Volvo V40 Centrale deur vergrendeling en Deuren probleem!

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Setaber
Starter

Hallo,

Ik ben compleet nieuw hier, ik heb eens flink gebladerd door het forum heen en zie overal om me heen geweldige oplossing voor de nodige problemen, ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen,

Sinds vorige week werkt mijn Centrale deurvergrendeling niet meer ook niet meer via de knop op dashbord, dit was tot dusver geen probleem kon me er
wel redelijk mee helpen.. sinds vandaag heb ik een veel groter probleem, alleen de bestuurderskant gaat nog open, de rest van de knoppen zit muurvast, bijrijderskant kan ik onmogelijk met sleutel omdraaien hier voel ik veel weerstand, de achterklep kan alleen met sleutel omgedraaid geopend worden,

Wat heb ik inmiddels geprobeerd:

Heb Accu los gehad alles gecheckt van bekabeling zover ik kan, Deurpaneel aan bestuurderskant gedemonteerd, zekeringen gecontroleerd, maar helaas geen succes,

Hopelijk kunnen jullie me helpen,
indien er nog meer info nodig is geef ik deze graag,

Thxs alvast,

Groeten Ralph

:update

Hoe wordt die centrale vergrendeling geregeld met electro motortjes of hoe gaat dit... want het lijkt erop als er geen spanning meer op staat en zonder spanning is het normaal ook onmogelijk om een contact los te krijgen.
Waar zit de unit... en zit daar misschien een aparte zekering in.. in boekje zie ik alleen een zekering "door lock" maar die is gewoon in orde.
Als ik mijn deuren alweer open krijg ben ik erg blij dus alle hulp/info is welkom.
tom200
2nd Gear member

De unit zit langs de bestuurdersszijde achter een klep linksonder de stuurkolom. Plakt een sticker op dat je dat ook ziet. gaan zowat 40draadjes naartoe.
Setaber
Starter

Oke heb de Unit gevonden... er staat Keyless Entry op... maar daar kan ik denk ik weinig mee. het moet toch mogelijk zijn het Centrale Vergrendelings circuit uit te schakelen... dit is erg gevaarlijk als ik mijn deuren niet open krijg.

Tom Bedankt voor je reactie..

Ik heb 2 kastjes gedemonteerd uit de auto... maar kan er weinig mee heb er een foto van gemaakt.

Afbeelding

Dit heeft ook te maken met de startonderbreking ben ik bang want deze reageerde totaal niet meer... maar wat me opvalt is dat de AB ook niet meer reageerd dit was trouwens voor het demonteren van de kastjes.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen. om in elk geval weer manueel mijn deuren te kunnen open.
Setaber
Starter

:update 2

Als ik op de AB druk op Unlock knipperen de richtingaanwijzers 2x als ik op Lock druk Gaat die 1x langer branden zoals het hoort, er gebeurd echter niets met de deuren, ook binnenin heb ik een controle lampje dit blijft nu knipperen ook als ik aan het rijden ben,

hoop dat iemand me enige richting kan geven waar ik moet zoeken, ik kan wel naar de dealer gaan maar met dit soort problemen is het bijna onbetaalbaar, dus nogmaals alle info is welkom,

Al veel dingen gecontroleerd maar ik weet nu echt niet meer waar ik zoeken moet

Thxs Ralph
Morgenstond
5th Gear member

Neem eens contact op via een PM met Ramon&Ramon. Zij weten heel veel (zacht uitgedrukt) van onze auto's.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Ramon&Ramon
7th Gear member

De storing uit laten lezen en eventueel met het Vida progamma kijken of ze van slot af willen,dat is echt het eerste wat je moet doen en natuulijk kijken of er geen zekering ergens uitligt.
PM je kenteken even voor de gegevens als je wilt?
Setaber
Starter

Het probleem is opgelost,

Ik heb het kastje Keyless Entry laten vervangen en de AB en sleutel opnieuw laten inlezen en alles functioneerd weer,

Ben er mega happy om,

Groeten Ralph
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”