Brandstofmeter werkt niet altijd

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
wilocat
2nd Gear member

De laatste tijd komt het nog wel eens voor dat de brandstofmeter ineens op 0 staat terwijl de tank vol is.
Wat kan het probleem zijn.
PS het is begonnen naar een systeem udate maar de dealer praat nu over de brandstofpomp daar daar de vlotter is ingebouwd.
Heeft iemand dat al eerder gehad en of is het een ander probleem.
Groetjes Marcel

Peugeot Partner mpv zenith uitvoering van 2006 De duikmobiel
sinds 23-1-2010 V70 D5 Momentum met 185 Pk MY08 BJ 2007 Der grose
met Mobility line, Estateline, RTI navigatie + achteruit rijcamera, Hig performance audio, afneembare trekhaak
DrRossi
4th Gear member

Ja ik heb dat ook gehad.
In mij oude S80 zit er een zadeltank in waardoor er twee vlotters in zitten en eentje werkte niet meer.
Vervangen was de oplossing.
Ik neem aan dat het bij jou ook het geval zal zijn.
Was iets van 250 euro geloof ik.

Succes in ieder geval
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
wilocat
2nd Gear member

Ondertussen is de auto bij de dealer geweest en bleek dat de sensor niet 100% was.
Het enige nadeel is is bij het vervangen de sensor dat de complete pomp vervangen is daar het allemaal in elkaar gebakken is tegenwoordig.
Maar alles doet t weer op het moment en het goede van dit verhaal dat we er geen rekening voor hebben gekregen.
Groetjes Marcel

Peugeot Partner mpv zenith uitvoering van 2006 De duikmobiel
sinds 23-1-2010 V70 D5 Momentum met 185 Pk MY08 BJ 2007 Der grose
met Mobility line, Estateline, RTI navigatie + achteruit rijcamera, Hig performance audio, afneembare trekhaak
wilco l.
2nd Gear member

Momenteel bij mij hetzelfde verhaal :( Links heeft 30 liter, rechts geeft niets aan, morgen wordt ik geholpen bij de BOVAG garage onder garantie ( daar wordt een mens dan weer blij van ) :fadein:

Groet

Wilco L.
Andre C70
3rd Gear member

Yep. Is een vlotter probleem. Komt bij meer merken voor (heb het met mijn andere auto gehad).

Daar kon de boel uitgebouwd en schoongemaakt worden en weer terug geplaatst. Kosten kleine € 100,00 aan uurloon. Heb er sindsdien geen last meer van gehad gedurende langere tijd.

Soms geeft hij nog wel eens één keer nul aan en gaat het lampje branden. Maar na herstarten is dat vaak weer weg.

Suc6.

Bij Audi is het ook ruim € 300,00 per kant, een Quattro heeft twee pompen :(
Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”