Daar zijn ze weer: de piepjes en de kraakjes (S60)

Plaats reactie
ErwinBr
Starter

Tijdens het rijden over bepaalde soorten (oneffen) wegdek hoor ik soms kraakjes. Nu eens is het geluid afkomstig van de bekleding van de stuurkolom, dan weer van de interieurbekleding van de passagiersdeur. Niet dat het zo vaak voorkomt maar toch vind ik dit storend voor een over het algemeen stille wagen.

Mijn vraag: is dit een assemblage-imperfectie waarmee men moet leren leven of kan dit verholpen worden, eventueel door de dealer? Iemand hier enige ervaring mee? Het zou me verwonderen mocht ik de enige zijn die het op de zenuwen krijg van deze "piep en kraak"-gremlins. Alvast bedankt voor de reacties!
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Die van ons piept ook bij het rijden over hobbels. Ik vermoed dat deze van de passagiersstoel komt, maar de dealer heeft beide stoelen ingevet en het gepiep is nog steeds niet weg. Vandaag een proefrit gemaakt in een XC70, deze had hetzelfde gepiep ook.

Alleen mijn vader kan hem niet horen, dus dan blijft het erbij..
bvdw
Starter

Ik rijd dan wel niet met een S60, maar mijn wagen heeft ook last van "piep en kraak"-gremlins. En ook ik vind dat heel erg storend.
ErwinBr
Starter

Voor wie het interesseert of met hetzelfde probleem mocht kampen. De dealer heeft het probleem kunnen verhelpen. Hij heeft aan de binnenkant van de interieurbekleding kleefband aangebracht (vraag me geen verdere details) en sindsdien zijn de hinderlijke geluidjes weggebleven. Ik signaleerde hem overigens geen nieuw probleem want hij sprak over "de hem bekende plaatsen" die zouden aangepakt worden. Sindsdien: the sound of silence...
Sp33dy
1st Gear member

Daar zit dan maar 1 ding op , muziek goed luid zetten. Dan hoor je dat allemaal niet
FrankM
4th Gear member

Inmiddels ook gekenmerkt als bron van trillingsgeluid: de bak tegen het voorruit waar alle camera's en sensoren achter schuil gaan. De dealer kan er op strategische plekje wat vilt tussen plaatsen, maar een echte Volvo modificatie is er nog niet.

Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Thom
5th Gear member

Genant allemaal voor een (semi) premiummerk.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”