Beste mensen. Ik ben bang dat ik een kapotte cilinder heb. Het gaat om een 440 B18U, 1.8 injecion op LPG G3 van Vaille. Ik ben bang dat de auto weg moet. Hij rijd nog wel, maar niet sneller dan 110km/h. Toch best knap voor een 1.4 3 cilinder. Als ik bougie kabel van cilinder drie lostrek blijft de motor net zo onregelmatig pruttelen als dat ie er op zit.
Heeft iemand een tip, anders rij ik de tank leeg en is het einde Volvo, ben ik bang.
Alle ontstekingselektronika is vervangen, Nieuwe verdeelkap, nieuwe bougies en kabels.
kapotte cilinder
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 10.01.2006 - 21:17
- Locatie: Almelo
FF compressie meten he dan weet je of die nog compressie heeft, zoja, dan verder zoeken. 

Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Denk gewoon dat je uitlaatklep defect/verbrand is, maar kijk eerst even of je geen electronisch problemen hebt.
Maar als je door een compressie test ziet dat die cylinder niet goed werk kan je altijd nog de kop er af halen om te kijken wat er aan de hand is.
Maar ga er maar van uit dat het een klep is ....wanneer is hij voor het laatst kleppengesteld???
Maar als je door een compressie test ziet dat die cylinder niet goed werk kan je altijd nog de kop er af halen om te kijken wat er aan de hand is.
Maar ga er maar van uit dat het een klep is ....wanneer is hij voor het laatst kleppengesteld???
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
Dat van die klep is idd mogelijk aangezien dat bij gas motoren vaker gebeurd. En een verbrande klep is nog redelijk goedkoop te vervangen
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
inlaatpakking defect, zuigt valse lucht?
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
klopt, met gasgeven is de onderdruk in het inlaatspruitstuk minder en zal hij naar verhouding meer lucht uit het filter halen ipv valse lucht zuigen en loopt hij relatief goed. Kapotte inlaatpakkingen hoor je typisch bij stationair toeren heel goed.
Wim
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 21.02.2006 - 09:23
- Locatie: Veenendaal
Er is een speciale cilinderkop op gezet ongeveer een ton geleden. Ik weet niet of dan ook de kleppen worden vervangen? Ik hoorde laatst dat ik misschien de distributieriem iets zou kunnen verstellen. Dat ie niet op tijd loopt zeg maar.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
De distributie riem kan niet verstellen, maar alleen tandje verspringen, maar dan is er meer aan de hand, slechte riem of te los gespannen. Ik zou het gelijk nakijken
WIm
WIm
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.