Pagina 1 van 1
760 TURBO loopt op 3 poten
Geplaatst: 28.07.2011 - 22:51
door Ronturbo
hallo, mijn760 uit 1983 loopt op 3 poten.De 2de cylinder krijgt niet zijn brandstof.
Ik heb de injektor al na laten kijken en laten reinigen,en die is goed.Als ik 2 injektors van positie wissel gaat het euvel niet mee met de injektor,dus de injektor is uitgesloten.Het is dus wel positie vast, de 2de cylinder.
/nu heb ik van de week telefonisch contact gehad met een monteur van de Ban garage in Mijdrecht , en die had het over een plaatje met een gaatje erin waardoor de brandstof geperst wordt.//dat gaatje zou door de jaren door corrosie aangetast kunnen zijn.
Heeft een van jullie enig idee wat hij bedoelt?
Zit dit gaatje in de brandstof rail aansluiting bij de injektor misschien?
Ben benieuw naar de input, waarvoor alvast bedankt.
Geplaatst: 31.07.2011 - 09:17
door v700r
Weinig input hier, zal wel vakantietijd zijn! Nee ik weet het niet. Ga je vraag op die 700verenigingssite stellen anders.
http://www.volvo700vereniging.nl
Geplaatst: 01.08.2011 - 12:11
door wim300
Bij een diesel zitten er wel plaatjes maar volgens mij bij een benzine niet.
Is de bedrading/stekker naar de injector nog goed?
Geplaatst: 02.08.2011 - 21:29
door Ronturbo
wim300 schreef:Bij een diesel zitten er wel plaatjes maar volgens mij bij een benzine niet.
Is de bedrading/stekker naar de injector nog goed?
op het zicht wel.Lastig te controleren.Er staat wel continu spanning op de stekker.Dus dat lijkt me goed.
Ik ben zaterdag bij VAD geweest in Alphen , en we zijn er nu voor 98% zeker van dat de ECU defect is. Er komt geen pulse naar de injektor is onze theorie.
Heeft iemand nog zo ECU liggen toevallig?Bosch ECU met partnr 0261 200 012
Geplaatst: 03.08.2011 - 10:53
door piet22
Dat van die ECU kan je veel beter vragen op het al genoemde forum van de volvo700 vereniging.
Overigens kan je de injector puls testen met een noid lampje. De meeste garages hebben die wel.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.ehow.com/how_4453009_test-vo ... -noid.html
http://www.noidlight.com/
Succes
Geplaatst: 03.08.2011 - 22:31
door wim300
Je kan de ecu open maken en kijken of alle soldeerpunten goed vast zitten.
Zit er bij jou een ontstorings relais voor het injectiesysteem op je koelvloeistof reservoir? zo ja zou die misschien er iets mee te maken kunnen hebben?
Geplaatst: 04.08.2011 - 20:45
door Ronturbo
wim300 schreef:Je kan de ecu open maken en kijken of alle soldeerpunten goed vast zitten.
Zit er bij jou een ontstorings relais voor het injectiesysteem op je koelvloeistof reservoir? zo ja zou die misschien er iets mee te maken kunnen hebben?
Geen relais.Heb je ervaring met het openmaken van een ECU?
Geplaatst: 04.08.2011 - 22:13
door wim300
Ik heb er 1 open gemaakt van een 440 turbo deze is volgens mij niet zo heel erg verschillend dan die van een 700 turbo.
De ecu kan je open maken doormiddel van de omgebogen metalenlipjes van het deksel terug te buigen en dan controleren of alle soldeerpunten nog heel zijn(hetzelfde als de abs regeleenheid reparatie van de volvo 850 70 serie)
voordat je de ecu los haal eerst de accupool los halen en niet met je handen aan de printplaat komen.
Geplaatst: 09.08.2011 - 22:24
door Ronturbo
ik heb gekeken maar zo is er niets te zien.
ik heb geinformeerd naar reparatie tarieven, en dat kost me 280€..
Ik vrees dat er weinig anders op zit
(BBA utrecht)
wim300 schreef:Ik heb er 1 open gemaakt van een 440 turbo deze is volgens mij niet zo heel erg verschillend dan die van een 700 turbo.
De ecu kan je open maken doormiddel van de omgebogen metalenlipjes van het deksel terug te buigen en dan controleren of alle soldeerpunten nog heel zijn(hetzelfde als de abs regeleenheid reparatie van de volvo 850 70 serie)
voordat je de ecu los haal eerst de accupool los halen en niet met je handen aan de printplaat komen.
Geplaatst: 09.08.2011 - 23:40
door wim300
Heb je de volvo sloperijen al afgebeld of die een ecu hebben die je mag proberen?
Geplaatst: 09.08.2011 - 23:50
door Ronturbo
wim300 schreef:Heb je de volvo sloperijen al afgebeld of die een ecu hebben die je mag proberen?
jazeker.Maar een 760 uit 1983 , dat wordt langzaamaan wat schaarser ...
Geplaatst: 11.08.2011 - 12:44
door v700r
Maar ligt het aan de ecu dan, Ron?
Geplaatst: 11.08.2011 - 20:00
door Henk 760 Hausser
Ha die Ron
Zet deze vraag ook even op de 700 site.
Daar zitten de Turbo techneuten
Groeten Henk
Geplaatst: 11.08.2011 - 22:26
door wim300