Pagina 1 van 2

Aankoopstips Volvo V70 of XC70

Geplaatst: 22.08.2011 - 12:45
door WLeijten
Beste,

Ik ben op zoek naar een tweedehands V70 of XC70 uit ongeveer 2004-2006. Vanwege mijn km kan zowel diesel als benzine is redelijk om het even. Ik ben op zoek naar nuttige tips voor deze modellen voor aankoop bij of particulier of autobedrijf. Hieronder mijn wensen, waarmee jullie wellicht wat gerichter tips kunnen geven.

- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)

Bij voorhand bedankt voor de tips en nuttige opmerkingen en ik hoop snel mezelf als Volvo rijder te kunnen betitelen.

Mvg Willem

Geplaatst: 22.08.2011 - 12:47
door bart simpson
de 140pk benzine is de betere trekker in vergelijk tot de 170pk

Geplaatst: 22.08.2011 - 13:04
door Rippie V70
Ik zou vwb de caravan gaan voor een diesel.
In het s60 forum staan ook aanbevelingen
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=44811

Bij een XC moet je letten op de haldex (awd systeem) en daarbij dat de banden evenveel profiel hebben anders gaat de haldex stuk en dat kost nogal

Geplaatst: 22.08.2011 - 13:11
door V70/2.4D/2003
- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)
* Handgeschakeld = +1
* Vwb interieur de tijd nemen, er zijn er zat te koop die redelijk "loaded" zijn.
* Ook een 131 PK trekt met groot gemak een caravan van 1,5 ton om over een vouwwagen maar te zwijgen.
* Voor een 2003 tot 2005 moet daar echt wel iets te vinden zijn.

En tot slot: Dieseltje nemen, dat loopt monsterachtig mooi.

Geplaatst: 22.08.2011 - 13:11
door Gast
Rippie V70 schreef: Bij een XC moet je letten op de haldex (awd systeem) en daarbij dat de banden evenveel profiel hebben anders gaat de haldex stuk en dat kost nogal
Dat weet je niet goed, dit was de achilleshiel van de visco-koppeling, niet van het haldex systeem.

Geplaatst: 22.08.2011 - 13:21
door bart simpson
haldex is vanaf my 2003 (2.5T)
Zou zelf altijd voor een V70 gaan en idd, een 131pk of 126pk diesel voldoen daarbij uitstekend....

Geplaatst: 22.08.2011 - 15:52
door Discovery
Binnen de gestelde eisen is een XC70 gewoonweg niet mogelijk, dan moet je richting de 15000 euro gaan.

Re: Aankoopstips Volvo V70 of XC70

Geplaatst: 22.08.2011 - 17:46
door JosW
WLeijten schreef:Beste,

Ik ben op zoek naar een tweedehands V70 of XC70 uit ongeveer 2004-2006. Vanwege mijn km kan zowel diesel als benzine is redelijk om het even. Ik ben op zoek naar nuttige tips voor deze modellen voor aankoop bij of particulier of autobedrijf. Hieronder mijn wensen, waarmee jullie wellicht wat gerichter tips kunnen geven.

- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)

Bij voorhand bedankt voor de tips en nuttige opmerkingen en ik hoop snel mezelf als Volvo rijder te kunnen betitelen.

Mvg Willem
Met dat door jou aangegeven budget gaat dat niet lukken. Voorbeeld: Onlangs heb ik een V70 2.5 diesel gekocht. Italiaanse import, perfecte lederen bekleding, zeer net exterieur, weinig opties, uiteraard wel ECC. Bouwjaar 2000, kilometerstand 136.000. Prijs: 10.500. Uiteraard gekocht nadat ik wel in 20 verschillende auto's van 20 verschillende verkopers heb proefgereden.

Geplaatst: 22.08.2011 - 17:55
door V70/2.4D/2003

Geplaatst: 22.08.2011 - 17:56
door Discovery
Het is wel mogelijk:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vtqkkwuthsu2. Het aanbod is alleen niet erg groot.

Geplaatst: 22.08.2011 - 19:05
door VolvoRob
Bij BOMA staat ook een hele mooie.....

http://www.autoboma.nl/default.asp?id=7 ... ccasion=91

Geplaatst: 22.08.2011 - 19:13
door bartv70
Of een blik over de grens, niet veel goedkoper (meer) maar wel groter aanbod
http://www.volvocars.com/de/sales-servi ... s/ucl.aspx

Geplaatst: 22.08.2011 - 19:16
door JosW
VolvoRob schreef:Bij BOMA staat ook een hele mooie.....

http://www.autoboma.nl/default.asp?id=7 ... ccasion=91
Klopt, is een mooie maar bijna 20.000 euro. Kijk naar het budget van TS.

Geplaatst: 22.08.2011 - 21:07
door BlackcurrantV70
Bij de Belgische dealers staan er 3 voor die prijsklasse

http://www.nl.ucl.volvocars.be/

Geplaatst: 23.08.2011 - 09:13
door WLeijten
Beste allen,

Ten eerste veel dank voor de vele tips. Ga eens even rustig kijken. Vooral nieuw is opties in buitenland, alleen twijfel ik over de praktisch uitvoering hiervan. Je moet zelf gaan kijken en vervolgens de import regelen of laten regelen maar daarmee verlies denk ik veel voordeel??

Overigens wordt mijn opdracht specifieker naar een benzine motor. Met mijn km 15000pj blijkt na berekeningen toch benzine stuk gunstiger te zijn, eens??

Mvg Willem

Geplaatst: 23.08.2011 - 09:32
door diesel01
Als er nieuw wordt gekocht wel, gebruikt kan het al uit met jouw kilometrage.
Ik heb een 126pk S60 gehad en die was zeer zuinig, 1/20 daar reed ik bijna in één ruk naar Z-Frankrijk.
Lekker ontspannend op de cruise, het is geen sprinter maar meer dan voldoende kracht voor NL gebruik.

Geplaatst: 23.08.2011 - 09:37
door MN-NL
Dan is benzine inderdaad de betere keus lijkt me. Ik zou wel kijken naar een auto met ofwel ruim minder km's, of eentje die net de dure beurt met distributie gehad heeft.

Zelf importeren heeft op een benzineauto van rond de 10k een beperkt voordeel. Moeilijk is het niet, wel gaat er wat tijd in zitten.

Zoek je een diesel dan is het in het buitenland veel makkelijker om iets met de juiste specs en acceptabele kmstand te vinden, hier in NL zijn de diesels toch vooral ook veel-rijders.

De andere kant: als je bij de buren die ene mooie auto ziet is het werk verbonden aan importeren best te overzien :-).

In de PM nog een linkje naar een aardige auto....

Groet, Marc

Geplaatst: 23.08.2011 - 11:10
door Tsjemp
15000/11*1.67=2277
15000/15*1.35=1350
verschil 2277-1350= 927
mrb benz = 864
mrb diesel= 1636
verschil 1636-864 = 772

Diesel is dus iets goedkoper en vriendelijker in onderhoud.

Geplaatst: 23.08.2011 - 11:13
door bart simpson
helemaal mee eens...

Geplaatst: 23.08.2011 - 11:23
door EVV
Tsjemp schreef:15000/11*1.67=2277
15000/15*1.35=1350
verschil 2277-1350= 927
mrb benz = 864
mrb diesel= 1636
verschil 1636-864 = 772

Diesel is dus iets goedkoper en vriendelijker in onderhoud.
Vergeet de verzekering niet, die is voor een diesel weer hoger dan voor een benzine.