Probleem met keyless entry

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
smartjan
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59

Ik zit met het volgende probleem: ik sta 10 km van huis en mijn keyless entry doet het plotseling niet meer. Ik heb hem niet laten vallen, niets raars mee gedaan maar het werkt in ieder geval niet meer. Batterijen zijn een maand of 7 geleden vervangen dus dat is het probleem niet, gisteren kon ik mijn auto nog openen vanaf 20 meter afstand.
Nu zit er met deze keyless entry ook gelijk een start-onderbreker (?) ingebouwd. Ik kan nu geen meter meer rijden!
Is er een manier om deze start-onderbreker (tijdelijk) te omzeilen zodat ik toch gewoon vanavond nog naar huis kan komen?

Mocht je een antwoord hebben en het niet hier neer willen zetten omdat het evt. ook verkeerde mensen op ideeën kan brengen dan kun je me ook even PB'en. Ik hoop dat ik vanavond gewoon weer weg kan, ga in ieder geval de ANWB maar ff bellen.
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
smartjan
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59

De ANWB is onderweg, hopelijk heeft die een oplossing
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

wat je kan proberen is:

boven de zekeringbak bij de voeten zit nog een klepje hieronder zit de module. haal die eens los van de connectors en wacht 20 minuten of zo. prik hem daarna terug en probeer het dan nog eens. bij mij was het zo opgelost suc6
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Waarom ook die startonderbreker, dat is het eerste wat je uit een oude auto moet slopen, altijd ellende.
Niemand wil zo'n ding toch hebben.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
smartjan
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59

De ANWB-man is erbij geweest. Samen ff de module losgehaald en het een en ander geprobeerd door te meten / aan massa leggen etc. Uiteindelijk kwamen we zover dat de startmotor weer werkte, maar waarschijnlijk ligt dan alsnog de ontsteking of de brandstofpomp eruit en hij kon niet bepalen hoe dat doorverbonden kon worden.
Zometeen maar met een auto-ambulance naar huis.
Enig idee welke draden er door moeten verbonden worden?
De ene stekker heeft namelijk 16 pootjes en de andere stekker heeft er 22. Een van de draden in de stekker met 16 pootjes gaf de startmotor in ieder geval weer vrij.
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

Geen idee hoe dat in elkaar zit dan zou Je de schemas erbij moeten pakken. Maar heb Je mijn idee al toegepast?????
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
smartjan
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59

Ja, we hebben jouw idee even geprobeerd, ik had de ANWB-man verteld dat dat wellicht ook nog kon werken. Helaas had dat geen resultaat, net als het loshalen van de accupool.
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
smartjan
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59

Laatste update: ik ben zojuist thuis gebracht met een auto-ambulance.
Net even op internet gaan zoeken naar een remedie....

Uiteindelijk heb ik er een gevonden:
- Het kastje van de afstandsbediening open maken
- Batterijen uitnemen
- Beide knoppen een flink aantal keren indrukken (minimaal 6 keer)
- Batterijen terugplaatsen en kastje dichtmaken

Door het indrukken van de knoppen reset de remote control zich. Hij werkt nu weer!! Kan ik weer alles terugbouwen en eens op m'n gemakkie gaan kijken hoe ik van die startonderbreker af kom.
Het rare is, ik heb die batterijen er wel 10 keer uitgehaald vanavond. Onder de 2 knoppen voor open en dicht blijkt in de remote control nog een 3e knop te zitten... Ik dacht dat het een reset knop zou zijn, maar gereset heeft die knop niks.

Het type dat in mijn auto zit is een Volvo Guard IV, maar ik denk dat deze oplossing vrij universeel is voor de keyless entries in het algemeen.
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”