koppeling vervangen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
liebherr-machinist
1st Gear member

Hallo ik gaat mijn koppelingsplaten enz. vervangen, mar nu is mijn vraag moet je bij een s40 1.8 uit 2000 de gehele bak demonteren of kan je hem ook vergenoeg opzij schuiven.
Ik vraag dit inverband met de ruimte en de tijd die ik heb ik kan pas volgende week op ee brug of smeer put en moet het dus op de grond doen.
Ik weet dat de bak helemaal demonteren beter is.
Ramon&Ramon
7th Gear member

De bak moet eraf,dat is simpel te doen,met een uur ligt hij ernaast.
Er zit maar een koppelingplaat in hoor,dus geen koppelingplaten,die zitten in een motorfiets. :)
liebherr-machinist
1st Gear member

Ok bedankt voor de info, en ja ik weet dat het een plaat is maar ik reken de drukgroep ook als plaat al hoort dat niet :wink:
Is wel leuk bij de automaterialen zaak sstaan ze heel vreemd te kijken als je om platen vraagt :P
Bart Giesen
5th Gear member

Joh gek he :)

Maar zoals Ramon zegt; uiteraard moet de bak eraf. Als je een brug, (lucht-)gereedschap hebt en de juiste kennis is een uurtje haalbaar, maar ga daar niet vanuit :p
liebherr-machinist
1st Gear member

Het probleem is dat ik geen brug heb maar de oplossing is al gevonden ik heb twee garage krikken en steunen geregeld dus nu kan ik de bak op de grond(twee balken eronder) laten zakken en dan de auto hoog genoeg opkrikken om hem opzij te schuiven,
tis behelpen maar het gaat lukken, ben wel al een half uur bezig geweest om ruimte te maken in de motrruimte, luchtfilter accu en slangen demonteren.

En wat ik bedoelde met tijd volgende week moet de auto me naar corsica :P brengen dus vandaar dat ik het gewoon op de grond ga doen :(
liebherr-machinist
1st Gear member

Heb vandaag de auto op de smeerput gezet aan de zaak bij ons en ben begonnen met de koppeling te vervangen,
begon om tien uur s'ochtends en was om half zes s'avonds eindelijk klaar.
Volgende keer doe ik het toch op de brug dat gaat een stuk makkelijker nu kon ik overal eigenlijk net niet bij.
Alleen morgen nog even de bescherm kappen terug plaatsen en dan is hij klaar voor de vakantie.

er op zetten ging wel makkelijker als er af halen, er op zat hij in anderhalf uur eraf zo'n drie uur, ze vestoppen ook overal boutjes bij die volvo's .

heb gelijk de olie ververst van de bak en motor dus meteen een goede beurt gegeven.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”