Ruitensproeiersysteem: 1 kopje spuit niet meer

Plaats reactie
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,
Mn pa zijn S80, heeft buiten een slecht lossende handrem ook een ruitensproeierkopje aan de bestuurderskant dat niet meer spuit, het zijn verwarmende ruitensproeierkopjes, weet iemand raad om dit op te lossen, zonder direct zo een kopje te hoeven vervangen, alvast bedankt
V70/2.4D/2003
8th Gear member

belgian-tsm, gij neemt een naaldje en prikt even in de spuitgaatjes. Vervolgens even de leidingen los leggen en daar met donder en geweld perslucht doorheen jagen. Als alles weer gemonteerd is: Voldoende vloeistof in het tankje en spuiten maar. Doet hij het dan nog niet is waarschijnlijk het pompje plechtig overleden en mooet daar een nieuwe voor komen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Inderdaad, gewoon een beetje vuiligheid in de slangen en spuitdingetjes.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Arjan67
2nd Gear member

als er 1 verstopt zit heb je er nog 5 over........lijkt me ook voldoende ;)
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ik heb er al eens ingeprikt, maar geen resultaat, het water komt van onder de spuitkop vandaan, dus ga het spuitstukje er eens uithalen, maar mn ouders hebben de auto nodig, dus zal ik dit later moeten aanpakken.
ik zit ook te denken om mss het eens in azijn te laten weken, mss is er wat kalkaanslag...
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Heb afgelopen weekend het kopje gedemonteerd, in azijn laten weken, en met compressor uitgeblaasd, maar geen resultaat, uit de slangen komt wel vloeistof... als ik met compressor in het kopje spuit voel ik wel de lucht er terug uitkomen, maar het lijkt erop dat het voor de helft dichtgeslipt is door iets, ik ga het dus best vervangen, maar het is ook dat het verwarmde kopjes zijn dus die zullen mss niet zo goedkoop zijn, als de gewone, iemand een idee van de prijs?
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

belgian-tsm schreef:........ iemand een idee van de prijs?
Ik heb er toevallig vandaag een vervangen. Weliswaar een gewone maar dan heb je een klein idee wat je kunt verwachten voor een verwarmde.

De prijs bij mijn Spaanse dealer was € 5.20 ex BTW.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Battlecruiser
8th Gear member

belgian-tsm schreef:Heb afgelopen weekend het kopje gedemonteerd, in azijn laten weken, en met compressor uitgeblaasd, maar geen resultaat, uit de slangen komt wel vloeistof... als ik met compressor in het kopje spuit voel ik wel de lucht er terug uitkomen, maar het lijkt erop dat het voor de helft dichtgeslipt is door iets, ik ga het dus best vervangen, maar het is ook dat het verwarmde kopjes zijn dus die zullen mss niet zo goedkoop zijn, als de gewone, iemand een idee van de prijs?
Dan zit er zeer waarschijnlijk niet slechts aangeslibd vuil in, maar een zand/kleikorreltje. De enige manier om dat te verwijderen is niet aan de voorkant van het kleine pijpje te gaan steken met iets, want dan duw je het juist vaster.
In dit geval kun je het eigenlijk alleen maar proberen met heel dun koperdraad (van bv. een wikkeling van dynamo's) en dan van binnenuit in het pijpje steken. Als je het uiteinde van het draadje een klein bochtje geeft, zal hij makkelijker door de bocht van het waterpijpje komen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “S80”