Instelleren trekhaak en rearviewcam...
begrijp van dealer dat met de huidige autocomputer je niet zomaar even dit soort accecoires kan toevoegen? Maar is dit echt zo, vwb de cam met de meedraaiende hulplijnen kan ik me nog wel iets voorstellen, calibratie naar de rti etc, maar voor een trekhaak???
Wie weet hier meer over? :?:
wel of niet volvo computer voor upgrade/download
- loods1
- Starter
ok 945i, maar het koppelen aan de vida zou dan tevens inhouden dat je bij de modernere autos straks niets meer zelf kan? Weinig plug and play.
Kan ik alles installeren en dan tzt de auto ergens aan de vida te koppelen, zonder tussentijds problemen te krijgen?
En nog bedankt voor je reactie!

En nog bedankt voor je reactie!
- EVV
- 5th Gear member
- cvonken
- 2nd Gear member
M.b.t. een trekhaak: ik heb onlangs zelf een afneembare trekhaak gemonteerd op mijn XC60 (MY2010). Besteld bij trekhaakcentrale.nl. Zorg ervoor dat je er 'Volvo' stekkers bij besteld: bij mij werkt alles prima!
De handleiding -voor ervaren monteurs- gaf 90 minuten werktijd aan, mij kostte het 6 uur en een ritje bouwmarkt voor het juiste gereedschap.
Met gekoppelde aanhanger/caravan moet je wel je achteruit-rij-sensoren even uitzetten als je achteruit rijdt (knopje dashbord).
Wat betreft de rear-view-cam, dit zal wel de nodige voeten in de aarde hebben denk ik, als je dit samen wil laten werken met je navi.
De handleiding -voor ervaren monteurs- gaf 90 minuten werktijd aan, mij kostte het 6 uur en een ritje bouwmarkt voor het juiste gereedschap.
Met gekoppelde aanhanger/caravan moet je wel je achteruit-rij-sensoren even uitzetten als je achteruit rijdt (knopje dashbord).
Wat betreft de rear-view-cam, dit zal wel de nodige voeten in de aarde hebben denk ik, als je dit samen wil laten werken met je navi.
- lancer
- 6th Gear member
Doet de detectie van kapotte lampen het, als je de trekhaak zelf hebt geinstalleerd?
Overigens, volgens mij moet je voor een trekhaak bij de dealer zo nieuwe software kunnen krijgen. Zal niet gratis zijn, maar ook niet duur.
Overigens, volgens mij moet je voor een trekhaak bij de dealer zo nieuwe software kunnen krijgen. Zal niet gratis zijn, maar ook niet duur.
- cvonken
- 2nd Gear member
@lancer: detectie kapotte lamp werkt prima. Een week na de montage vd trekhaak ging mijn voor-dimlicht kapot (80.000km!) en er kwam netjes een melding in het display.
Ik heb een zekering in een origineel houderhuis achterin moeten plaatsen, en ook een reeds achterin aanwezige stekker moeten verbinden, dus ik neem aan dat de BC nu weet dat de trekhaak aanwezig is?
Ik heb een zekering in een origineel houderhuis achterin moeten plaatsen, en ook een reeds achterin aanwezige stekker moeten verbinden, dus ik neem aan dat de BC nu weet dat de trekhaak aanwezig is?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik neem aan van niet als hij daar middeld software geen melding van heeft gehad
Volvo for life
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Hij is niet zelflerend. Dus stukje software heb je nodig, net als bij een printer die je aan de pc hangt.cvonken schreef: Ik heb een zekering in een origineel houderhuis achterin moeten plaatsen, en ook een reeds achterin aanwezige stekker moeten verbinden, dus ik neem aan dat de BC nu weet dat de trekhaak aanwezig is?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- loods1
- Starter
Heren bedankt voor alle reacties, ben nog even verder gaan spitten, ik kan inderdaad zelf alles monteren en dan naar de garage voor connectie vida waarna software geinstalleerd wordt, volgens de garage een 13 euries per item, dus ingeval van trekhaak en cam een 26 euro, niet verkeerd lijkt me.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat weet ik niet exact, dat zou zomaar zo'n feature kunnen zijn. En bv je mistachterlicht, niet handig als er achter de auto een felroodverlichte caravan hangt.cvonken schreef:@VolvoMafia: klinkt logisch.
Indien dit stukje software dus 'geinstalleerd' wordt, welk voordeel haal je hieruit? (parkeersensoren werken dan niet bij gekoppelde aanhanger?)
Mooi dat het geregeld is. De kosten van de meeste van dergelijke applicaties vallen ook wel mee.loods1 schreef:Heren bedankt voor alle reacties, ben nog even verder gaan spitten, ik kan inderdaad zelf alles monteren en dan naar de garage voor connectie vida waarna software geinstalleerd wordt, volgens de garage een 13 euries per item, dus ingeval van trekhaak en cam een 26 euro, niet verkeerd lijkt me.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!