De temperatuursensor lijkt wel te werken, de Ohm waarde loopt terug met een opwarmende motor. De temperatuurmeter daarentegen werkt niet. Soms gaat deze op maar sterft dan een vroege dood links in de hoek. Het doorverbinden van de aansluitdraden bij de sensor, y/w y/sb doet de meter niet uitslaan , met of zonder contact aan, en naar wat ik begreep zou dat wel moeten, geen weerstand ook meer immers, toch? Ook het doorverbinden achter het klokkenhuis werkt niet, meter stuk?
En hoe kan ik in de tussentijd een ouderwetse vdo meter grond, g en plus dan aansluiten?
bvd
Sander
Temperatuurmeter 940
- v164
- 3rd Gear member
goed, ik kom er niet uit, wie wel?
de meter die ik even wil aansluiten (de oude vdo) is voor een lus via de aarde van de auto, de sensor maakt een directe lus terug naar de meter. gaat het dan uberhaiupt werken? een plus en een aarde op de meter gaat wel lukken en één draad van de sensor maar dan heb ik geen lus, dus. hoe maak ik waar de juiste lus??
de meter die ik even wil aansluiten (de oude vdo) is voor een lus via de aarde van de auto, de sensor maakt een directe lus terug naar de meter. gaat het dan uberhaiupt werken? een plus en een aarde op de meter gaat wel lukken en één draad van de sensor maar dan heb ik geen lus, dus. hoe maak ik waar de juiste lus??
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
-
- 7th Gear member
het problem zit in het dashboard,demonteren en de boel even goed schoonmaken,met name de stekkerverbindingen.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Nog een: dat meetsignaal van die temperatuursensor, komt dat ook binnen op de bedrading achter je dashboard? Zo nee dan heb je onderweg kabelbreuk. Zo ja, dan is er iets met de meter of de printplaat waar alles op gemonteerd is.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 7th Gear member