Sinds een tijdje hing m'n achterbumper los. Toen heb ik eens aan de onderkant gekeken en zag dat m'n binnenbumper nogal verroest was. Dus heb ik een 2e hands binnenbumper gekocht. Nou haalde ik vanmiddag m'n achterbumper er af en wat kreeg ik te zien.......?
Hoe kan nu het beste te werk gaan met het demonteren van deze 2 ophangpunten?
Daarom zat m'n bumper dus los!
-
- 5th Gear member
Volgens mij moet je alles wegslijpen behalve de trekhaak bevestiging. De bumper hangt bij met met 2 bouten links en 2 bouten rechte nog vast. De trekhaak uiteindelijk met 4 (2 van de plaat en 2 die je erbij schroeft met de bumper.
Al ik het goed heb hangt de bumper vast met de bovenste bouten aan de binnenzijde en de onderste aan de buitenzijde.
Check je nieuwe bumperbalk even. en zorg dat deze gaat passen.
gr Wim
Al ik het goed heb hangt de bumper vast met de bovenste bouten aan de binnenzijde en de onderste aan de buitenzijde.
Check je nieuwe bumperbalk even. en zorg dat deze gaat passen.
gr Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
De mijne begint aan 1 kant ook wat roestig te worden. Ik heb er geen trekhaak op, toen mijn achterbumper onlangs kapot ging door een aanrijding heb ik de bumper er in 1 x afgehaald met de bumperbalk eraan vast.
Je kunt de bumperbalk aan de binnenzijde van de kofferbak makkelijk loshalen.
1. Trek het dikke rubbe rubber los dat over de rand van je kofferbak gaat
2. Haal de lampenborden van de achterverlichting eruit
3. Vervolgens kun je de plastic schotten waar deze borden in zitten loshalen. (soms moet je even wat plastic pinnen loshalen)
4. Nu heb je als het goed is zicht op 2 grote bouten die de bumperbalk vasthouden. Losdraaien die handel.
5. Nu nog even onder de auto duiken. Daar zitten ook 2 bouten waarmee de bumperbalk vastzit. Ook losdraaien.
6. Jij hebt een trekhaak, dus moet je ook nog ergens ter hoogte van de reservebandruimte was losmaken.
7. Nu alles loszitten inspuiten met tektyl of iets dergelijks en terugmonteren met nieuwe balk.
Kaal ziet het er zo uit:

Je kunt de bumperbalk aan de binnenzijde van de kofferbak makkelijk loshalen.
1. Trek het dikke rubbe rubber los dat over de rand van je kofferbak gaat
2. Haal de lampenborden van de achterverlichting eruit
3. Vervolgens kun je de plastic schotten waar deze borden in zitten loshalen. (soms moet je even wat plastic pinnen loshalen)
4. Nu heb je als het goed is zicht op 2 grote bouten die de bumperbalk vasthouden. Losdraaien die handel.
5. Nu nog even onder de auto duiken. Daar zitten ook 2 bouten waarmee de bumperbalk vastzit. Ook losdraaien.
6. Jij hebt een trekhaak, dus moet je ook nog ergens ter hoogte van de reservebandruimte was losmaken.
7. Nu alles loszitten inspuiten met tektyl of iets dergelijks en terugmonteren met nieuwe balk.
Kaal ziet het er zo uit:

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen