Pagina 1 van 1
kapotte cilinder
Geplaatst: 04.03.2006 - 09:40
door hpgt
Beste mensen. Ik ben bang dat ik een kapotte cilinder heb. Het gaat om een 440 B18U, 1.8 injecion op LPG G3 van Vaille. Ik ben bang dat de auto weg moet. Hij rijd nog wel, maar niet sneller dan 110km/h. Toch best knap voor een 1.4 3 cilinder. Als ik bougie kabel van cilinder drie lostrek blijft de motor net zo onregelmatig pruttelen als dat ie er op zit.
Heeft iemand een tip, anders rij ik de tank leeg en is het einde Volvo, ben ik bang.
Alle ontstekingselektronika is vervangen, Nieuwe verdeelkap, nieuwe bougies en kabels.
Geplaatst: 04.03.2006 - 11:16
door BuggyRene
FF compressie meten he dan weet je of die nog compressie heeft, zoja, dan verder zoeken.

Geplaatst: 04.03.2006 - 14:51
door Guestuser
misschien een kapotte bougie?
is ook een mogelijkheid
Geplaatst: 04.03.2006 - 19:31
door Michel740Turbo
Denk gewoon dat je uitlaatklep defect/verbrand is, maar kijk eerst even of je geen electronisch problemen hebt.
Maar als je door een compressie test ziet dat die cylinder niet goed werk kan je altijd nog de kop er af halen om te kijken wat er aan de hand is.
Maar ga er maar van uit dat het een klep is ....wanneer is hij voor het laatst kleppengesteld???
Geplaatst: 04.03.2006 - 21:39
door Jeroentje
Dat van die klep is idd mogelijk aangezien dat bij gas motoren vaker gebeurd. En een verbrande klep is nog redelijk goedkoop te vervangen
Geplaatst: 04.03.2006 - 23:30
door wpee
inlaatpakking defect, zuigt valse lucht?
Geplaatst: 05.03.2006 - 20:21
door Volvo440
die van mij (440 1.

rijd ook op 3 cilinders maar als je lkkr gast niet dus ik laat het lekker zo. Hij loopt wel netjes stationair.
Geplaatst: 08.03.2006 - 23:20
door wpee
klopt, met gasgeven is de onderdruk in het inlaatspruitstuk minder en zal hij naar verhouding meer lucht uit het filter halen ipv valse lucht zuigen en loopt hij relatief goed. Kapotte inlaatpakkingen hoor je typisch bij stationair toeren heel goed.
Wim
Geplaatst: 09.03.2006 - 10:42
door hpgt
Er is een speciale cilinderkop op gezet ongeveer een ton geleden. Ik weet niet of dan ook de kleppen worden vervangen? Ik hoorde laatst dat ik misschien de distributieriem iets zou kunnen verstellen. Dat ie niet op tijd loopt zeg maar.
Geplaatst: 09.03.2006 - 11:10
door Volvo440
Nou ik zou maar uitkijken, die van mij lekte gister zoveel olie dat ik naar een garage ben gegaan. Bleken de kleppen verbrand en koppaking lek:( dus ik heb nu een 440 met een 1.7 (scheelt toch wel veel met vermogen)
Geplaatst: 09.03.2006 - 23:19
door wpee
De distributie riem kan niet verstellen, maar alleen tandje verspringen, maar dan is er meer aan de hand, slechte riem of te los gespannen. Ik zou het gelijk nakijken
WIm
Geplaatst: 10.03.2006 - 12:33
door hpgt
Ik denk dat ik de hele motor er maar eens uit ga halen en de boel algeheel ga reviseren. Ik zie er alleen tegenop. Ik heb geen garage en met dit pokke weer heb ik er niet zo'n zin in(nog).