DAg medeforummers.
Sinds een aantal dagen zit ik op de camping in de eifel.
Op de heenreis heeft mijn s60 d6 2003, 255.000km mij behoorlijk lateen schrikken. In de heuvels omgeving Luik ging ik met 80 a 90 km per uur de heuvel op. Achter de auto een flinke caravan.
Net toen ik tegen mij vriendin zat te pochen dat we vroeger hier in de 2e versnelling omghoog kropen kreeg ik de melding Motorservice vereist.
Daarbij behoorlijke rookpluimen uit de uitlaat. Tempratuurmeter stond preccies in het midden. Ik reed in de 4e versnelling met behoorlijke hoge toeren, 3200a 3500.
Ik heb de auto op een parkeerplaats stil gezet om even later mijn weg weer te vervolgen. Even later weer dezelfde melding. Uiteindelijk wel op de camping aangekomen.
Daarna met de losse auto op pad geweest en na een aantal heuvels weer dezelfde melding. Ik merk dan overigns niets qua rijden. Ook het oranje/rode drieheokje brandt niet.
Mijn vraag is wat het probleem kan zijn en of ik verantwoord naar NL kan reizen.
Ik heb zelf al onder de kap gekeken. Het viel mij op dan 1 van de dunne slangetjes bovenop het blok (tussen de injectoren wat nat leek.
Verder alle vloeistoffen ok.
Zou dit slangetje dde oorzaak kunnen zijn?
ik hoor graag,
gr Henk
Met de storing motorservice vereist op de camping....
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
NAt slangetje is het olie of diesel?
Kan een lekkende injector zijn en die kan vanwege foutieve verbranding zeker een foutcode geven ook kan die tot roken leiden. Als je bijvoorbeeld een diesel tuned met meer diesel inspuiting zal die ook bij vollast gaan roken omdat er meer diesel onverbrand de uitlaat uitgaat. Kan dus zijn dat de lekkende injector dit veroorzaakt. Je mag er rustig mee naar huis rijden, maar ik zou even langs een garage rijden en het verhaal voorleggen. Mocht je stranden in de buurt van Maastricht op de terugweg kan ik je rustig helpen. Hier zit ook een goede dealer.
Kan een lekkende injector zijn en die kan vanwege foutieve verbranding zeker een foutcode geven ook kan die tot roken leiden. Als je bijvoorbeeld een diesel tuned met meer diesel inspuiting zal die ook bij vollast gaan roken omdat er meer diesel onverbrand de uitlaat uitgaat. Kan dus zijn dat de lekkende injector dit veroorzaakt. Je mag er rustig mee naar huis rijden, maar ik zou even langs een garage rijden en het verhaal voorleggen. Mocht je stranden in de buurt van Maastricht op de terugweg kan ik je rustig helpen. Hier zit ook een goede dealer.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Eens met bovenstaande met als aanvulling het advies even bij een Volvo-dealer langs te rijden. Dan weet je alles en is het mogelijk rap te verhelpen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 10:40
Auto is wel getuned (Fasttech)
Kan het lekken van een injector plotseling door vollast lek raken?
En kan het ook het slangetje zijn?
*Mocht je stranden in de buurt van Maastricht op de terugweg kan ik je rustig helpen. Hier zit ook een goede dealer. *
Ik pak op de terugweg de route via Duitsland. Zitten wat minder van die hoge puisten in deze route. Maar bedankt voor het aanbod!
gr Henk.
ps Ik kijk net op buienradar en zie dat mij net een boel ellende passeert!
Kan het lekken van een injector plotseling door vollast lek raken?
En kan het ook het slangetje zijn?
*Mocht je stranden in de buurt van Maastricht op de terugweg kan ik je rustig helpen. Hier zit ook een goede dealer. *
Ik pak op de terugweg de route via Duitsland. Zitten wat minder van die hoge puisten in deze route. Maar bedankt voor het aanbod!
gr Henk.
ps Ik kijk net op buienradar en zie dat mij net een boel ellende passeert!
Volvo S60d5 bj 2003 Volvo V70d5 2006
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Roken kan van fasttech zijn door vollast. Slangetje kan het wel zijn, maar verwacht eerder de injector zelf dan. Neem iig ff de moeite om bij een dealer of garagist binnen te lopen daar die hem ff kan uitlezen en kan kijken naar de lekkage. Heb je een foto?
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 10:40
intercooler is vorig jaar vervangen.AlexV70 schreef:Intercooler lek?
DAt merkte ik doordat de auto behoorlijk rookte bij vollast.
Dat doet de auto nu niet alleen het laatste stukje de berg op bij Luik. En toen rookte de auto echt blauwe rook.
Ik las in het instructieboekje dat de olie ook te warm kan worden bij zware lading. De temperatuurmeter stond mooi in het midden.
Wat meet deze temperatuurmeter eigenlijk? De algehele warmte, de koelvloeistof of olie?
Volvo S60d5 bj 2003 Volvo V70d5 2006
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 10:40
Wat kost zo'n injector tegenwoordig? en moet je ze allemaal tegelijk vervangen?blastaway schreef:Roken kan van fasttech zijn door vollast. Slangetje kan het wel zijn, maar verwacht eerder de injector zelf dan. Neem iig ff de moeite om bij een dealer of garagist binnen te lopen daar die hem ff kan uitlezen en kan kijken naar de lekkage. Heb je een foto?
mvrgr Henk
Volvo S60d5 bj 2003 Volvo V70d5 2006
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Ik dacht 300 euro per stuk (sorry)
Zoek maar eens op t forum. Staat meer over geschreven (tag verstuiver)
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... verstuiver
Zoek maar eens op t forum. Staat meer over geschreven (tag verstuiver)
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... verstuiver
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Even hoor... 80 a 90 km/u en dan 3500 toeren in de 4? Klopt dat wel?
En wat voor diesel heb je getankt? Gewoon in NL?
En wat voor diesel heb je getankt? Gewoon in NL?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 10:40
Nee dat zal de 3 zijn geweest.Oceanracer schreef:Even hoor... 80 a 90 km/u en dan 3500 toeren in de 4? Klopt dat wel?
En wat voor diesel heb je getankt? Gewoon in NL?
Diesel gewoon in Nl getankt.
Volvo S60d5 bj 2003 Volvo V70d5 2006
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hmmm, dan houdt het voor mij even op.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 10:40
Het wordt steeds leuker op de camping.
Vandaag een tochtje gemaakt met de auto. Lekker rustig aan gedaan.
Ging prima, geen melding op de bc.
Sta ik voor een rotonde te wachten. Motor stationair. Een heel bijzonder geluid onder de motorkap vandaan. Bij heel iets gas bij en of inspringen van airco is het weer voorbij. Qua rijden merk ik niets. Op de camping de kap los en luisteren waar het vandaan komt. Komt uit de richting van de distributieriem. Kan niet zeggen of het door precies vandaan komt. Het is een brommend geluid. Heeft iets weg van het geluid van een lekke uitlaat.
Distributieriem is 2000km geleden vervangen ivm lekkende waterpomp.
Zou het iets met het eerste probleem te maken kunnen hebben?
mvrgr Henk
ps Ik moet zeggen dat ik ondertussen al behoorlijk wat stevige kosten heb gehad aan m'n volvo. Ik ben er dan ook niet meer zo zeker van dat m'n volgende auto een volvo wordt. Maar dat terzijde.
Vandaag een tochtje gemaakt met de auto. Lekker rustig aan gedaan.
Ging prima, geen melding op de bc.
Sta ik voor een rotonde te wachten. Motor stationair. Een heel bijzonder geluid onder de motorkap vandaan. Bij heel iets gas bij en of inspringen van airco is het weer voorbij. Qua rijden merk ik niets. Op de camping de kap los en luisteren waar het vandaan komt. Komt uit de richting van de distributieriem. Kan niet zeggen of het door precies vandaan komt. Het is een brommend geluid. Heeft iets weg van het geluid van een lekke uitlaat.
Distributieriem is 2000km geleden vervangen ivm lekkende waterpomp.
Zou het iets met het eerste probleem te maken kunnen hebben?
mvrgr Henk
ps Ik moet zeggen dat ik ondertussen al behoorlijk wat stevige kosten heb gehad aan m'n volvo. Ik ben er dan ook niet meer zo zeker van dat m'n volgende auto een volvo wordt. Maar dat terzijde.
Volvo S60d5 bj 2003 Volvo V70d5 2006
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 10:40
Even een update.
Ik ben gewoon met de caravan naar NL vertrokken. Rustig aan gedaan. Geen problemen. 1x een melding gehad motorservice vereist, ging ook zo weer weg. Dit was op een lange vrij steile helling.
Terug in Nl geen melding meer gehad, de auto een paar flink opengetrokken maar de melding is niet meer te reproduceren.
Bij de garage vonden ze wel een foutcode, namelijk ECM- boost pressure
control. Faulty flow. 6805.
Ik laat er nu niets aan doen gezien het feit ik er geen last meer van heb. Ben wel benieuwd wat dit kan zijn.
Ik ben gewoon met de caravan naar NL vertrokken. Rustig aan gedaan. Geen problemen. 1x een melding gehad motorservice vereist, ging ook zo weer weg. Dit was op een lange vrij steile helling.
Terug in Nl geen melding meer gehad, de auto een paar flink opengetrokken maar de melding is niet meer te reproduceren.
Bij de garage vonden ze wel een foutcode, namelijk ECM- boost pressure
control. Faulty flow. 6805.
Ik laat er nu niets aan doen gezien het feit ik er geen last meer van heb. Ben wel benieuwd wat dit kan zijn.
Volvo S60d5 bj 2003 Volvo V70d5 2006
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volgende zomer nog maar eens kijken... 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.10.2008 - 19:59
Heb je de slang van de turbo naar de intercooler al eens gecontroleerd?
Als deze lek is kun je dit probleem ook krijgen omdat de turbo druk verliest bij veel gas.
Deze zit boven de beschermplaat onder de motor.
Verder zou je ook de gebogen geribbelde slang van het luchtfilter naar je turbo kunnen controleren, deze wil door olie wel eens te zacht worden zodat hij ineenklapt bij veel gas, hierdoor krijgt de motor dan weer te weinig lucht.
Deze zit achter je motor net voor je turbo, als hij erg zacht aanvoelt kun je hem beter vervangen.
Als deze lek is kun je dit probleem ook krijgen omdat de turbo druk verliest bij veel gas.
Deze zit boven de beschermplaat onder de motor.
Verder zou je ook de gebogen geribbelde slang van het luchtfilter naar je turbo kunnen controleren, deze wil door olie wel eens te zacht worden zodat hij ineenklapt bij veel gas, hierdoor krijgt de motor dan weer te weinig lucht.
Deze zit achter je motor net voor je turbo, als hij erg zacht aanvoelt kun je hem beter vervangen.