rammel rechter achterdeur

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
JosW
5th Gear member

Ik heb last van een rammel in de rechter achterdeur. Kan het moeilijk localiseren. Wil dus de bekleding loshalen. Zit vastgeklonken met van die plastic dopjes met in het centrum een soort palletje. Kan ik deze er zomaar uittrekken of beschadig ik dan de boel. En wat moet ik verder nog demonteren?
Brambo67
3rd Gear member

JosW schreef:Ik heb last van een rammel in de rechter achterdeur. Kan het moeilijk localiseren. Wil dus de bekleding loshalen. Zit vastgeklonken met van die plastic dopjes met in het centrum een soort palletje. Kan ik deze er zomaar uittrekken of beschadig ik dan de boel. En wat moet ik verder nog demonteren?
- vanaf MY2005; pennetjes van plugjes naar binnen tikken (ik doe het met een alu popnagel waarvan ik het uiteinde rond heb geveild, beschadigt er ook niets)
- met een klein schroevedraaiertje afdekplaatsje in handgreep loswippen\
- torx eruit draaien
- voorzichtig de bekleding vanaf onder lostrekken, als je het voorzichtig doet blijven de plugjes in de bekleding zitten
- dan paneel naar boven toe uit raamrubber wrikken
- paneel is los, dan handgreepkabel loswrikken (twee klemmetjes aan weerszijden)
- stekkertje losmaken

En presto... Moet in 5 minuten kunnen :wink:
Gerardf
6th Gear member

Misschien ook uit te proberen:
Bij mij zat er een rammel in de linker achterdeur. Echter toen ik boven op het paneel drukte klikte deze in een vergrendeling. Ik heb daarna de hele bovenkant van het paneel aangedrukt en de rammel is verdwenen.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
JosW
5th Gear member

Gerardf schreef:Misschien ook uit te proberen:
Bij mij zat er een rammel in de linker achterdeur. Echter toen ik boven op het paneel drukte klikte deze in een vergrendeling. Ik heb daarna de hele bovenkant van het paneel aangedrukt en de rammel is verdwenen.
Ik denk dat dat ook bij mij aan de hand is. Er zit veel speling tussen het raamrubber en de bekleding. Zelfs zoveel dat ik het geheel niet meer kan vergrendelen. Zal het dus moeten demonteren en misschien bijbuigen. Of heeft iemand een beter idee?
Maus-met-Volvo
4th Gear member

Kijk ook even aan de bevestiging van je raammechanisme; die zitten met popnagels en willen wel eens wijken. Ik heb het euvel bij een voorportier. Als je de popnagels wil uitboren, gebruik een goede staalboor, ze zijn knetterhard! Ik ga ze vervangen voor boutjes met zelfborgende moertjes...
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Autoshampoo
4th Gear member

Hier zat het probleem in de zwarte strip die onderop het portier zit geschroefd (bij latere types ook wel eens meegespoten met de onderkant). Schroefje vastdraaien en het probleem was verholpen.
Arnoud
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”