Na enkele honderden km's te hebben gereden in vrij hoge buitentemperatuur is het tijd voor een bak koffie en ik begeef me naar de Shell-coffeeshop ergens in Tsjechië. Ondertussen staat de XC een beetje af te koelen, en ik zie tot mijn grote schrik dat het drupt midden onder de wagen :shock: . Geen meldingen op het dashboard, geen problemen, niks.... Ik check de vloeistoffen, zijn OK :!: . Ik rijd de auto een meter achteruit en zie, voel dat het godzijdank geen olie is maar "water" . Waarschijnlijk de afwatering van de airco. Maar het was wel even schrikken.... als je Volvo plotseling ook even moet pissen.... :razz:
Volvo's zijn net mensen, naar mate ze ouder worden krijgen ze problemen met..........(gelieve naar eigen believen in te vullen ter voorkoming van een break van de mods) :toothy5:
V70/2.4D/2003 schreef:Volvo's zijn net mensen, naar mate ze ouder worden krijgen ze problemen met..........(gelieve naar eigen believen in te vullen ter voorkoming van een break van de mods) :toothy5:
Het was inderdaad geen ferme straal, doch een een druppelend fenomeen... volgens mij ook inderdaad een lekkende prostaatklep .
inderdaad zeer herkenbaar! ik had het al verdrongen uit mijn herinneringen.haha..blijft toch een beetje genant zo ten overstaan van Jan en Alleman je water laten lopen...zeker zo'n "stoere" xc70.. :pottytrain4:
v70 d5 '02
niets doen is heel moeilijk: je weet nooit wanneer je klaar bent.
Bij mijn Volvo XC70 uit 2004 was het een lekke pakking van het achterdifferentieel wat voor wat oliedruppeltjes zorgde. Aangezien de olie een hele weg moet volgen om uiteindelijk onder de auto op de grond te vallen, was ook de benzinetank en een uitlaatophangpunt verzadigd met oliesporen...
Ivo Philips schreef:Misschien was die stoere XC een beetje bang zo alleen op een Tsjechische parking ?
Is alleen bang in de straten van Boekarest, waar de bewoners hun lusten botvieren op ruitenwissers en spiegels, dan wel de lak even bekrassen, onder het mom, die is niet van Boekarest, dus doe maar.... :evil:
Dat was bij mij ook ooit schrikken na een lange, warme tocht met caravan erachter en airco aan bij mijn 480. Ik had het nog nooit meegemaakt.
Dan schrik je toch echt wel even hoor. Dus ik in paniek naar de dealer op de hoek in Goes (toen nog), daar moesten ze smakelijk lachen want ik was niet de eerste en (zoals nu te horen) ook niet de laatste.
Maar inderdaad RTFM. staat het allemaal in.