Verlies koelwater en diesellekkage

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
v70 185PK D5 2006
2nd Gear member

Het begon vorige week met alarmmelding koelwaterniveau LAAG, het overdruk reservoir was op 1,5 cm na leeg, dit bijgevuld en een dagje gewacht, volgende dag zelfde verhaal. Dus afspraak gemaakt met dealer voor diagnose en reparatie, blijkt de koelslang/stang te lekken, beetje jammer dat zo'n ding na 5,5 jaar al vervangen moet worden.

Wordt ik later die dag nog een keer gebeld dat er ook een diesellekkage geconstateerd is, de brandstofretourleiding en brandstofleiding moeten vervangen worden omdat er diesel lekt.

Toen ik zelf onder de motorkap keek en motorafdekdeksel er ook af had was alles kurkdroog en geen spoortje diesel te zien, dus was best erg verrast door deze mededeling.

Kan die diesellekkage ontstaan zijn tijdens reparatie van het koelwaterprpobleem, of ben ik dan erg achterdochtig?
V70 T5 assen
5th Gear member

Als je van boven op je motorblok kijkt kun je dit over het hoofd zien , vloeistoffen hebben de eigenschap naar beneden te stromen.
En als het al nat is aan de onderkant ga je er dan ookvanuit dat het KV is .

Heb dus niet de indruk dat het 1 het ander veroorzaakt.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
v70 185PK D5 2006
2nd Gear member

Er zou diesel gelegen hebben volgens de monteurs, de plek is me aangewezen waar het schoongemaakt is, een dag eerder was het kurkdroog.

Ach, kan toeval zijn, Murphy he, maar blijft raar dat beide dingen tegelijk stuk gaan.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ik geloof niet dat de garage dit verzint,het is natuurlijk altijd mogelijk dat er twee reparaties of problemen tegelijk kunnen optreden.
Een koelwaterslang van 5.5 jaar oud vervangen is niet vreemd,ze hebben niet het eeuwige leven die slangen.
Wat betreft de diesellekkage,misschien is het jezelf niet eerder opgevallen.
Wantrouwen is zonder gegronde reden niet goed,ik kan me voorstellen dat een dealer of garage dan denkt,bekijk het maar meneer,ga maar lekker in het vervolg naar een ander.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”