760 TURBO loopt op 3 poten

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Ronturbo
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20.09.2007 - 12:44

hallo, mijn760 uit 1983 loopt op 3 poten.De 2de cylinder krijgt niet zijn brandstof.
Ik heb de injektor al na laten kijken en laten reinigen,en die is goed.Als ik 2 injektors van positie wissel gaat het euvel niet mee met de injektor,dus de injektor is uitgesloten.Het is dus wel positie vast, de 2de cylinder.
/nu heb ik van de week telefonisch contact gehad met een monteur van de Ban garage in Mijdrecht , en die had het over een plaatje met een gaatje erin waardoor de brandstof geperst wordt.//dat gaatje zou door de jaren door corrosie aangetast kunnen zijn.
Heeft een van jullie enig idee wat hij bedoelt?
Zit dit gaatje in de brandstof rail aansluiting bij de injektor misschien?

Ben benieuw naar de input, waarvoor alvast bedankt.
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Weinig input hier, zal wel vakantietijd zijn! Nee ik weet het niet. Ga je vraag op die 700verenigingssite stellen anders.
http://www.volvo700vereniging.nl
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
wim300
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 20.04.2007 - 23:48

Bij een diesel zitten er wel plaatjes maar volgens mij bij een benzine niet.

Is de bedrading/stekker naar de injector nog goed?
volvo s60 2.5t awd summum rica
Ronturbo
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20.09.2007 - 12:44

wim300 schreef:Bij een diesel zitten er wel plaatjes maar volgens mij bij een benzine niet.

Is de bedrading/stekker naar de injector nog goed?
op het zicht wel.Lastig te controleren.Er staat wel continu spanning op de stekker.Dus dat lijkt me goed.
Ik ben zaterdag bij VAD geweest in Alphen , en we zijn er nu voor 98% zeker van dat de ECU defect is. Er komt geen pulse naar de injektor is onze theorie.
Heeft iemand nog zo ECU liggen toevallig?Bosch ECU met partnr 0261 200 012
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Dat van die ECU kan je veel beter vragen op het al genoemde forum van de volvo700 vereniging.

Overigens kan je de injector puls testen met een noid lampje. De meeste garages hebben die wel.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.ehow.com/how_4453009_test-vo ... -noid.html
http://www.noidlight.com/

Succes
Gebruikersavatar
wim300
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 20.04.2007 - 23:48

Je kan de ecu open maken en kijken of alle soldeerpunten goed vast zitten.

Zit er bij jou een ontstorings relais voor het injectiesysteem op je koelvloeistof reservoir? zo ja zou die misschien er iets mee te maken kunnen hebben?
volvo s60 2.5t awd summum rica
Ronturbo
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20.09.2007 - 12:44

wim300 schreef:Je kan de ecu open maken en kijken of alle soldeerpunten goed vast zitten.

Zit er bij jou een ontstorings relais voor het injectiesysteem op je koelvloeistof reservoir? zo ja zou die misschien er iets mee te maken kunnen hebben?
Geen relais.Heb je ervaring met het openmaken van een ECU?
Gebruikersavatar
wim300
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 20.04.2007 - 23:48

Ik heb er 1 open gemaakt van een 440 turbo deze is volgens mij niet zo heel erg verschillend dan die van een 700 turbo.

De ecu kan je open maken doormiddel van de omgebogen metalenlipjes van het deksel terug te buigen en dan controleren of alle soldeerpunten nog heel zijn(hetzelfde als de abs regeleenheid reparatie van de volvo 850 70 serie)

voordat je de ecu los haal eerst de accupool los halen en niet met je handen aan de printplaat komen.
volvo s60 2.5t awd summum rica
Ronturbo
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20.09.2007 - 12:44

ik heb gekeken maar zo is er niets te zien.
ik heb geinformeerd naar reparatie tarieven, en dat kost me 280€..
Ik vrees dat er weinig anders op zit
(BBA utrecht)
wim300 schreef:Ik heb er 1 open gemaakt van een 440 turbo deze is volgens mij niet zo heel erg verschillend dan die van een 700 turbo.

De ecu kan je open maken doormiddel van de omgebogen metalenlipjes van het deksel terug te buigen en dan controleren of alle soldeerpunten nog heel zijn(hetzelfde als de abs regeleenheid reparatie van de volvo 850 70 serie)

voordat je de ecu los haal eerst de accupool los halen en niet met je handen aan de printplaat komen.
Gebruikersavatar
wim300
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 20.04.2007 - 23:48

Heb je de volvo sloperijen al afgebeld of die een ecu hebben die je mag proberen?
volvo s60 2.5t awd summum rica
Ronturbo
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20.09.2007 - 12:44

wim300 schreef:Heb je de volvo sloperijen al afgebeld of die een ecu hebben die je mag proberen?
jazeker.Maar een 760 uit 1983 , dat wordt langzaamaan wat schaarser ...
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Maar ligt het aan de ecu dan, Ron?
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

Ha die Ron
Zet deze vraag ook even op de 700 site.
Daar zitten de Turbo techneuten
Groeten Henk
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Gebruikersavatar
wim300
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 20.04.2007 - 23:48

volvo s60 2.5t awd summum rica
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”