op eens hoog koelvloeistof niveau

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

bij me v40 is er een nieuwe kop opgezet, de oude kop lekte van cilinder2 naar het koelsysteem.

heb een week rustig gereden en alles was steeds goed.

nu heb ik eindhoven-amsterdam heen en terug gereden.

nu 3uur na dat ik hem neergezet heb staat het koelwaterreservoir tot aan de nok vol en is de kleur groen ipv oranje zoals die na de revisie was bijgevuld.

raar? :?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
fjrene
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 20.11.2005 - 22:35
Locatie: houten

wel een beetje laat maar haal het overtollige koelvloeistof er uit en kijk dan nog eens een keer wat er gebeurd als het dan weer omhoog komt dan is er vast iets niet in orde met de koppakking of iet dergelijks ,maar dat kun je met een snuffelaar zo kontroleren.
suc6
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

marcelg schreef: en is de kleur groen ipv oranje zoals die na de revisie was bijgevuld.

raar? :?
Ik heb koelvloeistof van Xstream. Deze is blauw als je ´m erin giet (echt blauw!) en wordt na de eerste keer opwarmen groen. Misschien heb jij ook zo´n goedje :roll:
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

ik heb de auto naar de garage gebracht, na een lange rit was de bovenkant radiator warm en onderkant erg koud.
de man verdenkt de radiator of thermostaat
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

:-x :-x :evil: :evil:

2weken geleden een nieuwe kop geplaatst, alles was goed, totaal geen lekkage's meer.
nu 2weken later hetzelfde probleem, lekkage van cilinder 2 naar het koelsysteem.

garage gaat weer stap voor stap alles nakijken.

HOE KAN DAT?????? :( :evil: :?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20769
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Eerst even. Wat voor een blok zit erin? En wat is de historie.

Het lijkt er op dat de de kop van het blok niet meer vlak is. Dan zal dit dus gevlakt moeten worden. En dat is hoogstwaarschijnlijk nagelaten. Hoewel ik het wel vreemd vind want dat zou met de huidige motoren niet meer nodig moeten zijn.

Maar goed, dit moet onder de reparatiegarantie vallen. Als ze iets maken moeten ze het wel goed doen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

Dit gaat hij wel doen als garantie op de klus van de eerste reparatie??? Want die zal al wel prijzig zijn geweest???
Gr
Menno

Zoekend naar een C70 2006-2009
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

het gaat om een 1996 v40 met 1.8 motor.
de eerste klus was wel prijzig ja, zat ook 250euro kosten voor de volvo garage bij omdat de nokkenassen niet goed gemerkt waren.

als het blok gevlakt moet worden, moet het motorblok zeker uitgebouwd worden?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20769
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Over dat uitbouwen moet je bij een echte monteur wezen. Ik weet het niet. Dit soort zaken laat ik ook doen. (En ben er ook niet bij.)

Maar je garage zal het toch echt nu op moeten lossen. En onder garantie. Zelfs als ze het blok alsnog moeten vlakken. Daar hadden ze naar moeten kijken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

ik kan het goed vinden met de garagehouder, dat zal wel goed komen.
hij zit er zelf ook mee, dacht ie het probleem voor me opgelost te hebben, gaat het weer mis.

wat ik raar vind is,dat het 2weken goed gaat waarbij ik ongeveer 500km gereden heb.
rijd ik van het weekend 300km, is het "opeens" weer kapot
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20769
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Helaas is dat niet raar. Komt vaker voor. Iets vergelijkbaars heb ik met een vorige 480 Turbo gehad. Na reparatie 2 weken goed. Toen weer koelproblemen terug. Maar dat bleek een compleet verrot blok te wezen, ik heb daar een ruilmotor ingekregen. Probleem opgelost.

Maar laat a.u.b. echt kijken naar het blok, als dat krom is moet je vlakken. En ik vraag me nu ook af of dat überhaupt kan bij deze blokken.

PM anders Ramon&Ramon eens die weet nogal wat af van deze materie.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

garage heeft via bougiegat druk op het blok gezet.

als de motor koud is; haast geen druk opbouw in koelsysteem/haast geen geborrel in expansievat.
als motor goed warm is; dan wel druk opbouw in koelsysteem/ volop opborrelend koelwater in expansievat.

hierdoor dat ik het waarschijnlijk pas merkte na een lange rit door het land.

hij laat eerst de gereviseerde kop nakijken en gaat het blok ook op vlakheid controleren.

er schijnen ook cilinderbussen in het blok te zitten die beschadigd kunnen raken bij verkeerd (de-)monteren van de kop
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

ze hebben het gevonden! :redhotevil: gescheurde cilinderwand
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat zei ik bij de vorige ook al:)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”