Pagina 1 van 1
ervaringen V60 D3 bij 8000 km
Geplaatst: 24.07.2011 - 20:42
door least
Nu een goede maand onderweg met de V60 D3 Momentum. Een prima auto waar ik wel aan kan wennen! (maar dat hoeft niet want de V70 staat te trappelen...)
Wat me opvalt: goede stoelen die wel even tijd nodig hebben om aan te wennen, de lendesteun is maar beperkt, handmatig verstelbaar. De hoofdsteun komt niet in de buurt van mijn hoofd. Het leer is tamelijk plakkerig, zeker met een korte broek. Stuur is goed verstelbaar en geeft een goede grip. Middenconsole is prima bereikbaar en de armsteun prima. Toppertje is de de raamlijst waar een mooi profile in zit zodat je arm/elleboog daar prima inpast. Echte misser is de onzichtbare handrem, die alleen door naar voren te reiken te bedienen is, deze moet echt naar de middenconsole! Instrumenten zijn lekker rustig, maar de resolutie van de displays kan wel wat beter. Sensus is prima, maar: hoe zet je de radio uit of stop je de IPOD?
Ruimte is niet overdadig, maar met zijn vijfen met vakantie, 4 volwassenen en kind in stoeltje hebben we overleefd, en alle bagage onder het afdekzeil, dus dat valt allemaal wel mee!
Motor is sterk en voldoet meer dan voldoende, even de lage toerentallen weten te gebruiken, de koppeling en dan kan je er vlot mee weg. Auto is erg stabiel bij hoge snelheid, de sensotronic op stand Hoog helpt daar ook bij.
Al met al prima om mee te rijden!
Geplaatst: 24.07.2011 - 23:20
door arnoud
Ik ben heel erg benieuwd hoe je over een tijdje over de V70 gaat denken.
Over de radio/iPod: als je 1x kort op de Power knop druk wordt de audio ge-mute-d en de iPod gepauzeerd. Als je de Power knop langer ingedrukt houdt gaat hij helemaal uit.
Geplaatst: 24.07.2011 - 23:24
door rsnhakan
Handrem lost ook automatisch als je wegrijdt. Bij een automaat moet je daarvoor de gordel wel om hebben.
Geplaatst: 25.07.2011 - 12:23
door JW71
De hoofdsteun komt niet in de buurt van mijn hoofd.
Hoe bedoel je dat? Op zich zit de hoofdsteun vlak achter mijn hoofd. Ik heb alleen sterk het idee dat de hoofdsteun in de V50 hoger was, of zat (en dat de leuning dus ook hoger was) Ik kom tegen de bovenkant van de hoofdsteun aan bij de V50 meer naar het midden.
Handrem lost ook automatisch als je wegrijdt.
Klopt, maar je moet wel een beetje gasgeven, alleen koppeling op laten komen is geen succes.
Ik vindt trouwens ook dat de plek van de schakelaar op het dashboard minder handig gekozen is voor het op de parkeerrem zetten (zoals b.v. bij hellingtrekken) enige voordeel is dat je niet zo snel per ongeluk de parkeerrem zal inschakelen, wat wel zou kunnen gebeuren als er een knopje op de middenconsole zit. Het blijft wennen en een handbediende handrem is erg veel makkelijker in gebruik.
Geplaatst: 25.07.2011 - 12:51
door Iroll
Bovenkant van de hoofdsteun moet gelijk zijn met de bovenkant van je hoofd, dan staat die goed afgesteld.
En de afstand tussen je hoofd en steun moet zo'n 4cm zijn:
Geplaatst: 25.07.2011 - 13:06
door Fredhead
Dan moet je de hoofdsteun wel af kunnen stellen, iets dat bij veel Volvo modellen niet meer kan
Geplaatst: 25.07.2011 - 13:49
door rsnhakan
Je moet iets gas geven en dan de koppeling op laten komen.
Maar ik heb totaal geen probleem met deze handrem. Vind het veel fijner dan een ouderwetse. Zit niet in de weg. En in de middenconsole zoals bij VW gaat niet bij Volvo.
Geplaatst: 25.07.2011 - 19:24
door least
rsnhakan schreef:Je moet iets gas geven en dan de koppeling op laten komen.
Maar ik heb totaal geen probleem met deze handrem. Vind het veel fijner dan een ouderwetse. Zit niet in de weg. En in de middenconsole zoals bij VW gaat niet bij Volvo.
ik begrijp de werking, maar moet uit m'n stoel naar voren reiken om hem te bedienen, dus niet ergonomisch, in de middenconsole kan uiteraard, maar dan moet het ontwerp anders, form follows function...
Geplaatst: 25.07.2011 - 19:25
door least
Iroll schreef:Bovenkant van de hoofdsteun moet gelijk zijn met de bovenkant van je hoofd, dan staat die goed afgesteld.
En de afstand tussen je hoofd en steun moet zo'n 4cm zijn:
moet je wel zo'n nek en rug hebben...
Geplaatst: 25.07.2011 - 21:46
door casper
least schreef:
ik begrijp de werking, maar moet uit m'n stoel naar voren reiken om hem te bedienen, dus niet ergonomisch, in de middenconsole kan uiteraard, maar dan moet het ontwerp anders, form follows function...
Wat een onzin!
Geplaatst: 26.07.2011 - 01:39
door santu001
Ach, ik moest er ook even aan wennen. Had altijd de neiging om in bochten aan mijn handrem te gaan hangen. Heel soms vergat ik hem in het begin bijna wel eens. Maar inmiddels weet ik niet beter. Net als het starten met een knop!
Maar een menu optie waarin je zelf bepaald of je handrem geactiveerd wordt, als je de auto op slot gooit, is misschien niet eens verkeerd! Maar goed we hebben het over één druk op de knop!
Geplaatst: 26.07.2011 - 08:28
door least
casper schreef:least schreef:
ik begrijp de werking, maar moet uit m'n stoel naar voren reiken om hem te bedienen, dus niet ergonomisch, in de middenconsole kan uiteraard, maar dan moet het ontwerp anders, form follows function...
Wat een onzin!
dank voor deze heldere bijdrage ?
Geplaatst: 26.07.2011 - 14:20
door olson
Naja, als de schakelaars in een v60 je al te ver weg zitten...
<grapje>
Heb je dan een keukentrapje nodig om in een v70 in te stappen?
</grapje>