Mijn tweede 440

Laat hier je Volvo 440 / 460 zien en plaats hier foto's van 440 / 460 die je tegen kwam
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Goedendag allemaal,

Ik heb gisteren weer een Volvo 440 gekocht :D. Heb al eerder een witte 440 gehad, maar deze moest de deur uit toen ik ging studeren. Nu moet ik stage gaan lopen en is een auto wel ontzettend handig.

Mijn "nieuwe" auto is een Volvo 440 1.8i Luxury Line. Heeft 132.000 km op de teller staan en geen zichtbare roest op de achterspatborden! Verder heeft ie de volgende opties:

- Airbag
- Half lederen interieur met armsteun bestuurder
- Airco
- Koplampwissers
- Stoelverwarming (werkt alleen niet :( )
- Elektrische ramen voor
- Elektrische spiegels (verwarmd?)
- Leeslampjes voor en achter
- 14" Antares licht metalen velgen
- Achterspoiler
- Reflectieplaat kofferklep (hoe wordt dat genoemd?)
- Variabele interval ruitenwissers (relais van Volkswagen ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder ga ik de centrale deurvergrendeling op afstandsbediening maken. Dit heb ik al eerder gemaakt op mijn vorige 440 en werkte perfect. Ik zal er een How-to met fotootjes voor maken.

Natuurlijk zijn er ook wat minpuntjes aan de auto. Zo bladdert de verf van de daklijsten af. Deze zijn ooit overgespoten zo te zien en vervolgens weer vast gezet met schroeven :x (zie onderstaande foto).

Afbeelding

Hoe krijg ik deze daklijsten er af? Is het alleen die schroeven losdraaien? En hoe zat dit origineel bevestigd, zou ik dit weer netjes origineel kunnen krijgen? Graag tips :)
noodles
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.04.2011 - 20:35

Ziet er nog goed uit, en mooie kleur!
Die afbladderende daklijsten hebben veel Volvo's uit de jaren '90 (ook de 850). Heb die van mijn 460 ook al opgeschuurd (wat een ontzettend *^%$&-karwij...) en opnieuw matzwart gespoten. De daklijsten zitten erop geklemd. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar ze ook verwijderd en toen de klemmetjes afgebroken...toen maar een paar stevige schroeven geplaatst :P Dus je hebt kans dat als je de schroeven losdraait, de lijst gewoon loskomt.
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Oke, maar zijn die klemmetjes nog ergens te halen of zaten deze vast aan de daklijsten? Ik wil echt af van die schroeven!

Zitten er helemaal geen (soort van) schroeven om de daklijsten vast te zetten op het dak?
noodles
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.04.2011 - 20:35

Probeer de sloop eens, die klemmetjes bestaan uit 2 gedeelten, 1 stuk dat aan het dak vastzit en een stuk aan de daklijst. Origineel zit er een plastic afdekkapje (dat lijkt op een schroef) in het gat van de daklijst. Die houden de daklijst overigens niet op z'n plaats maar dekken alleen de gaten voor een optionele dakdrager af.
noodles
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.04.2011 - 20:35

In die gaten voor de dakdragers zit bij jou dus de schroef om waarschijnlijk de hele daklijst vast te houden...
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Ik heb ze ook losgehaald inderdaad, kaalgeschuurd, zwart gespoten, blanke lak erop, 2x een wasstraat en de helft van de zwarte kleur was er weer af maar bij mij is 3/4e van de klemmetjes gebroken bij loshalen. Dus hij zit nu vast met ducttape...

(I know... komt nog een mooie oplossing voor. Als iemand ideeen heeft.)

OT: Mooie auto! Lijkt veel op de mijne, behalve dan de kleur, in mijn geval wél roest en ik heb andere velgen :) Zelfs de kilometer stand komt zowat overeen! (inmiddels 131,700) En de jouwe is NR, mijne NL dus jouwe is iets nieuwer denk ik ;)
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Ik snap niet zo goed hoe op die plekken waar nu de schroeven zitten de dakdragers gemonteerd zouden moeten worden? Is dat maar zo'n klein gaatje?

Ik zal binnenkort de daklijsten er eens afhalen en kijken wat ik er van kan maken. Misschien dat ik dan ook snap hoe het precies vast zou moeten zitten ;).

Verder natuurlijk bedankt voor de positieve reacties op mijn wagen ;)
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

Nette auto hoor!

Als je mazzel hebt kun je op de sloop soms ook nog nette dakstrips vinden! (heb de mijne ook van de sloop en heel netjes :D ). Kun je gelijk kijken hoe de strips bevestigd zitten en zoveel mogelijk clipjes meesmokkelen :lol:
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Hele nette 440. Veel plezier ermee,
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

zeer nette auto veel plezier ermee.

over de stoel verwarming:
heeft de vorige eigenaar gezegt dat hij het niet doet. of ben je daar zelf achter. want met dit weer/temperatuur werkt het niet echt
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Nee daar ben ik zelf achtergekomen. Maar hoe komt het dat dat niet werkt met dit weer dan?

Ik hoop natuurlijk dat het door het weer komt, want in de winter lijkt het me wel lekker :D
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

hij kijkt naar de temperatuur. als die te warm is dan wordt er niet geschakeld. lees je handleiding er maar op na
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Die van mij deed het vannacht in ieder geval wel. Ik zou hem inderdaad maar eens met 10 graden buiten proberen ;-)
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Aha bedankt voor de tips! Dan zal ik dat binnenkort maar eens uitproberen.

Heb vandaag trouwens centrale deurvergrendeling op afstandsbediening gemaakt en het werkt perfect :D zal deze week er even een How-to maken voor de geïnteresseerden..
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Spy set? Of origineel?
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Nee geen origineel Volvo, ik heb dit setje van Cargoods gebruikt.
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Ah okee, ja dat lijkt wel op de mijne, ik heb een maandje of 3 geleden de volgende erin gezet:

http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... cale=nl_NL

Werkt ook wel prima ;-) Ik heb alleen wel de sleutelbaard vast moeten lijmen, het vastschroeven ervan werkte niet ideaal namelijk ;-)

Maar ik denk dat veel mensen er wel bij geholpen zijn als er een how-to zou komen, zeker mbt de kleuren en de draden. Ik ben helaas zelf vergeten om foto's te maken en inmiddels ben ik het alweer vergeten :-(
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Jouw sleutels lijken wel een stuk degelijker dan de mijne. Het is allemaal beetje goedkoop plastic, maar dat mag de pret niet drukken :)

Ik heb ook niet veel foto's gemaakt, maar wel voor mezelf een inbouwschema met de juiste kleur draden. Dus daarmee zou het voor de meeste wel moeten lukken denk ik. De How-to komt er nog aan, heb deze papieren op mijn studentenkamer laten liggen, waar ik de komende week even niet ben ;).
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Had laatst een Seat klapsleutel in de hand. Wat denk je? PRECIES hetzelfde :-P Alleen bij mij staat er een groen SPY logo op.

Maar inderdaad, dat mag de pret niet drukken :-P En als je de draden maar eenmaal gelegd hebt, ook al moet ik over een jaar een nieuwe kopen, is het een fluitje van een cent. En kost nog geen E40.

Heb je ook zo'n extra motortje ingebouwd in de bestuurdersdeur? En oh ja, werkt de sleutel nog op de CV rondom bij jou? Bij mij handmatig namelijk alleen nog maar de bestuurdersdeur, dan blijft de rest dicht.
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Ik heb de originele schakelaar uit de bestuurdersdeur gehaald en vervangen voor een Spy motortje met schakelaar. Deze heeft 5 draden, 3 voor signaal en die heb ik aangesloten op het originele cv relais.
De andere 2 draden is voor het openen en sluiten, deze heb ik aangesloten op het relais van Cargoods.

Dus met mijn afstandsbediening bedien ik het relais van cargoods. Deze stuurt het motortje in mijn bestuurdersdeur omhoog (open). Hierin zit ook een schakelaar, die dus ziet dat de deur open is en stuurt een open signaal naar het originele cv relais. En dan gaan dus alle deuren open. Werkt perfect en is super simpel.

Maar het openen van alle deuren met de sleutel, werkt nog steeds alleen op de bestuurdersdeur, net zoals het origineel is dus ;).

Wel grappig dat je sleutels precies hetzelfde zijn als die van Seat haha. Ik had gisteren trouwens mijn sleutelbaarden laten frezen in Eindhoven, maar de sleutel past niet in het slot :( straks maar even terug gaan en hopen dat ze het willen en kunnen fixen..

EDIT: Net terug geweest naar de sleutelmaker, heeft de sleutelbaard nog een keer nagelopen maar helaas geen verbetering :(. Hij zei dat mijn sleutelbaarden van slechte kwaliteit waren en dat het daardoor niet lukte. Aan goede kon hij echter niet komen.
@Broabander, waar heb jij jouw sleutelbaarden vandaan gehaald en waar heb je deze op maat laten maken? En wat heeft dat jou gekost, als ik vragen mag?
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 foto's”