Sinds paar dagen stinkt het erg naar diesel of olie in de auto. Vooral als je in de file rijdt of stil staat.
Iemand een idee wat dit is?
Diesel of olie geur
- Fredhead
- Geartronic member
Ontluchting van de brandstoftank is nog goed?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
of elders een lekje?
Net een beurt gehad waarbij de filters vervangen zijn?
Net een beurt gehad waarbij de filters vervangen zijn?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Vandaag reed ik op de snelweg 130 in cruise control.. Tot ik op gegeven moment de melding kreeg Motorvermogen verlies en ant ski's service vereist. De auto zakte ook terug naar 110 en kon niet harder.
Pas nadat ik het contact uit gedaan had, was de melding verdwenen.
Wat houdt dit in? En is er een verband met de dieselgeur?
-
- 2nd Gear member
Vandaag reed ik op de snelweg 130 in cruise control.. Tot ik op gegeven moment de melding kreeg Motorvermogen verlies en ant ski's service vereist. De auto zakte ook terug naar 110 en kon niet harder.
-
- 1st Gear member
Sinds een paar maanden heb ik exact het zelfde probleem.
S40 1.6D (2007)
Als ik bij een koude motor weg rij, dan ruik ik een diesel lucht in de auto.
Wanneer ik in stilstand bij het stoplicht weer weg rij en in de File.
Is bovenstaande omschrijving het eerder gestelde euvel; Afdichtingen van de verstuivers? of is het misschien toch iets anders?
Weet iemand toevallig de kosten voor zo'n reparatie?
Alvast bedankt voor het mee denken
S40 1.6D (2007)
Als ik bij een koude motor weg rij, dan ruik ik een diesel lucht in de auto.
Wanneer ik in stilstand bij het stoplicht weer weg rij en in de File.
Is bovenstaande omschrijving het eerder gestelde euvel; Afdichtingen van de verstuivers? of is het misschien toch iets anders?
Weet iemand toevallig de kosten voor zo'n reparatie?
Alvast bedankt voor het mee denken
-
- 3rd Gear member
Ik rijd zelf ook een 1.6d en herken de geur. Haal de kap maar eens van de motor en kijk of er bij de verstuivers geen zwarte gebrande massa zit. Lekken van de verstuivers komt bij deze PSA motoren zeer veel voor. Kijk ook eens naar de aansluiting van de turbo op de uitlaat, zie je (veel) roet dan lekt deze daar en die gassen komen in het interieur, vooral als je stil staat.
Als de verstuivers lekken worden de brandplaatjes vernieuwd. Als er ook olie op blok licht kun je beter de draadeinden ook vervangen.
De kosten: Ik heb vorig jaar een opgave gehad van de dealer van €670,00. Hier worden ook de hogedrukleidingen vervangen.
Ik heb zelf gedaan en alleen de brandplaatjes gedaan met de draadeinden. Kosten €20,00
Als de verstuivers lekken worden de brandplaatjes vernieuwd. Als er ook olie op blok licht kun je beter de draadeinden ook vervangen.
De kosten: Ik heb vorig jaar een opgave gehad van de dealer van €670,00. Hier worden ook de hogedrukleidingen vervangen.
Ik heb zelf gedaan en alleen de brandplaatjes gedaan met de draadeinden. Kosten €20,00
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik denk zelf dat de roetfilter de oorzaak is van het probleem. Durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen. Wij hebben ook veel problemen gehad met de roetfilter in de V50.mvdschaar schreef:Vandaag reed ik op de snelweg 130 in cruise control.. Tot ik op gegeven moment de melding kreeg Motorvermogen verlies en ant ski's service vereist. De auto zakte ook terug naar 110 en kon niet harder.
Dat de auto in noodloop gaat kan verschillende oorzaken hebben.
-
- 1st Gear member
ik had een kapotte verstuiver na inspuiting te laat kon je horen als je 's ochtends start gevolg hier van roetfilter dicht trap je t gas in steeds anti skid melding nieuwe verstuiver +roetfilter mogelijk kan je olie lucht ~diesel lucht ook van de carter ontluchting komen als deze slang los zit van slang gaat van het kleppendeksel naar je lucht aanzuigslang bij het lmm
- Fluppes
- 2nd Gear member
Punten en comma's bevorderen de leesbaarheid enorm :!:
driessie schreef:ik had een kapotte verstuiver na inspuiting te laat kon je horen als je 's ochtends start gevolg hier van roetfilter dicht trap je t gas in steeds anti skid melding nieuwe verstuiver +roetfilter mogelijk kan je olie lucht ~diesel lucht ook van de carter ontluchting komen als deze slang los zit van slang gaat van het kleppendeksel naar je lucht aanzuigslang bij het lmm
XC40 Recharge Ultimate Extended Range RWD Sage Green 2024
Mazda 2 Skylease GT Soul Red 2015
V60 T3 Black Saphire 2011
V40 2.0 Sports Edition Navigator 2004 Pure Silver
V40 1.8 Europa Sport Titanium Grey Metallic 2003
V50 1.8 Barentz Blue MY2005
BMW R1150RT 2004
BMW K75 RT 1990
Mazda 2 Skylease GT Soul Red 2015
V60 T3 Black Saphire 2011
V40 2.0 Sports Edition Navigator 2004 Pure Silver
V40 1.8 Europa Sport Titanium Grey Metallic 2003
V50 1.8 Barentz Blue MY2005
BMW R1150RT 2004
BMW K75 RT 1990
-
- 1st Gear member
Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels contact gehad met mijn volvo dealer, ik heb het probleem gelukkig in mijn bovag garantie al aangegeven, aankomende donderdag gaan ze er naar kijken (kosteloos) dus ben benieuwd. Duur grapje (als je het door de dealer laat uitvoeren) Ik ga morgen eens even op onderzoek uit, dan kan ik de oorzaak alvast aangevenjanvanmeer schreef:Ik rijd zelf ook een 1.6d en herken de geur. Haal de kap maar eens van de motor en kijk of er bij de verstuivers geen zwarte gebrande massa zit. Lekken van de verstuivers komt bij deze PSA motoren zeer veel voor. Kijk ook eens naar de aansluiting van de turbo op de uitlaat, zie je (veel) roet dan lekt deze daar en die gassen komen in het interieur, vooral als je stil staat.

-
- 1st Gear member
Inmiddels is de auto bij de dealer geweest; De roetfilter zat los (zit bij 1.6 voorin bij de motor)
dit zorgde ervoor dat de gassen lekker in mijn ventilatie systeem terecht kwamen.
Verschil is goed te merken, de lucht is een stuk frisser!
Bedankt voor de reacties!
dit zorgde ervoor dat de gassen lekker in mijn ventilatie systeem terecht kwamen.
Verschil is goed te merken, de lucht is een stuk frisser!
Bedankt voor de reacties!