Het volgende probleem doet zich voor net als je lekker op vakantie gaat !
Alle tellers (kmteller, toeren, kmstand etc) werken sinds vanochtend niet meer. Hiermee een rit naar Frankrijk gemaakt zonder tellers of CC :tumbdown
Alle controlelampjes branden prima. zekeringen zijn nog allemaal goed. Ik heb de unit er uit gehaald en gekeken maar het lijkt er op of alles goed contact maakt. Als ik de unit nl. even helemaal ontkoppel en weer tegen de stekkers aan de achterkant schuif, komen de kmstanden even terug, voor een paar seconden en dan valt het weer weg.. dit elke keer en wat heen weer bewegen van de unit doet niks. Onderweg is ie ook een aantal keer voor een paar seconden terug gekomen, maar hij houdt het nooit lang vol!
ANWB gebeld, franse wegenwacht is net langsgeweest. Die kon 'm wel 50km verderop naar de Volvo garage brengen. Ik dacht dat ie wel wat door zou kunnen meten oid, maar niet dus. Volgens hem was het paneel "stuk" en moest gewoon vervangen worden.
Iemand nog een idee wat ik verder zou kunnen proberen/ evt. doormeten ?
Wat ik begreep uit eerde posts hierover is dat een nieuw instrumentenpaneel nieuw nogal duur is (600,- ?) bij Volvo. Ik blijf het alleen vreemd vinden dat het af en toe even weer tot leven komt en werkt, dus verder onderzoek wel waard...
instrumentenpaneel valt uit
- Okke
- 4th Gear member
Al alle "grounds" en accu kabels goed gecontroleerd? Ik weet dat dat de aansluitingen naar de accu slecht kunnen zijn. Meteen ground aan je chassis controleren. Als dat goed is zou ik de ground naar de tellerbak zelf verdenken.
V40
- Iroll
- 6th Gear member
Zal denk ik een slecht/uitgedroogd soldeeerpunt op de printplaat zijn. Misschien op te sporen met een vergrootglas. Zwarte aanslag of kleine scheurtjes op het soldeerpunt duidden daarop.Het verdachte soldeerpunt vervolgens weer even vloeibaar maken met de solderbout. Kijk vooral de punten na v.d. stekker aansluiting, die hebben het meeste te lijden.
- devnullT4
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reakties,
Inmiddels heb ik het probleem gevonden!
Vanochtend wilde ik alles dicht schroeven om te kunnen rijden, bleek de bovenste schroef heel moeilijk te passen... dus iets dat klem zat blijkbaar.
Achter het paneel loopt een kabel,deze had zo te zien altijd al klem gezeten daarachter en er zat een knik in!
Kabel weer wat in vorm gebracht en een stukje op zij geschoven, het paneel viel er nu net iets verder in en de displays gaven weer beeld!
Vast geschroefd en alles doet het weer, toch wel fijner rijden met cruise control!
Inmiddels heb ik het probleem gevonden!
Vanochtend wilde ik alles dicht schroeven om te kunnen rijden, bleek de bovenste schroef heel moeilijk te passen... dus iets dat klem zat blijkbaar.
Achter het paneel loopt een kabel,deze had zo te zien altijd al klem gezeten daarachter en er zat een knik in!
Kabel weer wat in vorm gebracht en een stukje op zij geschoven, het paneel viel er nu net iets verder in en de displays gaven weer beeld!
Vast geschroefd en alles doet het weer, toch wel fijner rijden met cruise control!
2011 V70 2.0T R-Design
2007 C30 2.0 SUMMUM
2005 XC90 T6 AWD
MY2001 V70 T5 geartronic "full-options-minus-2"
MY2000 V40 T4 LPi
2007 C30 2.0 SUMMUM
2005 XC90 T6 AWD
MY2001 V70 T5 geartronic "full-options-minus-2"
MY2000 V40 T4 LPi