Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een V40 uit 1998. Rijd heerlijk, nooit meer anders...
Mijn sigarettenaansteker is kapot. Ik denk dat er een draadje loszit. Ook mijn tomtom doet het niet (daar gaat het om) op de sigarettenaansteker.
De sigaretten aansteker zit in een vakje met de asbak. Ik kan dit echter niet eruit krijgen.
Wie weet hoe ik de sigarettenaansteker eruit kan krijgen? Met een beetje geweld?
Bij voorbaat dank,
Tom
Sigarettenaansteker kapot
- Iroll
- 6th Gear member
Vaak maken de 2 zijcontacten in de aanstekerbus geen contact meer met de ingeplugde stekker. Je kan ze simpel iets meer naar buiten buigen mbv een schroevendraaiertje, 9 van de 10x lost dat het probleem op. Wel de stroom eraf of de zekering eruit, anders maak je kortsluiting met de schroevendraaier! Dat kan je eerst proberen en daar hoef je 'm niet voor uittebouwen.
-
- Starter
Thx, ga ik even proberen. Het euvel kon ik verhelpen door de aansluiting van de tomtom te draaien in de sigarettenaansteker. Vaak deed hij het dan opeens. Nu helemaal niet meer maar mss als ik ze wat buig. Check het vanavond even..
- Iroll
- 6th Gear member
Zoals je het beschrijft zijn het idd de zijcontacten. Dat begint met af en toe wel en af en toe niet werken totdat ze zo ver naar binnen gebogen zijn dat ze helemaal geen contact meer kunnen maken.Tom1969 schreef:Thx, ga ik even proberen. Het euvel kon ik verhelpen door de aansluiting van de tomtom te draaien in de sigarettenaansteker. Vaak deed hij het dan opeens. Nu helemaal niet meer maar mss als ik ze wat buig. Check het vanavond even..
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ze zo'n onhandig groot, maar storingsgevoelige stekker in auto's monteren. Gelukkig zie je steeds meer usb laders.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994