rammel rechter achterdeur
- JosW
- 5th Gear member
Ik heb last van een rammel in de rechter achterdeur. Kan het moeilijk localiseren. Wil dus de bekleding loshalen. Zit vastgeklonken met van die plastic dopjes met in het centrum een soort palletje. Kan ik deze er zomaar uittrekken of beschadig ik dan de boel. En wat moet ik verder nog demonteren?
- Brambo67
- 3rd Gear member
- vanaf MY2005; pennetjes van plugjes naar binnen tikken (ik doe het met een alu popnagel waarvan ik het uiteinde rond heb geveild, beschadigt er ook niets)JosW schreef:Ik heb last van een rammel in de rechter achterdeur. Kan het moeilijk localiseren. Wil dus de bekleding loshalen. Zit vastgeklonken met van die plastic dopjes met in het centrum een soort palletje. Kan ik deze er zomaar uittrekken of beschadig ik dan de boel. En wat moet ik verder nog demonteren?
- met een klein schroevedraaiertje afdekplaatsje in handgreep loswippen\
- torx eruit draaien
- voorzichtig de bekleding vanaf onder lostrekken, als je het voorzichtig doet blijven de plugjes in de bekleding zitten
- dan paneel naar boven toe uit raamrubber wrikken
- paneel is los, dan handgreepkabel loswrikken (twee klemmetjes aan weerszijden)
- stekkertje losmaken
En presto... Moet in 5 minuten kunnen
- Gerardf
- 6th Gear member
Misschien ook uit te proberen:
Bij mij zat er een rammel in de linker achterdeur. Echter toen ik boven op het paneel drukte klikte deze in een vergrendeling. Ik heb daarna de hele bovenkant van het paneel aangedrukt en de rammel is verdwenen.
Bij mij zat er een rammel in de linker achterdeur. Echter toen ik boven op het paneel drukte klikte deze in een vergrendeling. Ik heb daarna de hele bovenkant van het paneel aangedrukt en de rammel is verdwenen.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
- JosW
- 5th Gear member
Ik denk dat dat ook bij mij aan de hand is. Er zit veel speling tussen het raamrubber en de bekleding. Zelfs zoveel dat ik het geheel niet meer kan vergrendelen. Zal het dus moeten demonteren en misschien bijbuigen. Of heeft iemand een beter idee?Gerardf schreef:Misschien ook uit te proberen:
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
Kijk ook even aan de bevestiging van je raammechanisme; die zitten met popnagels en willen wel eens wijken. Ik heb het euvel bij een voorportier. Als je de popnagels wil uitboren, gebruik een goede staalboor, ze zijn knetterhard! Ik ga ze vervangen voor boutjes met zelfborgende moertjes...
-
- 4th Gear member
Hier zat het probleem in de zwarte strip die onderop het portier zit geschroefd (bij latere types ook wel eens meegespoten met de onderkant). Schroefje vastdraaien en het probleem was verholpen.
Arnoud