regelmatig inhouden op constante snelheid

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
peter d
3rd Gear member

hallo, wie weet hier een oplossing voor....

De V40 van mijn vrouw houdt regelmatig in bij constante snelheid en ook na tijdje stionair draaien.
Checklampje brandt soms hierna en gaat vanzelf uit.

Auto heeft net groot onderhoud gehad incl. brst.filter.
Ik zit zelf te denken om eerst de motor te reinigen via de luchtinlaat ( via gasklephuis ) met top engine Tecflow Cleaner van innotec.
Als het dan nog niet opgelost is, dan gasklephuis demonteren en inwendig reinigen.

Reden is omdat ik denk dat het met inwendige vervuiling te maken heeft. De auto is hiervoor door oude mensen( 70+) bereden, dus vandaar mijn vermoeden.

Iemand een tip of andere mogelijke oplossing ??

V40 1.8 122pk 2002 ( zonder gas ! )

mvg, Peter d :)
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
ChrisV40
2nd Gear member

Is het niet je airco die af en toe wat vermogen van de motor afsnoept?
koen.s
4th Gear member

peter d,
Uitlezen bij de dealer misschien wel een foutcode.
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

ChrisV40 schreef:Is het niet je airco die af en toe wat vermogen van de motor afsnoept?
Het klinkt voor mij ook als een airco die aan- en uit slaat.
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
peter d
3rd Gear member

Nee, airco stond uit.
Ik ga even via de luchtinlaat proberen, en indien niet opgelost dan gasklephuis er af en inwendig reinigen en dan zien we wel weer....proberen is het waard :)
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
game0ver
2nd Gear member

Zou eerst eens met uitlezen beginnen, kan van alles zijn n.m. bougies, bobine, luchtmassameter enz

succes
peter d
3rd Gear member

********************* OPGELOST !! ***************************

Hallo, toch maar als 1e gasklephuis gereinigd. Probleem tot heden niet meer voorgekomen.

Bedankt voor de reacties :)
In bezit :

Niet meer in bezit :
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”