Ik heb een aantal vragen omtrent mijn S40, onlangs een andere S40 aangeschaft nadat ik daarvoor een ongeluk had met mijn vorige.
Het gaat om een S40 1.8, hiervoor had ik een 2.0 wat ik eerlijk gezegd lekkerder vind rijden
nu kom ik een aantal dingen tegen waar ik vragen over heb:
- Stationair is hoger dan wat het normaal moet zijn, klopt dit?
- tempratuur meter in de gaten gehouden: blijft net onder de helft staan, in de file ging hij langszaam omhoog en na het
verder rijden weer langszaam omlaag maar bleef uiteindelijk toch boven het midden schommelen.
- wanneer ik de airco inschakel tijdens het rijden, gaat de auto af en toe inhouden, wat is hier de oorzaak van?
- wanneer ik na een lange rit de auto uitzet, dan draait de "fan" iets meer dan 5 minuten door, is dit lang? of zou dit korter moeten?
- tijdens het wegrijden hoor ik best wel een harde "zoem" of "sissend" geluid, is dit normaal
- ook hoor ik achterin (rechts) een bonk geluid wanneer ik over een klinkerweg rijd, zou waarschijnlijk iets met de rubbers te maken hebben.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
stationair - airco - koelsysteem
-
- 8th Gear member
-Als iets afwijkt van normaal klopt het vaak niet.
- Normaal gesproken niet spannend, maar gezien het nadraaien van de fan misschien de thermostaat nakijken?
- Een airco vraagt vermogen van de motor, bij een 2.0 merk je dat niet zo erg, bij een 1.8 meer, is normaal.
- Het sissen en bonken moet je horen om vast te kunnen stellen wat de oorzaak is, kan veel zijn...
- Normaal gesproken niet spannend, maar gezien het nadraaien van de fan misschien de thermostaat nakijken?
- Een airco vraagt vermogen van de motor, bij een 2.0 merk je dat niet zo erg, bij een 1.8 meer, is normaal.
- Het sissen en bonken moet je horen om vast te kunnen stellen wat de oorzaak is, kan veel zijn...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt