Zoektochtje naar goede maar niet te dure banden

Geproduceerd bij NedCar in Born
rolph
2nd Gear member

Gisteren heeft de V40 een apk-tje gehad. Adviespunt waren de twee voorbanden. Dus vandaag maar eens een beetje aan het surfen geweest om wat info in te winnen over banden voor onder een X40.. Nergens prijzen te vinden op die idiote websites van kwikfit en aanverwanten...

Nou heb je standaard wat imago's bij bandenmerken. En bijbehorende prijskaartjes.. Michelin is stil en Pirelli is sportief.
Maar wat is nou een goede band? Eentje het liefst met een gunstiger prijskaartje dan zo'n Michelin.

De website van Euromasters vermeld de tweede band gratis bij banden van Fulda.. Nooit van gehoord.. Fulda?
Heb nog niet geinformeerd maar je zult zien dat het niet geldt in de bandenmaat voor mijn V40 ;-)

Op autobandenmarkt.nl zag ik eindelijk prijzen staan. Dat is helaas zonder mogelijkheid tot montage.. maar goed. Daar zag ik bijvoorbeeld de Vredesstein HiTrac 205/55/R16 91H voor 73,50 per band. Dat zijn best redelijke prijzen. En het oordeel van een test was ook best goed..
Maar ja een test is ook maar een test.

Wat zijn de ervaringen uit het echte leven mensen?!
Ik hoor het graag!!
menjo
7th Gear member

Ik heb zelf slechte ervaring met: Pirelli P6000
Ik heb zelf goede ervaring met: Michelin (weet type niet meer) en Vredestein Sportrac 2

Op autobandenmarkt staan inderdaad prijzen, je kunt daar ook zoeken naar een leverancier bij jou in de buurt.

Ik zou nooit besparen op banden (maar je kunt natuurlijk best zoeken naar een goede prijs/kwaliteits verhouding). Over die Fulda banden heb ik redelijk slechte verhalen gehoord/gelezen, maar zelf dus geen ervaring mee.
NOS
7th Gear member

continental is ook redelijk goed
menjo
7th Gear member

Maar dan sponsor je PON :)

Maar van Continental heb ik nu 2 zomerbanden liggen (SportContact ofzo), die zal ik binnenkort eens gaan testen.
Als ik me goed herinner is er al eerder gesproken over Continental op dit forum en was de kwaliteit sterk afhankelijk van het specifieke type.
menjo
7th Gear member

rolph
2nd Gear member

Ik ben meer op zoek naar een goede prijs/kwaliteitverhouding dan echt erop besparen :!: Zo'n budgetband van 40 euro zou ik er nooit onderleggen. Krijg je ook spijt van.. die dingen slijten doorgaans al voordat ze ronddraaien en maken enorm veel herrie.

Autobandenmarkt is toch alleen banden kopen die ze dan thuisbezorgen?? Wie laat ik dan die dingen eronder leggen??

Continental ben ik geen fan van en ook slechte ervaring mee.. Die klotedingen onder de lease passat gehad :evil:

Iemand ervaring met die Hitrac banden van Vredesstein toevallig??

Als V40 rijder ik natuurlijk lekker chauvinistisch als ik er Nederlandse banden onder laat leggen ;)
NOS
7th Gear member

ik hoor ook wel slechte verhalen over sportcontact2 (te veel lawaai enzo)maar ik heb ze en ik heb nergens last van!
menjo
7th Gear member

Vredestein raadt zelf Sportrac aan voor die bandenmaat. Volgens mij moet je trouwens 205/50R16 hebben? Ik heb wel zeer goede ervaringen met die band, lekker stil en geven een veilig gevoel in de regen (test het nooit zo op het randje, dus kan niet zeggen of het ook echt veilig is, maar hij begon in ieder geval niet te aquaplaneren zoals de pirelli's).

Als je bij autobandenmarkt op "Ons garagenetwerk" drukt kun je een garage in de buurt vinden die de banden levert.
rolph
2nd Gear member

Hoi Menjo.. Na jouw opmerking de website nog maar eens wat beter bekeken.. :oops:
Heb al een garage gevonden die lekker in de buurt van het werk zit.. 10 euro per band voor montage. Valt mee. En ook handig dat de banden rechtstreeks daar naartoe worden gestuurd!

Ennuh.. had idd gezocht op de verkeerde bandenmaat.. Moet idd die Sportrac banden hebben. Profiel daarvan is wel erg mooi trouwens.
En dat ze stil zijn vind ik een heel groot pluspunt :!:
menjo
7th Gear member

Let op, is stil ten opzichte van de Pirelli's die ik daarvoor had. De michelins waren misschien nog iets stiller. Voor de prijs van die Vredesteins heb je trouwens wel een redelijke keuze bij alle grote merken.
rolph
2nd Gear member

Die Vredesstein kosten 73 euro. Dus dat is ongeveer een 10 minder dan de rest. Michelin is wel een stuk duurder..
Als ik de testresultaten van de Vredesstein en de Michelin vergelijk zie ik tot mijn verbazing het volgende:
Dus de Michelin maakt meer herrie...
Maar ja.. een test... zegt me vaak niet zo veel zo'n getalletje..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ludo
6th Gear member

rolph schreef:Ik ben meer op zoek naar een goede prijs/kwaliteitverhouding
wat verwacht je dan van zo'n band?.
menjo
7th Gear member

Die michelins die ik had waren winterbanden bedenk ik me nu, niet echt goed om te vergelijken natuurlijk :)
Maar nieuwe banden kiezen is altijd moeilijk, en als het tegenvalt zit je er een tijd aan vast. Maar ik was dus wel tevreden over de Vredesteins (Twente!).
v40pokemon
3rd Gear member

er is al heel veel discussie op dit forum geweest over banden. Zelf zou ik niet voor de michelin exalto gaan maar voor de primacy. gaat volgens mij langer mee en is zeker stukken stiller (en voldoende veilig) er zijn veel forum leden (lees:volvorijders) die op de michelin pilot primacy rijden.
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Ludo
6th Gear member

v40pokemon schreef:er is al heel veel discussie op dit forum geweest over banden.
hoe komt dat denk je?.
Canard
3rd Gear member

v40pokemon schreef:er is al heel veel discussie op dit forum geweest over banden. Zelf zou ik niet voor de michelin exalto gaan maar voor de primacy. gaat volgens mij langer mee en is zeker stukken stiller (en voldoende veilig) er zijn veel forum leden (lees:volvorijders) die op de michelin pilot primacy rijden.
Die liggen ook onder mijn V40 (de primacy dus) maar helaas weet ik niet hoeveel km die gelopen hebben aangezien deze er al op lagen bij de aankoop.
Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar ik ben er tevreden over, niet veel herrie, ruime grip bij droog weer. Bij nat weer vindt ik 't ook niet tegenvallen.

Ik hoor sommige S/V40 rijders wel eens klagen over veel herrie als je harder rijdt dan 110/120 km/h, ik vind dat nogal meevallen maar dit is natuurlijk erg subjectief.
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
marissen
3rd Gear member

Vergeten jullie Dunlop niet een beetje?
Ik heb jaren met plezier op Dunlop's gereden: comfortabel, stil en redelijk lange levensduur. Continental banden gaan in de regel erg lang mee, maar zijn ''knetterhard'' en niet erg comfortabel/lawaaierig.
Michelin is ook goed, maar vind ik persoonlijk een beetje minder stil als de Dunlopjes. Het is bij mij of Dunlop of Michelin, in die volgorde.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik heb Dunlop winterbanden... ben niet echt tevreden.
Volvo for life
marissen
3rd Gear member

Ik heb Dunlop winterbanden... ben niet echt tevreden.
Ik heb het in dit geval over zomerbanden. Mijn winterbanden zijn van het merk Pirelli (snowsport 190 of zoiets). En het weggedrag van mijn V40 wordt daar wel ff wat minder van t.o.v. mijn zomervelgjes+banden.
Allen bij sneeuw en ijs doen ze het beduidend beter!! En daar ben ik al een paar dagen erg blij mee :D :D
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
polderbewooner
1st Gear member

Goodyear NCT5 is een goede comfortabele band. Deze zijn ook redelijk bestand tegen cuppen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”