Benzinefilter
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Binnenkort ga ik mijn benzinefilter vervangen bij mijn S70 uit ’98 (210.000 km). In de VADIS lees ik dat het brandstofsysteem moet worden ‘gedrained’. Ik vraag me nu af of dat zo noodzakelijk is. Ik kan toch onder mijn S70 kruipen met een stapel poetsdoeken om de benzine even op te vangen bij het (snel) verwisselen van de filter? Toch?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Op straat laten lopen is ook niet echt de oplossing.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Gewoon even met een, liefst kunstof, tang de brandstofslang dichtknijpen. Ik heb het zelfs weleens met een "moordenaar" of griptangetje gedaan met een doek tussen de bek en de slang om beschadiging tegen te gaan. De speciale kunstof "slangenknijpers" kan je bij elke autohandel kopen voor een paar euri.
Ga niet alleen met doeken werken, da's levensgevaarlijk. Alleen een poetsdoek gebruiken om een beetje mors optevangen.
Benzine is zwaar kankerverwekkend als je het inademd of op je huid krijgt, wees daar voorzichtig mee!
Ga niet alleen met doeken werken, da's levensgevaarlijk. Alleen een poetsdoek gebruiken om een beetje mors optevangen.
Benzine is zwaar kankerverwekkend als je het inademd of op je huid krijgt, wees daar voorzichtig mee!
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Staat het brandstofsysteem onder druk?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Bij de brandstofgalerij voor aan het blok zit een ventiel (soort bandenventiel). Daarmee kan je de druk af laten lopen.
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Dus de bandenventiel indrukken en de benzine opvangen in een jampotje totdat de druk er af is?dbosker schreef:Bij de brandstofgalerij voor aan het blok zit een ventiel (soort bandenventiel). Daarmee kan je de druk af laten lopen.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
zo heb ik dat gedaan, klopt.
Dan blijft het nog wel even oppassen met het verwijderen van het brandstoffilter.
Deze zit namelijk nog vol met brandstof.
De druk is dan tenminste weg.
Trouwens hoeft niet persé een jampotje te zijn hoor, mag ook ander potje
Dan blijft het nog wel even oppassen met het verwijderen van het brandstoffilter.
Deze zit namelijk nog vol met brandstof.
De druk is dan tenminste weg.
Trouwens hoeft niet persé een jampotje te zijn hoor, mag ook ander potje
