Welke kabel gebruiken voor parrot?

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
V50 R
6th Gear member

Delete
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
nightzwaluw
Starter

Hallo,

Ik zou zelf gaan voor de Audio2Car kabel. Het verschil is dat de Iso2Car alleen werkt op de voorste boxen (bijvoorbeeld voor de CK3100) en dat de Audio2Car alle boxen gebruikt. Dit laatste is dus erg fijn als je je I-pod muziek wilt luisteren via de MKI-9200
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Als je performance audio hebt, heb je alleen de AUDIO2VOLVO nodig.
Deze vervangt de hele ISO rommel, scheelt een bende kabels...

Zijn trouwens momenteel bezig met handleidingen voor Parrot in Volvo...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
bertvolvo9
1st Gear member

op dit moment ben ik ook aan het overwegen om een parrot 9200 aan te schaffen omdat dat de enige optie lijkt te zijn om mijn ipod te kunnen afluisteren. fmtransmitter werkt wel maar veel te veel ruis. Of ik moet deze aansluiten op antenne maar die info kan ik maar niet vinden. Is het nu zaak denk je dat ik even wacht op deze handleiding? Is het parrot zelf die daaraan werkt? En is het evt goed te doen om zelf een parrot aan te sluiten? ik heb high performance audio maar model 2004 dus allemaal veel beperkter dan latere modellen.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hi,

Je hoeft niet te wachten, je kunt de handleiding gebruiken, is alleen nog niet "mooi".
Wij werken daar zelf aan, Parrot doet helemaal noppes helaas.
Voor High performance audio hebben we speciale set:

http://www.volvotech.eu/product_info.ph ... cts_id/323
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
bertvolvo9
1st Gear member

Wat grappig. Deze had ik net zelf gevonden en had de link klaar staan om te kopieren naar dit forum. M.a.w., vraag beantwoord ! Waarvoor dank.

Ik zie ook de wat langere kabel erbij zitten. Die moet geloof ik naar de versterker worden geleid, is het niet? Dus door de auto naar achteren. De carkit zelf zal ik helemaal niet gebruiken voor telefoonopties want ik heb al een geintegreerde telefoon die goed werkt. Kan ik dan dat schermpje ook gewoon ergens onzichtbaar wegwerken? En als laatste en eigenlijk belangrijkste, waar is die handleiding te vinden?
Alvast heel erg bedankt. En excuses voor de vele vragen :-)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Klopt, die kabel gaat naar de versterker.

Handleiding volgt met de order, geen probleem, zitten te zweten om ze af te krijgen ;-)

Schermpje kan prima ergens weggeborgen, zou wel een "soort" van in zicht houden, wellicht in je middenarmsteun?
www.volvotech.eu

bertvolvo9
1st Gear member

Ja, dat is inderdaad wel het makkelijkst, in m. arm steun.
Wel fijn die handleiding. Ik denk dus dat ik die order maar moet plaatsen (na maandag).
Om nog even af te sluiten, is het wel redelijk te installeren voor een enigszins leek? MOet wel zeggen, heb net de tweeters ook weer aan de praat gekregen dus ik kan wel 'iets' :-). En kan met dit systeem gewoon gebruik gemaakt worden van de totale high performance, dus 8 speakers? En als laatste, de bediening van de i pod of mp3 speler kan denk ik niet met de al aanwezige knoppen op het stuur, wel?
Volume wel verwacht ik.

Nogmaals dank voor de snelle reacties.

grt.
Bert
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hi Bert,

Je kunt helaas niets bedienen via je stuurwiel of radio, alles gaat met de bedienknoppen van de Parrot.
Alles gaat via alle speakers natuurlijk.
Zelf installeren prima te doen, is wel gewoon "tijd" die je nodig hebt.

Groet!
www.volvotech.eu

Exeres
6th Gear member

Ik heb onlangs ook een parrot geïnstalleerd (met hulp van Volvotech) in m'n V50 met HP audio. Dit was goed te doen hoor! Kabels passen perfect, is gewoon maar inklikken en klaar!
Ik heb m'n schermpje boven m'n spiegel hangen en de bediening zit achter m'n stuur waar normaal de rti bediening zit.

Afbeelding

Afbeelding
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
bertvolvo9
1st Gear member

oh dat is inderdaad wel slim ja. Ook weer een goed idee. Ik gebruik de controle voor RTI wel dus denk dat ik die bediening gewoon 'weg' werk in ruimte onder armsteun. HEt gaat me vast wel lukken dit goed weg te werken. Vind je de geluidskwali ook gelijk aan die van cd speler (met in audio omgezette mp3 tjes natuurlijk)?
V50 R
6th Gear member

Delete
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Exeres schreef:Ik heb onlangs ook een parrot geïnstalleerd (met hulp van Volvotech) in m'n V50 met HP audio. Dit was goed te doen hoor! Kabels passen perfect, is gewoon maar inklikken en klaar!
Ik heb m'n schermpje boven m'n spiegel hangen en de bediening zit achter m'n stuur waar normaal de rti bediening zit.

Afbeelding

Afbeelding
Ik hoop niet dat je me het kwalijk neemt, maar ik vind het nogal slordig gemonteerd. Groot gat in het stuur voor de bediening en allerlei koperkleurige klemmen achter het scherm.
Of ligt dit aan de foto's?
Exeres
6th Gear member

Alles is mooi weggewerkt hoor. Er hangt gewoon veel 'rommel' rond m'n spiegel. StudioBrussel sjaaltje van op een festival, kettinkje (paternosterke uit Lourdes) van m'n oma gekregen... Het schermpje hangt gewoon vast met een kniescharniertje dat bij de parrot zelf zat.
Het gat in het stuur is idd wat te groot. maar dit gat zat er al in omdat dit een stuur was met voorbereiding voor RTI. Er zat gewoon een afdenkkapje over. Ik heb eerst geprobeerd om de parrot bediening op dit plaatje te zetten, maar dan kon ik de ruitensproeier niet meer gebruiken. De hendel drukte steeds op de parrotbediening Dus moest het plaatje er af, en dan werd duidelijk dat het gat wel wat groter is dan de parrotbediening. Al moet ik zeggen dat het best meevalt. het zit namelijk achter het stuur, en is het onmogelijk om te kijken vanuit de hoek waaruit de foto is genomen.
Ondertussen al een paar keer gebeld met de set en alles werkt echt wel zeer intuitief, ook al zit het achter het stuur.
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
mvho123
1st Gear member

Ik heb een hu650 en heb gezien dat ik ook een versterker heb onder mijn passagiersstoel, als ik een mki9200 aanschaf wil ik dat deze muziek via de hu650 afspeelt, heb ik nu diezelfde kabel nodig zoals hiervoor omschreven of een andere.
Ik weet niet of ik een speaker onder mijn rti scherm heb.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Er zijn 2 soorten connecties mogelijk. Met en zonder dolby (lees:centerspeaker )
Je hebt misschien een centerspeaker maar die wordt door je HU 650 niet aangestuurd dus hoe je die ook niet te muten.
Dus de eenvoudige versie werkt prima voor je.

http://www.volvotech.eu/product_info.ph ... cts_id/263
www.volvotech.eu

mvho123
1st Gear member

Bedankt, ik heb je een mail gestuurd via je eigen site.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Goed dat je dat zegt, want ik heb niets gezien... Check.
www.volvotech.eu

mvho123
1st Gear member

Hoi, zojuist weer via het contactformulier van de site info verstuurd.
Anders via PM.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nu wel gehad. En antwoord gestuurd.

Voor all; een HU650 kan geen centerspeaker aansturen.
Voor muten / instreamen van audio, is er dus geen uitgebreide muteert nodig.
Achter de HU zit een grijze stekker, daar plaats je de eenvoudige mute set tussen.

Ookal zit er een versterker tussen, die zit als het goed is achter je HU doorgrondt met dezelfde grijze stekker.
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”