Sinds zondag wil de Volvo s60 2.4 170pk met 133.000 op de teller met een koude start slecht starten.
Je moet als het ware een "een doorstart" maken. Dus de contactsleutel
langer in stand drie houden tot dat de auto aanslaat.
De startmotor draaid dus langer eer de motor aanslaat.
Als ik geen "doordstart"maak maar de auto opnieuw start dan slaat de auto meteen aan.
Iemand een suggestie waar het aan zou kunen liggen??
Alvast bedankt.
Gr Sytse
Slecht starten met een koude motor
-
- 4th Gear member
ik heb eens problemen gehad met me gasklep die tussen het inlaat spruitstuk zit en de lucht filter. de motor was heel gevoelig met name stationaire toeren tal. toen hebben ze die klep schoon gemaakt met remme reiniger. en sindsdien doet ie het nog perfect.
vraag me niet waarom en hoe. maar het werkt. bleek een beetje vettig te zijn.
was trouwens ook moeilijk starten, sleutel lang vast houden tot de motor oppakte
vraag me niet waarom en hoe. maar het werkt. bleek een beetje vettig te zijn.
was trouwens ook moeilijk starten, sleutel lang vast houden tot de motor oppakte
-
- Starter
Beste Sytse,
Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn S60 (170PK).
Bij een koude start slaat de motor niet gelijk aan zoals hij dat voorheen wel deed.
Wanneer ik nu het kontakt op stand twee zet en een paar seconden wacht (intussen doe ik de gordel om) dan start slaat de motor gelijk aan bij het starten. Ik denk dat er in de benzineleiding een terugslagklep zit die niet goed meer werkt waardoor de benzine langzaam weer terug stroomt naar de tank.
Dit is een vermoeden van mij, misschien dat een VOLVO techneut dit kan bevestigen.
Ik laat er in ieder geval naar kijken bij de volgende beurt
Groeten Jans
Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn S60 (170PK).
Bij een koude start slaat de motor niet gelijk aan zoals hij dat voorheen wel deed.
Wanneer ik nu het kontakt op stand twee zet en een paar seconden wacht (intussen doe ik de gordel om) dan start slaat de motor gelijk aan bij het starten. Ik denk dat er in de benzineleiding een terugslagklep zit die niet goed meer werkt waardoor de benzine langzaam weer terug stroomt naar de tank.
Dit is een vermoeden van mij, misschien dat een VOLVO techneut dit kan bevestigen.
Ik laat er in ieder geval naar kijken bij de volgende beurt
Groeten Jans
-
- 7th Gear member
Hoet zou de benzine druk regelaar kunnen zijn,maar het verhaal is, uitlezen bij de dealer!