Na zo'n 20000 km gereden te hebben in de s70, wil de motor nog weleens stotteren onder de 2000rpm als je gas diep intrapt.
Komt met name voor bij warme motor en hoge buitentemperatuur (lijkt het) en... als je onder de 30 liter komt aan benzine in de tank lijkt het erger te worden.
Paar keer schoonmaakmiddeltje gedaan, werd minder. Diagnose lijkt duidelijk; een vieze tank. Nu hoor ik echter bij stationair het benzinepompje onder bij de tank erg hard z'n best doen: hoog piep en aanzuiggeluid terwijl de tank vol is.
Waar vindt ik de pomp onder de auto (kon het niet 123 vinden)? Is het raadzaam het apparaatje zelf even op weg te helpen of over te laten aan expert?
inhouden en of stotteren s70
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
De pomp hangt in de benzinetank. Half onder de achterbank en half in de bagageruimte zie je een rond deksel onder de bekleding. Daaronder ligt de benzinepomp.
Het komt vaker voor dat de pomp na flink wat kilometers slechter functioneert. Deze kan vervangen worden door bijvoorbeeld een Walbro pomp. Zie hier.
Het komt vaker voor dat de pomp na flink wat kilometers slechter functioneert. Deze kan vervangen worden door bijvoorbeeld een Walbro pomp. Zie hier.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
het probleem kan ook veroorzaakt worden door een vervuild of verzadigd koolstoffilter,die zit links voor onder het binnenscherm gemonteerd aan het subframe.misschien slang gescheurd of eraf.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 19:45
- Locatie: alkmaar
Volgens de monteur waar ik navraag heb gedaan, kleine kans dat het in de benzinepomp zit. Deze bouwt druk op en die is er of niet. In het geval van niet zou er slecht te rijden zijn.
Elektrisch dus?
Dat wordt leuke zoektocht. Ik hoor een hoog fluitend geluid bij de gasklep, dat horizontaal liggende pompje ervoor maakt dat geluid (alle slangetjes naar vlamdover etc). Schoongemaakt en blijft. Is dit een soort voorontsteking probleem? Vooral bij zware belasting (rond 1500 rpm gas diep intrappen in 3e versnelling) doet het zich voor. Geen gepingel trouwens.
Elektrisch dus?
Dat wordt leuke zoektocht. Ik hoor een hoog fluitend geluid bij de gasklep, dat horizontaal liggende pompje ervoor maakt dat geluid (alle slangetjes naar vlamdover etc). Schoongemaakt en blijft. Is dit een soort voorontsteking probleem? Vooral bij zware belasting (rond 1500 rpm gas diep intrappen in 3e versnelling) doet het zich voor. Geen gepingel trouwens.
Marco Sombroek
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 19:45
- Locatie: alkmaar
Volgens mij ben ik eruit, de mechanisch/elektrische "klep" die hangt een beetje voor de gasdraaihendel, met een 4 tal slangetjes boven, opzij etc. is stuk.
De motor draait niet meer stationair sinds vandaag, als ik de stekker lostrek wel. Is dit hetzelfde als een stationair sproeier van vroeger, die ook weleens stuk ging? Als deze eruit schroefde, kon je weer verder.
Nu ook, stekker los en ik kan rijden, gas los en weer gas gaat niet zo soepel, maar we rijden.
Nieuwe bestellen
De motor draait niet meer stationair sinds vandaag, als ik de stekker lostrek wel. Is dit hetzelfde als een stationair sproeier van vroeger, die ook weleens stuk ging? Als deze eruit schroefde, kon je weer verder.
Nu ook, stekker los en ik kan rijden, gas los en weer gas gaat niet zo soepel, maar we rijden.
Nieuwe bestellen

Marco Sombroek