Luidsprekers V70 classic

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Volvo Wim
2nd Gear member

Voor mijn V70 classic ben ik al enige tijd op zoek naar luidsprekers in de achterportieren en de d-stijl. Nieuwe is geen optie want die zijn gewoon veel te duur en gebruikte is bijna niet aan te komen. Weet iemand van de technische kant welke merken speakers toepasbaar zijn en aan welke specificaties deze moeten voldoen? Zijn bv de speakers van een V40 ook te gebruiken?
Ik begrijp dat de bedrading al in de auto zit, maar kan ik daar dan gewone speakers op aansluiten of moet ik dan aan de gang met soldeerbout en aparte aansluitpluggen?

Overigens, mijn Volvo V70 is voorzien van een SC 805 radio.

Wel veel vragen zo in 1 keer, maar misschien kan iemand daar zo antwoord op geven.
MikerB
1st Gear member

Heb je al gekeken op Marktplaats. Daar staan regelmatig V70 speakers op.
Volvo Wim
2nd Gear member

MikerB schreef:Heb je al gekeken op Marktplaats. Daar staan regelmatig V70 speakers op.
Jawel, dat doe ik regelmatig, maar dat zijn speakers voor het nieuwe model V70 en niet voor de classic. Als die ook passen vind ik het oke, maar dat weet ik niet, vandaar mijn vraag.
Gast

Als ze het antwoord hier niet weten, kun je hem misschien stellen bij;
www.volvos.nl
Volvo Wim
2nd Gear member

AlexV70 schreef:Als ze het antwoord hier niet weten, kun je hem misschien stellen bij;
www.volvos.nl
Heb ik inmiddels gedaan. Het is dus niet mogelijk voor de achterportieren. Wel zijn er in de handel adapterringen te koop waardoor standaardluidsprekers gebruikt kunnen worden. Dit is een vriendelijker=goedkope oplossing. Heb inmiddels bij de car hifi winkel een stel van die ringen besteld, nu nog op zoek naar een paar goede luidsprekers.

Voor de D stijlen is helemaal lastig, maar inmiddels heeft zich al iemand gemeld die er een paar heeft, dus dat geeft de burger moed (en is ook vriendelijk voor mijn portemonnee).

Al met al ben ik een stuk verder gekomen, bedankt voor jullie hulp.
MikerB
1st Gear member

Kijk eens op marktplaats en zoek op

AudioDesign 2-weg speakerset 50 - 120 Watt , 165 mm.
Deze blijken volgens de beschrijving in een S70/V70 te passen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”