Ventilator + airco probleem V70 classic bwjr 2000

Voor kenners: de "Roffel"
V70Al
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.11.2007 - 16:35

Nadat ik bij een airco specialist de condensor en accumulator heb laten vervangen doet mijn ventilator en mijn airco het niet meer.
De airco specialist zegt dat het iets met de electronica te maken heeft en of dat het schakel paneel in het middenconsole kapot is. De lichtjes daarvan branden dus ook niet.. Hij kon het niet vinden.
Wel komt uit de linker ventilator hete lucht en rechts gewone buitenlucht.
Af en toe springt de ventilator aan en blaast dan deze lucht volle kracht naar binnen.
Hoewel ik een afspraak heb gemaakt met de dealer kan ik pas over 2 weken daar terecht. Weet iemand of ik zelf iets hier aan kan doen of wat het kan zijn.
De zekeringen ( zekeringdoos onder voorklep) zijn volgens mij ok.
boons490
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 03.08.2008 - 22:39
Locatie: Oud Beijerland

Airco is al jaren een regelrechte ramp in de V70... iedere aircospecialist kan je dat vertellen.

Ik ben er mee gestopt.

Gewoon raam open en rijden maar!
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

boons490 schreef:Airco is al jaren een regelrechte ramp in de V70... iedere aircospecialist kan je dat vertellen.

Ik ben er mee gestopt.

Gewoon raam open en rijden maar!
Zo'n antwoord heb je echt wat aan.... :roll:


@V70Al: Als de installatie goed werkte voordat de condensor en droger zijn vervangen, heeft de "specialist" waarschijnlijk toch iets niet goed gedaan.
Zit er niet ergens een stekkerje los, of niet helemaal goed vastgedrukt?

Is er alleen aan de buitenkant gewerkt, of heeft de specialist ook binnen in de wagen gewerkt?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

Het schakelpaneel in de middenconsole kan ook defect raken, helaas.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70Al
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.11.2007 - 16:35

De installatie werkte goed. Ventilator airco/ ventilator knoppen reageerden normaal. Ik denk dat het iets electronisch is,( ook vanwege het feit dat plots de ventilator aanspringt) dat er ergens iets niet goed zit, maar ik zou graag van iemand willen horen waar of welk stekkertje bvb niet goed zou kunnen zitten.
Heeft het zin om bvb de accu spanning er even af te halen of is het mogelijk de airco te resetten?
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Waar kom je vandaan? Ik heb hier nog een ECC unit liggen. Die zou je eventueel kunnen uitproberen. Dan kun je dat uitsluiten.

Ik woon in de buurt van Rotterdam.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70Al
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.11.2007 - 16:35

Ik zit in de buurt van Utrecht. Het zou die unit kunnen zijn. Ik weet alleen niet hoe ik die eruit moet halen.
Ik zal even op dit forum kijken of daar info over is. Dank voor je aanbod in ieder geval.
boons490
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 03.08.2008 - 22:39
Locatie: Oud Beijerland

Ja, was wel een beetje lullig antwoord... ik heb zo'n beetje door de jaren heen al echt alles vervangen en nu is die verdamper achter het dashboard kapot. Die lekt.

Daar ga ik gewoon niet meer aan beginnen, vandaar. Verder ben ik wel liefhebber hoor van de V70. Maar die airco... je blijft er gewoon mee tobben. Vooral die modellen van 2000.

Verder een heerlijke reisauto!

Groet,

Klaas Boonstra

V70 classic
2000
205.000 km
2.5 140 pk
Jaco S
4th Gear member
Berichten: 722
Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
Locatie: H´sluis

boons490 schreef:Ja, was wel een beetje lullig antwoord... ik heb zo'n beetje door de jaren heen al echt alles vervangen en nu is die verdamper achter het dashboard kapot. Die lekt.

Daar ga ik gewoon niet meer aan beginnen, vandaar. Verder ben ik wel liefhebber hoor van de V70. Maar die airco... je blijft er gewoon mee tobben. Vooral die modellen van 2000.

Verder een heerlijke reisauto!

Groet,

Klaas Boonstra

V70 classic
2000
205.000 km
2.5 140 pk
Ik heb de verdamper bij mij s70 vervangen. Qua werk stelt het niet heel veel voor hoop schroef werk. Je moet alleen even goed overal informatie halen.
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ik sluit me bij bovenstaande poster aan. Wij hebben samen onlangs de verdamper van zijn S70 vervangen. Kost je 3/4 dag ongeveer, kan wel sneller als de airco leidingen makkelijk los willen.
Verdamper kost ca 150 euro en een droger ca 40 euro.

Er is een Volvo specialist die het voor 650 ex btw doet incl vullen en afpersen en vervangen verdamper en droger.
Het kost je zelf grofweg 200 euro aan onderdelen en dan nog vullen etc. gokje 300-350 euro en dan is het zelf doen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
V70Al
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.11.2007 - 16:35

Ik wil zelf die ecc unit eruit halen. Kan op deze site niet zo snel vinden hoe dat moet.
Kan iemand me op weg helpen?
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Als je de radio er uit kunt halen (geen idee wat je in je wagen hebt), kun je met je hand door dat gat en de ECC unit vanaf de achterkant uit het dashboard duwen. Zit gewoon vast geklikt/geklemd.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
rkr
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

sbv schreef:Ik sluit me bij bovenstaande poster aan. Wij hebben samen onlangs de verdamper van zijn S70 vervangen. Kost je 3/4 dag ongeveer, kan wel sneller als de airco leidingen makkelijk los willen.
Verdamper kost ca 150 euro en een droger ca 40 euro.

Er is een Volvo specialist die het voor 650 ex btw doet incl vullen en afpersen en vervangen verdamper en droger.
Het kost je zelf grofweg 200 euro aan onderdelen en dan nog vullen etc. gokje 300-350 euro en dan is het zelf doen
Ik sleutel zelf graag aan mijn s70 uit '97 maar om aan de verdamper te komen, zou ik toch graag een handleidinkje hebben. Kan iemand mij vertellen hoe ik de verdamper ‘vrijmaak’ zodat de specialist de verdamper zonder veel schroefwerk kan vervangen? Op die manier kan ik zelf ook nog wat sleutelen en heb ik de sleuteluren van de specialist gespaard. Of zou dit, financieel gezien, niet lonen?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het complete dashboard moet worden gedemonteerd.
Plus de kachelunit enz.
Gebruikersavatar
rkr
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Ramon&Ramon schreef:Het complete dashboard moet worden gedemonteerd.
Plus de kachelunit enz.
Dat weet ik, maar misschien weet iemand ergens een handleiding te staan. Waar het mij om gaat, is dat ik niet te veel loshaal. Ik zou zelf beginnen met de bovenkant van het dashboard. Wat ik allemaal los moet halen om de complete kachelunit eruit te halen, weet ik op dit moment niet. Wat zou het prijsverschil zijn als ik het allemaal láát doen?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Om de verdamper te vervangen dient het hele dashbord eruit gehaald te worden.
Ook om bij het kachelhuis te komen dien het gehel dashbord eruit gehaald te worden
Enkel de bovenzijde is niet voldoende, daarmee bespaar je hooguit 10 min op het totaal.
Het is een kwestie van of zelf doen of laten doen, als je zelf dashbord gaat loshalen zal je ergens heen moeten rijden met alles stekkers los. maw leuke foutcodes.

De verschillen in prijs zijn de arbeidsuren die je uitspaart uiteindelijk.
zoals ik al aangegeven heb ben je schat ik rond de 200 euro aan onderdelen kwijt en dan nog afpersen en vullen etc.

Op het volvo850forum staat wel een handleiding beschreven.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Bij grote twijfel laten doen, of iemand zoeken die je mee wil helpen om eea te vervangen. Overigens kan je de droger pas vervangen net voordat je het systee weer laat afpersen en eventueel vullen. Eerder vervangen heeft geen zin daar de droger dan verzadigd raakt met vocht etc

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
dbs1
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 06.09.2011 - 09:30

rkr schreef:
Ramon&Ramon schreef:Het complete dashboard moet worden gedemonteerd.
Plus de kachelunit enz.
Dat weet ik, maar misschien weet iemand ergens een handleiding te staan. Waar het mij om gaat, is dat ik niet te veel loshaal. Ik zou zelf beginnen met de bovenkant van het dashboard. Wat ik allemaal los moet halen om de complete kachelunit eruit te halen, weet ik op dit moment niet. Wat zou het prijsverschil zijn als ik het allemaal láát doen?
Hier is een handleiding in het Engels voor het vervangen van een verdamper van een 850 www.woodjoiner.com/volvo/

Bezint eer ge begint zou ik zeggen.... want na een hoop ellende lijkt 650 Euro (verdamper-condensor-droger-afvullen) ineens minder.
Gebruikersavatar
rkr
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

dbs1 schreef:
rkr schreef:
Ramon&Ramon schreef:Het complete dashboard moet worden gedemonteerd.
Plus de kachelunit enz.
Dat weet ik, maar misschien weet iemand ergens een handleiding te staan. Waar het mij om gaat, is dat ik niet te veel loshaal. Ik zou zelf beginnen met de bovenkant van het dashboard. Wat ik allemaal los moet halen om de complete kachelunit eruit te halen, weet ik op dit moment niet. Wat zou het prijsverschil zijn als ik het allemaal láát doen?
Hier is een handleiding in het Engels voor het vervangen van een verdamper van een 850 www.woodjoiner.com/volvo/

Bezint eer ge begint zou ik zeggen.... want na een hoop ellende lijkt 650 Euro (verdamper-condensor-droger-afvullen) ineens minder.
Ben ik volledig met je eens. Het is wel een héle klus! Bedankt voor de link.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Je bent er een halve dag zoet mee,buiten het vullen enz..
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”