Remprobleem

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Naar deze garage ga ik dus niet meer :-x
Voor de apk moest de dorpel gelast worden en ze raadde aan om ook de voorremslangen te vernieuwen,was geen afkeur maar dacht, nu je ertoch bent zo gedaan.
Sindsdien heb ik deze problemen.
Het begon zo.
2 a 3 dagen later moest ik opeens een stuk dieper intrappen,voelde veelste licht aan.
Ik terug naar de garage, ze dachten dat die ene monteur de boel niet goed ontlucht had.

En later merkte ik dat ik na 2 a 3 km dat de voorremmen gaan aanlopen,dat voel je ook en als je bij de stoplicht komt bv voel je hem al afremmen..
En ook voel ik dat de rem pedaal abrupt kortaf is, je hoeft maar in te duwen en je remd al.
Als ik in geparkeerd sta en in de vrij voel je dat de op de rem sta,niet zo ff naar voren rollen.
En even later is hij weer los en en de pedaal moet ik dus weer dieper intrappen :roll:

Ik terug naar de garage, dachten nu dat de remklauw RV vast zat op de brug zat die wiel vast en de rest niet.
Dacht misschien toeval :roll:

Dat laten verhelpen.
Maar geen resultaat!

rook nu aan beide kanten voor een remlucht dus waarschijnlijk beiden iets aanlopen na 2 a 3 km..
Dus als ik s,ochtends de auto pak rempedaal licht en moet half intrappen, na 2 a 3 km voel je de rem erg kort worden(strak).
Net of de druk te groot word??
En remmem voeld niet zo goed aan,kan wel remmen.

Voor deze vervanging had ik totaal nooit last van gehad!
Remde perfect.
Ik heb iemand in utrecht die me auto onderhoud en die gaat ernu naar kijken.
Ik zit er aan te denken om die garage aan te geven bij de rdw..
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Doet mij denken aan een remslang die geimplodeerd is. Dan is de binnenmantel van de slang losgekomen van de buitenmantel, de druk kan erwel in als je de rem intrapt, maar kan niet meer snel genoeg ontsnappen waardoor de rem blijft hangen. Remedie is een set nwe remslangen monteren.
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Aha,dus slechte slangen geleverd,gemonteerd ..
ik ga morgen dit zeggen tegen ze.
nog bovag aangesloten ook.
Waarom hebben zij dit niet eens door.
Thx!
Tot naderbericht :)
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het ligt niet aan de slangen denk ik,maar aan de ventielen die apart op de hoofdremcilinder gemonteerd zitten..
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Sinds die slangen zijn vervangen waar ik nu spijt van heb had ik deze klachten eerder nooit.
Hoe kan dan die ventielen problemen geven,die zijn niet los geweest.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Je zat haast goed ramon,het was de hoofdremcillinder pff.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”