S-40: 5-pins koplampunit, maar 4-pins stekker!! en nu?

Geproduceerd bij NedCar in Born
djamilo
1st Gear member

Hallo,

ik ben nieuw op het forum, ik heb sinds een week een S-40 uit 2000, 1.8 automaat, phase-1, met nieuw type motor, ECC, seatheating, electrische stoelen, kortom een superluxe auto waar ik erg blij mee ben!!!
de wagen heeft een heldere dual koplamp unit, waarvan de rechterspiegel kapot is, ik heb 2 depo units gekocht ( 773-1109L-LD-EM ), en ingebouwd, maar met aansluiting bleek dat de stekker 4- pins is, en de unit 5 pins, wat nu? misschien bestaat er wel heel eenvoudig een verloopje voor?! ik kon op het forum geen schema voor een 5-pins unit vinden, heeft iemand dat misschien, of moet ik toch maar gewoon naar de garage?

dank vast voor de hulp!

groet
milo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Turbodesk
5th Gear member

Welkom op dit forum!

Je zal toch even wat beter moeten zoeken de volgende keer, want dit verhaal is al zo vaak langs gekomen.

Maar vooruit, dit is de link die je zoekt.
http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
djamilo
1st Gear member

hoi turbodesk,
dankje voor je reactie, ik had dit overzicht wel al gezien, maar hier staat geen 5 pins overzicht in, vandaar mijn vraag.... ik ga morgen wel met de garage bellen!

groet
milo
menjo
7th Gear member

Je kunt volgens mij vrij makkelijk bij de draden in de koplamp (zijn stekkertjes die op de lampen zitten) en dus even meten welke kabel bij welke lamp hoort. Dat je een 5 polige koplamp unit hebt is eigenlijk alleen maar gunstig want bij een phase 1 moeten er ook 5 draden aangesloten worden op de koplamp :)
djamilo
1st Gear member

menjo schreef:Je kunt volgens mij vrij makkelijk bij de draden in de koplamp (zijn stekkertjes die op de lampen zitten) en dus even meten welke kabel bij welke lamp hoort. Dat je een 5 polige koplamp unit hebt is eigenlijk alleen maar gunstig want bij een phase 1 moeten er ook 5 draden aangesloten worden op de koplamp :)

Hoi Menjo, maar mijn auto heeft een nieuw type motor, ik denk dan een PhaseII motor? iig is de steker een 4-pins, maar ik knip gewoon de stekker eraf, en zal ik idd afzonderlijke verbindingen maken. Ik heb nog wel een andere vraag, ik heb de hoogteverstelmotor van de oude unit naar de DEPO unit overgezet, maat hij versteld geen hoogte, ik weet niet goed hoe het in elkaar moet passen....
snorremans
5th Gear member

djamilo schreef:
menjo schreef:Je kunt volgens mij vrij makkelijk bij de draden in de koplamp (zijn stekkertjes die op de lampen zitten) en dus even meten welke kabel bij welke lamp hoort. Dat je een 5 polige koplamp unit hebt is eigenlijk alleen maar gunstig want bij een phase 1 moeten er ook 5 draden aangesloten worden op de koplamp :)

Hoi Menjo, maar mijn auto heeft een nieuw type motor, ik denk dan een PhaseII motor? iig is de steker een 4-pins, maar ik knip gewoon de stekker eraf, en zal ik idd afzonderlijke verbindingen maken. Ik heb nog wel een andere vraag, ik heb de hoogteverstelmotor van de oude unit naar de DEPO unit overgezet, maat hij versteld geen hoogte, ik weet niet goed hoe het in elkaar moet passen....
Als het hoogte verstel motortje van een phase 1 is, gaat het niet goed passen, er zit nl. een cm verschil in lengte van de verstel as
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
menjo
7th Gear member

Als je al 4 polige stekkers hebt dan heb ik niets gezegd :)
djamilo
1st Gear member

snorremans schreef:
djamilo schreef:

Als het hoogte verstel motortje van een phase 1 is, gaat het niet goed passen, er zit nl. een cm verschil in lengte van de verstel as
dus dan zou ik een andere motor erbij moeten hebben dus..
enig id wat dat kost?

thks!
djamilo
1st Gear member

menjo schreef:Als je al 4 polige stekkers hebt dan heb ik niets gezegd :)
no worries, ik moet de stekker hoe dan ook kapot knippen....
snorremans
5th Gear member

djamilo schreef:
snorremans schreef:
djamilo schreef:
dus dan zou ik een andere motor erbij moeten hebben dus..
enig id wat dat kost?

thks!
35 euro 't stuk bij Auto Rima sloop
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
djamilo
1st Gear member

thks!
Guestuser

ik heb het zelfde probleem als jij djamilo heb ook een fase 1 en ik moet ook een 5 pins stekker zien te vinden wat erg lastig is bij de dealer kun je ze niet los verkrijgen dus das balen! hierbij gelijk een oproep naar mensen die nog twee van die 5 pins stekkers hebben met omhulsel. of er aan kunnen komen. alvast vriendelijk bedankt! groeten ikkie :signbye:
SvenB
2nd Gear member

Kijk even hier: http://www.helmantel.com/volvov40/headlights.html (site van arnoudh) Staat precies op welke onderdelen je bij de dealer kan halen om het passend te maken. Heb het vorige week zelf ook gedaan.
jeepee
2nd Gear member

@ svenb:
Als je groot licht voert (niet seinen maar constant) branden dan alle vier de H7's? of alleen de binnenste (ongedimde) lampen? Ik ben geen expert op het gebied van schema's lezen maar volgens mij gaan de gedimde (= buitenste lampen uit, zodra je groot licht voert bij deze van H4 naar 2x H7 ombouw. Of zit ik er helmaal naast.? Dat is hetzelfde wat er gebeurt bij de H4 lamp : bij gedimd licht brandt de 55 watt draad, bij groot (=ongedimd) licht de 60 watt draad en bij seinen allebei (als je dimlicht voert uiteraard wat bij dit veilige merk normaliter het geval is)
Ik zie namelijk bij deze site http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html
een foto staan waarbij het grootlicht getoond wordt en het dimlicht uit is.
En dat is volgens mij bij de originele fase II configuratie niet zo, of zit ik er naast.
SvenB
2nd Gear member

Ik heb zelf niet de orginele lampen, maar bij mij is het zo dat als ik het groot licht aan zet de buitenste lampen uit gaan. Wat orgineel de configuratie is weet ik zo niet.
kuipers
1st Gear member

Ik heb bij de mijne het dimlicht los gekoppeld de massa ook en af zondelijk aan gesloten achter het contact en het groote licht zo gelaten en zo werkt dimlicht altijd en kun je het groote licht met de schakelaar in inschakelen.
jeepee
2nd Gear member

Kan iemand mij vertellen hoe het hoort te zijn? Dus welke lampen branden bij het voeren bij groot licht bij een originele Ph II/III?
kuipers
1st Gear member

dimlicht brand altijd en grootlicht brand samen met dimlicht.
jeepee
2nd Gear member

@kuipers: dank U
Is er iemand die bij de ombouw van PhI H4-lampen naar dubbele PHII koplampen het wel voor elkaar gekregen heeft dat de dimlichten blijven branden als er grootlicht gevoerd wordt? Ik wil mijn S40 als laatste upgrade nog voorzien van deze heldere koplampen maar dan wil ik wel dat het naar behoren werkt. Dus niet dat de dimlichten uitgaan als er naar grootlicht geschakeld wordt. Of storen de andere upgraders zich hier niet aan? Als het optisch maar klopt of onderschat ik de heren en dames upgraders? Of ben ik nou zo'n zeikerd? (inkoppertje) :roll:
jeepee
2nd Gear member

@Kuipers:
Ik had niet begrepen dat je ook een upgrade uitgevoerd hebt. Ik dacht dat je een originele PhII had, ik had niet gezien dat alletwee de berichten van jou waren. Kan een bezitter van een PHII bevestigen dat bij voeren van groot-licht alle 4 de H7's branden?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”