Start & Stop (Software Update)

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Sinds een aantal weken werkt Start & Stop niet meer. Door tijdgebrek kon ik niet eerder naar de dealer met dit probleem. Eindelijk een afspraak gemaakt om de boel te laten nakijken en herstellen.

Op de dag van de afspraak belt de dealer en vertelt me dat ik niet hoef te komen. Er zijn problemen met de software van het systeem, een bekend probleem wordt me verteld. Mijn reactie, prima en nu? In december schijnt er nieuwe software voor het Start & Stop systeem uit te komen, en dan mag ik terug komen. Raar verhaal vind ik. Ik heb een systeem wat nu niet werkt, en geen oplossing, ja pas over een paar maanden.

Ik vroeg nog of ik een brief of iets dergelijks zou krijgen, waar ik in verzocht word om binnen te komen, maar ook hier wist de dealer me niets over te vertellen. Heeft iemand anders al van deze update gehoord?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
pina
1st Gear member

lol, dat zou bij mij niet pakken. Dat ze dan een rollback doen naar het oude systeem he. Of er nu al dan niet een update komt, maakt jouw zaak niet. Ze moeten hem herstellen, punt uit. Ik vind S/S essentieel bij mijn wagen. Ik zou het niet meer kunnen verdragen moest mijn S/S niet meer werken
BlackSapphire
6th Gear member

Klinkt als een slechte grap van de dealer en in elk geval incompleet in de serviceverlening: wat zijn reële opties (en niet: wacht nog maar een paar maanden voordat de door u aangeschafte wagen het doet zoals u mag verwachten...)

Om antwoord te geven op je vraag: nee, het is voor mij nieuw, al bezit ik persoonlijk geen V50, maar iemand in mijn omgeving wel. Die wist van niks.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Ik vind het ook een vreemde gang van zaken. Ik zat zelf op dat moment in de auto, dus echt op je gemak telefoneren is er dan niet echt bij. Ik heb inmiddels een email gestuurd naar de dealer met de vraag om meer duidelijkheid, oplossingen etc.

Ik ben bijzonder tevreden over deze dealer, dus ik vertrouw op een gedegen antwoord en oplossing.
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Vandaag al antwoord van de dealer per email:

Beste Rutger,

Ik snap uw ongenoegen en hoe raar het ook mag klinken maar dit was effectief de uitleg die we van de invoerder hebben gekregen. De vorige service oplossing die we hadden voor het start/stop systeem probleem mocht niet meer gehanteerd worden tot de nieuwe software er is. Deze zou ergens week 46 uitkomen. Deze software is enkel bedoeld voor één bepaalde storingscode in het systeem. Ik zou u echter wel willen uitnodigen om toch al langs te komen om te zien welke foutcodes er in uw wagen zijn opgeslagen. Eens we dit weten kan ik u preciezer zeggen wat we moeten doen om het probleem te verhelpen.

U zo eventueel morgennamiddag nog kunnen langskomen en als dat niet lukt kan het pas vanaf 31 augustus.
Schorpioen
5th Gear member

Begrijp ik het goed dat er nog niet eens bekend is welke foutcode er is opgeslagen?
Hoe kunnen ze dan weten dat de oorzaak van de storing in de software zit?
Heel knap om dit via een telefoon gesprek te kunnen bepalen.

Komt nog bij dat je morgenmiddag nog langs kan komen en als dat niet lukt pas na 31 augustus. Erg service gericht. Niet dus.

Persoonlijk zou ik een andere dealer opzoeken en dan gelijk een waar nog monteurs werken in plaats van onderdeelvervangers.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Schorpioen schreef:Begrijp ik het goed dat er nog niet eens bekend is welke foutcode er is opgeslagen?
Hoe kunnen ze dan weten dat de oorzaak van de storing in de software zit?
Heel knap om dit via een telefoon gesprek te kunnen bepalen.

Komt nog bij dat je morgenmiddag nog langs kan komen en als dat niet lukt pas na 31 augustus. Erg service gericht. Niet dus.

Persoonlijk zou ik een andere dealer opzoeken en dan gelijk een waar nog monteurs werken in plaats van onderdeelvervangers.
Sorry hoor 'Schorpioen' maar je slaat de plank echt helemaal mis en werpt nu de dealer zaken voor zijn voeten die niet terecht zijn.
Lees nu de gehele topic nog eens rustig maar dan begrijpend door en trek dan je conclusies nogmaals !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Schorpioen
5th Gear member

gsx750r, Ik kan er toch echt niets anders van maken dan dat er alleen telefonisch contact is geweest en dat de wagen nog naar binnen moet of te kijken welke fout er aanwezig is.
Vooral de een na laatste alinea van het 2e bericht geeft me deze indruk.
Of mis ik toch nog iets in de berichten?
Rutger schreef:Sinds een aantal weken werkt Start & Stop niet meer. Door tijdgebrek kon ik niet eerder naar de dealer met dit probleem. Eindelijk een afspraak gemaakt om de boel te laten nakijken en herstellen.

Op de dag van de afspraak belt de dealer en vertelt me dat ik niet hoef te komen. Er zijn problemen met de software van het systeem, een bekend probleem wordt me verteld. Mijn reactie, prima en nu? In december schijnt er nieuwe software voor het Start & Stop systeem uit te komen, en dan mag ik terug komen. Raar verhaal vind ik. Ik heb een systeem wat nu niet werkt, en geen oplossing, ja pas over een paar maanden.

Ik vroeg nog of ik een brief of iets dergelijks zou krijgen, waar ik in verzocht word om binnen te komen, maar ook hier wist de dealer me niets over te vertellen. Heeft iemand anders al van deze update gehoord?
Rutger schreef:Vandaag al antwoord van de dealer:

Beste Rutger,

Ik snap uw ongenoegen en hoe raar het ook mag klinken maar dit was effectief de uitleg die we van de invoerder hebben gekregen. De vorige service oplossing die we hadden voor het start/stop systeem probleem mocht niet meer gehanteerd worden tot de nieuwe software er is. Deze zou ergens week 46 uitkomen. Deze software is enkel bedoeld voor één bepaalde storingscode in het systeem. Ik zou u echter wel willen uitnodigen om toch al langs te komen om te zien welke foutcodes er in uw wagen zijn opgeslagen. Eens we dit weten kan ik u preciezer zeggen wat we moeten doen om het probleem te verhelpen.

U zo eventueel morgennamiddag nog kunnen langskomen en als dat niet lukt kan het pas vanaf 31 augustus.
Ik kan nog steeds niet via de telefoon bepalen wat de oorzaak van een storing is. ( Hoewel klanten daar toch weleens van uit gaan. )
Ook al komt een bepaalde storing regelmatig voor, het hoeft nooit dezelfde oorzaak te hebben.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Mijn laatste bericht was een email die ik terug kreeg van de dealer, my bad ik pas het even aan.

Ik ga er eerst eens heen, codes laten uitlezen. Om nu onmiddelijk naar een andere dealer te zoeken vind ik wat te ver gaan. De dealer heeft dus van de importeur dit bericht gekregen en bepaald dit niet zelf.

Het kan goed zijn dat de uitval van mijn S&S niet de software betreft maar iets anders, dat willen ze uitsluiten. En als het inderdaad de software betreft heb ik een houten kaak tot week 46 blijkbaar.

Nogmaals de contacten met de dealer zijn altijd enorm positief, en ze proberen je te helpen. Echter ga ik rustig eens daarheen vanmiddag om te kijken wat er aan de hand is. Ze weten het dus ook niet precies, daarom toch die uitlees sessie.
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Vervolg op het verhaal. Afgelopen vrijdag de auto binnengebracht. Daar is hij aan de computer gehangen. Blijkbaar duurt dat even, wat ik niet erg vondt, want kwijlen bij de V60 doe ik graag.

Er was geen probleem met de software van het S&S systeem. Er zijn wel updates doorgevoerd mbt het motormanagement etc. Blok lijkt iets rustiger te lopen overigens. Tevens is er blijkbaar een schakelaar onder één van de pedalen die de storing veroorzaakt. Ze hebben het nu tijdelijk gerepareerd, maar hebben wel een nieuwe schakelaar besteld.

Ik heb ook nog nagevraagd of er veel problemen waren met het S&S, en er waren er toch wel wat. Maar de update komt effectief pas rond week 46. Er wordt overigens alleen ge-update als de auto problemen heeft. In ieder geval heb ik nu weer een werkende S&S.
storm480
3rd Gear member

ik ga dit volgen...mijn vader heeft dezelfde problemen met zijn 2 maand oude V50 drivE s/s.
Tot zover al iets om mee te nemen naar de dealer (pedaal-schakelaar)

Grtzz Erwin
...Storm by name, Storm by nature...

S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"

de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”