Dit weekend een flinke kras opgelopen op de motorkap. Waarschijnlijk iemand met een sleutel. Dat moet natuurlijk opgeknapt worden want dit ziet er niet uit!
Wat zouden jullie hiermee doen? Laten spuiten of is een 2e hands goed verkrijgbaar? En hoeveel schatten jullie de kosten? Helaas is het geen gevalletje voor de verzekering.
Alvast bedankt voor de tips![img]
motorkap schade
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Doe in elk geval even aangifte bij de politie, dat kan via internet.
Spuiten zonder bon (sorry belastingdienst) moet kunnen. Ben je de autp een dag kwijt. Een passende in kleur van de sloop zou kunnen maar ik heb geen beeld van de kosten en die zouden dus ook wel beschadigd kunnen zijn.
Ik zeg spuiten en voor 500 euro ( Oegandadollars
) zou je toch een mooi eind moeten komen.
Spuiten zonder bon (sorry belastingdienst) moet kunnen. Ben je de autp een dag kwijt. Een passende in kleur van de sloop zou kunnen maar ik heb geen beeld van de kosten en die zouden dus ook wel beschadigd kunnen zijn.
Ik zeg spuiten en voor 500 euro ( Oegandadollars
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- mmxc90
- 2nd Gear member
Autokrassen.nl heeft bij mij ook diepe krassen verwijderd zonder kleurverschil.
Geeft eerst een prijsopgave dus geen verrassingen.
Succes.
Geeft eerst een prijsopgave dus geen verrassingen.
Succes.
XC90 sport my08 185pk D5 geartronic black sapphire met.
vulcanis 19"; silver bright (zomer)
alutec nrg 78 17"; polar zilver nokian wr 235/65(winter)
vulcanis 19"; silver bright (zomer)
alutec nrg 78 17"; polar zilver nokian wr 235/65(winter)
- Koosvm
- 2nd Gear member
Bedankt voor de tips. Ik ben inmiddels bij een bedrijf geweest (hier in Zweden) maar zij zagen geen brood in polijsten e.d. (te diepe kras) maar willen de kap spuiten. Helaas kan ik niet langs autokrassen.nl Dat leek me wel wat.
Kosten van het spuiten zijn ongeveer 5000 kronor.
Kunnen jullie advies geven? Klopt het dat de motorkap gespoten kan worden zonder demontage? Dus gewoon op de auto. Het leek mij als leek dat het veel eenvoudiger (beter?) is om een kap verticaal te spuiten. En misschien kan de lak beter uitgehard worden? Ik hoor het graag, vast bedankt!
Kosten van het spuiten zijn ongeveer 5000 kronor.
Kunnen jullie advies geven? Klopt het dat de motorkap gespoten kan worden zonder demontage? Dus gewoon op de auto. Het leek mij als leek dat het veel eenvoudiger (beter?) is om een kap verticaal te spuiten. En misschien kan de lak beter uitgehard worden? Ik hoor het graag, vast bedankt!
XC90 D5 summum (MY 2010)
V70 D4 awd summum (MY 2015)
XC70 D5 summum (MY 2005)
V70 D4 awd summum (MY 2015)
XC70 D5 summum (MY 2005)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
en uitnevelen op de spatborden. 5000 kroner, ongeveer 750 euro......tja
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
welles
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
En kun je dan ook vermelden hoe ze hem gespoten hebben?
(Ik wil, moet en zal gelijk hebben :twisted: )
(Ik wil, moet en zal gelijk hebben :twisted: )
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 8th Gear member
Nietes.
Die kap ligt vlak en de schermen sluiten wel aan, maar gaan meteen naar beneden, de lichtval is heel anders.
Zoals gezegd, een beetje spuiter doet dat zonder uit te spuiten..
Die kap ligt vlak en de schermen sluiten wel aan, maar gaan meteen naar beneden, de lichtval is heel anders.
Zoals gezegd, een beetje spuiter doet dat zonder uit te spuiten..

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Contacteer:
Uni-kleur hoef je over het algemeen niet uit te spuiten, sommige metallic's ook niet ... al gelang de kleur-ervaring van de spuiter ...
Verzekeringstechnisch wordt uitspuiten bij een uni-lak al heel lang niet meer vergoed & datzelfde gaat in de toekomst ook gebeuren met de metallic's als je het mij vraagt ... heb zelf ook liever een compleet gespoten deel met eventueel minimaal verschil met de aanliggende delen, dan een 'uitspuit-baan' in de aanliggende delen; want dat zie je altijd weer in de volle zon !!
mvg Erik
Verzekeringstechnisch wordt uitspuiten bij een uni-lak al heel lang niet meer vergoed & datzelfde gaat in de toekomst ook gebeuren met de metallic's als je het mij vraagt ... heb zelf ook liever een compleet gespoten deel met eventueel minimaal verschil met de aanliggende delen, dan een 'uitspuit-baan' in de aanliggende delen; want dat zie je altijd weer in de volle zon !!
mvg Erik
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden