Auto staat laag op linker achterwiel, kraakt bij hobbels
Geplaatst: 29.06.2011 - 22:26
Beste allen,
Ik heb onlangs een V40 T4 uit 98 aangeschaft, weinig problemen mee gehad, maar sinds kort helaas wel. Ik heb, vrij zwaar beladen, op hoge snelheid een flinks deinig op snelweg gepakt. De auto maakte een krakend geluid links achter, en sindsdien is dat langzaam erger geworden. Hij staat linksachter ook een flink stuk lager, ik zou toch wel al gauw een centimeter zeggen.
Ik heb hem op de krik gehangen en gekeken wat er te zien viel. Het blijkt dat er een rubber dat in de veer zit, los zit (dat rubber zit aan de andere kant netjes tot bovenin de wielkast, hier echter ligt het losjes in de veer).
Ik heb gegoogled, en ik vind tot dusver vaak vermeldingen van een kapotte veerschotel, zou dat het eventueel verklaren? Wat zouden daarvoor de reparatiekosten ongeveer bedragen. Als alternatief, is het lastig zelf te doen, en wat zijn de materiaalkosten?
Andere hypothese: De veren zien er verder ok uit, er zit een beetje roest op, maar niets heel geks. Ik zou toch voor kunnen stellen dat de veer aan de kap die de klap opgevangen heeft gecomprimeerd is? Ik heb geen bank waar ik hem op kan hangen, dus ik kan hem niet mooi onbeladen vergelijken helaas.
Goed, naast de problemen nog iets anders:
Ik overweeg er andere veren op te zetten, gezien hij nu nogal oncomfortabel rijdt. Hij is verlaagd door de vorige eigenaar, er zitten apex veren onder. Ik begreep van hem dat Eibach veren, door het progressieve veergedrag, nogal wat comfortabeler rijden, zelfs verlaagd, kan iemand me hier wat verder over informeren. Is dit wat:
http://www.stroevemotorsport.nl/Eibach- ... ingsveren/
Goed, heel verhaal, ik hoop dat jullie me er wat verder mee kunnen helpen!
Groet,
Eduard
Ik heb onlangs een V40 T4 uit 98 aangeschaft, weinig problemen mee gehad, maar sinds kort helaas wel. Ik heb, vrij zwaar beladen, op hoge snelheid een flinks deinig op snelweg gepakt. De auto maakte een krakend geluid links achter, en sindsdien is dat langzaam erger geworden. Hij staat linksachter ook een flink stuk lager, ik zou toch wel al gauw een centimeter zeggen.
Ik heb hem op de krik gehangen en gekeken wat er te zien viel. Het blijkt dat er een rubber dat in de veer zit, los zit (dat rubber zit aan de andere kant netjes tot bovenin de wielkast, hier echter ligt het losjes in de veer).
Ik heb gegoogled, en ik vind tot dusver vaak vermeldingen van een kapotte veerschotel, zou dat het eventueel verklaren? Wat zouden daarvoor de reparatiekosten ongeveer bedragen. Als alternatief, is het lastig zelf te doen, en wat zijn de materiaalkosten?
Andere hypothese: De veren zien er verder ok uit, er zit een beetje roest op, maar niets heel geks. Ik zou toch voor kunnen stellen dat de veer aan de kap die de klap opgevangen heeft gecomprimeerd is? Ik heb geen bank waar ik hem op kan hangen, dus ik kan hem niet mooi onbeladen vergelijken helaas.
Goed, naast de problemen nog iets anders:
Ik overweeg er andere veren op te zetten, gezien hij nu nogal oncomfortabel rijdt. Hij is verlaagd door de vorige eigenaar, er zitten apex veren onder. Ik begreep van hem dat Eibach veren, door het progressieve veergedrag, nogal wat comfortabeler rijden, zelfs verlaagd, kan iemand me hier wat verder over informeren. Is dit wat:
http://www.stroevemotorsport.nl/Eibach- ... ingsveren/
Goed, heel verhaal, ik hoop dat jullie me er wat verder mee kunnen helpen!
Groet,
Eduard