Plotselinge lekkage

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Kick
5th Gear member

Hoi Volvonaten,

Ik heb sinds kort een plotseling probleem met mijn V70 uit 2006.

Het probleem is als volgt; ineens tijdens een regenbui zeg ik voor de grap tegen m'n vrouw 'het lijkt wel alsof de auto volloopt' want ik hoorde -buiten het gekletter van de regen op de auto zelf- een raar klokkend geluid.
Ik kijk naar de passagierskant en ik zie warempel dat daar vanonder het dashboardkastje tegen de deurkant water naar binnensijpelt. Geen hele stromen maar het druppelde aardig.

Toen we ergens overdekt konden stoppen heb ik gekeken onder de motorkap en heb ik het afvoerrooster die aan de onderkant van het voorruit zit gecheckt op eventuele verstoppingen. Dit was niet het geval, het regenwater kon makkelijk wegspoelen.

Nu heb ik zojuist een proef gedaan door een fles water mee te nemen naar de auto, heb de motorkap open gedaan en voorzichtig wat water in dat kleine roosteropeningetje gegoten. En tot mijn verbazing loopt het water daar aan de onderkant gewoon meteen uit terwijl er wel een soort afvoerbuis onderzit wat naar de bodem van de auto loopt.

Kennelijk sluit dit niet meer goed aan en wat nog vreemder is; aan de bestuurderskant gebeurd precies hetzelfde!

Hoe kan zoiets nou zo plotseling ontstaan? Er is niets veranderd aan de auto maar nu is het zo dat als ik zo rond de 100 km p/uur rijd en het regent het water dus ergens naar binnenslaat en dat hoort natuurlijk niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Oceanracer
Geartronic member

Die buisjes zitten wat losjes in elkaar geschoven. Maar er staat geen druk op, dus het water vindt normaal gesproken zijn weg wel. Kun je ze niet zo terug klikken of zo?

Het water komt via je interieurfilter naar binnen, dus ik zou die wel even te drogen leggen als ik jou was.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Kick
5th Gear member

Ik heb al gekeken naar die buisjes maar daar zit nauwelijks beweging in. Wat ik wel raar vind is dat de buis die naar beneden loopt in de aansluiting zit van het rooster. Je zou haast zeggen dat het andersom moet zijn; dat de afvoer die naar beneden loopt om de aansluiting van het rooster zit.

Maar goed, er is niks veranderd dus hoe dit nou kan. Anders toch maar even naar Furness om te kijken wat er nou mis is.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Oceanracer
Geartronic member

Bij mij zit het net zo. Maar als de roosters schoon zijn en de buisjes ook, moet het goed gaan. Waarom de aansluiting verkeerd om zit, heb ik ook nooit begrepen. Zelf heb ik ook eens water in de auto gehad. Nadat ik alles goed schoongemaakt had en de buisjes wat heen en weer bewogen, nooit meer lekkage bemerkt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”