Hallo,
ik ben nieuw op het forum, ik heb sinds een week een S-40 uit 2000, 1.8 automaat, phase-1, met nieuw type motor, ECC, seatheating, electrische stoelen, kortom een superluxe auto waar ik erg blij mee ben!!!
de wagen heeft een heldere dual koplamp unit, waarvan de rechterspiegel kapot is, ik heb 2 depo units gekocht ( 773-1109L-LD-EM ), en ingebouwd, maar met aansluiting bleek dat de stekker 4- pins is, en de unit 5 pins, wat nu? misschien bestaat er wel heel eenvoudig een verloopje voor?! ik kon op het forum geen schema voor een 5-pins unit vinden, heeft iemand dat misschien, of moet ik toch maar gewoon naar de garage?
dank vast voor de hulp!
groet
milo
S-40: 5-pins koplampunit, maar 4-pins stekker!! en nu?
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Welkom op dit forum!
Je zal toch even wat beter moeten zoeken de volgende keer, want dit verhaal is al zo vaak langs gekomen.
Maar vooruit, dit is de link die je zoekt.
http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html
Je zal toch even wat beter moeten zoeken de volgende keer, want dit verhaal is al zo vaak langs gekomen.
Maar vooruit, dit is de link die je zoekt.
http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Je kunt volgens mij vrij makkelijk bij de draden in de koplamp (zijn stekkertjes die op de lampen zitten) en dus even meten welke kabel bij welke lamp hoort. Dat je een 5 polige koplamp unit hebt is eigenlijk alleen maar gunstig want bij een phase 1 moeten er ook 5 draden aangesloten worden op de koplamp 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01.03.2006 - 11:38
menjo schreef:Je kunt volgens mij vrij makkelijk bij de draden in de koplamp (zijn stekkertjes die op de lampen zitten) en dus even meten welke kabel bij welke lamp hoort. Dat je een 5 polige koplamp unit hebt is eigenlijk alleen maar gunstig want bij een phase 1 moeten er ook 5 draden aangesloten worden op de koplamp
Hoi Menjo, maar mijn auto heeft een nieuw type motor, ik denk dan een PhaseII motor? iig is de steker een 4-pins, maar ik knip gewoon de stekker eraf, en zal ik idd afzonderlijke verbindingen maken. Ik heb nog wel een andere vraag, ik heb de hoogteverstelmotor van de oude unit naar de DEPO unit overgezet, maat hij versteld geen hoogte, ik weet niet goed hoe het in elkaar moet passen....
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Als het hoogte verstel motortje van een phase 1 is, gaat het niet goed passen, er zit nl. een cm verschil in lengte van de verstel asdjamilo schreef:menjo schreef:Je kunt volgens mij vrij makkelijk bij de draden in de koplamp (zijn stekkertjes die op de lampen zitten) en dus even meten welke kabel bij welke lamp hoort. Dat je een 5 polige koplamp unit hebt is eigenlijk alleen maar gunstig want bij een phase 1 moeten er ook 5 draden aangesloten worden op de koplamp
Hoi Menjo, maar mijn auto heeft een nieuw type motor, ik denk dan een PhaseII motor? iig is de steker een 4-pins, maar ik knip gewoon de stekker eraf, en zal ik idd afzonderlijke verbindingen maken. Ik heb nog wel een andere vraag, ik heb de hoogteverstelmotor van de oude unit naar de DEPO unit overgezet, maat hij versteld geen hoogte, ik weet niet goed hoe het in elkaar moet passen....
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01.03.2006 - 11:38
dus dan zou ik een andere motor erbij moeten hebben dus..snorremans schreef:Als het hoogte verstel motortje van een phase 1 is, gaat het niet goed passen, er zit nl. een cm verschil in lengte van de verstel asdjamilo schreef:menjo schreef:Je kunt volgens mij vrij makkelijk bij de draden in de koplamp (zijn stekkertjes die op de lampen zitten) en dus even meten welke kabel bij welke lamp hoort. Dat je een 5 polige koplamp unit hebt is eigenlijk alleen maar gunstig want bij een phase 1 moeten er ook 5 draden aangesloten worden op de koplamp
Hoi Menjo, maar mijn auto heeft een nieuw type motor, ik denk dan een PhaseII motor? iig is de steker een 4-pins, maar ik knip gewoon de stekker eraf, en zal ik idd afzonderlijke verbindingen maken. Ik heb nog wel een andere vraag, ik heb de hoogteverstelmotor van de oude unit naar de DEPO unit overgezet, maat hij versteld geen hoogte, ik weet niet goed hoe het in elkaar moet passen....
enig id wat dat kost?
thks!
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
35 euro 't stuk bij Auto Rima sloopdjamilo schreef:dus dan zou ik een andere motor erbij moeten hebben dus..snorremans schreef:Als het hoogte verstel motortje van een phase 1 is, gaat het niet goed passen, er zit nl. een cm verschil in lengte van de verstel asdjamilo schreef:
Hoi Menjo, maar mijn auto heeft een nieuw type motor, ik denk dan een PhaseII motor? iig is de steker een 4-pins, maar ik knip gewoon de stekker eraf, en zal ik idd afzonderlijke verbindingen maken. Ik heb nog wel een andere vraag, ik heb de hoogteverstelmotor van de oude unit naar de DEPO unit overgezet, maat hij versteld geen hoogte, ik weet niet goed hoe het in elkaar moet passen....
enig id wat dat kost?
thks!
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
ik heb het zelfde probleem als jij djamilo heb ook een fase 1 en ik moet ook een 5 pins stekker zien te vinden wat erg lastig is bij de dealer kun je ze niet los verkrijgen dus das balen! hierbij gelijk een oproep naar mensen die nog twee van die 5 pins stekkers hebben met omhulsel. of er aan kunnen komen. alvast vriendelijk bedankt! groeten ikkie :signbye:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35
Kijk even hier: http://www.helmantel.com/volvov40/headlights.html (site van arnoudh) Staat precies op welke onderdelen je bij de dealer kan halen om het passend te maken. Heb het vorige week zelf ook gedaan.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 29.05.2005 - 10:32
@ svenb:
Als je groot licht voert (niet seinen maar constant) branden dan alle vier de H7's? of alleen de binnenste (ongedimde) lampen? Ik ben geen expert op het gebied van schema's lezen maar volgens mij gaan de gedimde (= buitenste lampen uit, zodra je groot licht voert bij deze van H4 naar 2x H7 ombouw. Of zit ik er helmaal naast.? Dat is hetzelfde wat er gebeurt bij de H4 lamp : bij gedimd licht brandt de 55 watt draad, bij groot (=ongedimd) licht de 60 watt draad en bij seinen allebei (als je dimlicht voert uiteraard wat bij dit veilige merk normaliter het geval is)
Ik zie namelijk bij deze site http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html
een foto staan waarbij het grootlicht getoond wordt en het dimlicht uit is.
En dat is volgens mij bij de originele fase II configuratie niet zo, of zit ik er naast.
Als je groot licht voert (niet seinen maar constant) branden dan alle vier de H7's? of alleen de binnenste (ongedimde) lampen? Ik ben geen expert op het gebied van schema's lezen maar volgens mij gaan de gedimde (= buitenste lampen uit, zodra je groot licht voert bij deze van H4 naar 2x H7 ombouw. Of zit ik er helmaal naast.? Dat is hetzelfde wat er gebeurt bij de H4 lamp : bij gedimd licht brandt de 55 watt draad, bij groot (=ongedimd) licht de 60 watt draad en bij seinen allebei (als je dimlicht voert uiteraard wat bij dit veilige merk normaliter het geval is)
Ik zie namelijk bij deze site http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html
een foto staan waarbij het grootlicht getoond wordt en het dimlicht uit is.
En dat is volgens mij bij de originele fase II configuratie niet zo, of zit ik er naast.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 22.04.2006 - 21:48
Ik heb bij de mijne het dimlicht los gekoppeld de massa ook en af zondelijk aan gesloten achter het contact en het groote licht zo gelaten en zo werkt dimlicht altijd en kun je het groote licht met de schakelaar in inschakelen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 29.05.2005 - 10:32
@kuipers: dank U
Is er iemand die bij de ombouw van PhI H4-lampen naar dubbele PHII koplampen het wel voor elkaar gekregen heeft dat de dimlichten blijven branden als er grootlicht gevoerd wordt? Ik wil mijn S40 als laatste upgrade nog voorzien van deze heldere koplampen maar dan wil ik wel dat het naar behoren werkt. Dus niet dat de dimlichten uitgaan als er naar grootlicht geschakeld wordt. Of storen de andere upgraders zich hier niet aan? Als het optisch maar klopt of onderschat ik de heren en dames upgraders? Of ben ik nou zo'n zeikerd? (inkoppertje) :roll:
Is er iemand die bij de ombouw van PhI H4-lampen naar dubbele PHII koplampen het wel voor elkaar gekregen heeft dat de dimlichten blijven branden als er grootlicht gevoerd wordt? Ik wil mijn S40 als laatste upgrade nog voorzien van deze heldere koplampen maar dan wil ik wel dat het naar behoren werkt. Dus niet dat de dimlichten uitgaan als er naar grootlicht geschakeld wordt. Of storen de andere upgraders zich hier niet aan? Als het optisch maar klopt of onderschat ik de heren en dames upgraders? Of ben ik nou zo'n zeikerd? (inkoppertje) :roll:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 29.05.2005 - 10:32
@Kuipers:
Ik had niet begrepen dat je ook een upgrade uitgevoerd hebt. Ik dacht dat je een originele PhII had, ik had niet gezien dat alletwee de berichten van jou waren. Kan een bezitter van een PHII bevestigen dat bij voeren van groot-licht alle 4 de H7's branden?
Ik had niet begrepen dat je ook een upgrade uitgevoerd hebt. Ik dacht dat je een originele PhII had, ik had niet gezien dat alletwee de berichten van jou waren. Kan een bezitter van een PHII bevestigen dat bij voeren van groot-licht alle 4 de H7's branden?