Geartronic vraag TF 80SC

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Ik heb een vraag over de werking van de TF 80SC Geartronic. Het viel me laatst op dat ik bij een koude motor even geen tractie had. Ik reed op een verkeerslicht af dat op rood sprong. Ik laat vervolgens rustig mijn auto uitrollen in 'N' en rol zo naar het verkeerslicht. Die gaat direct weer op groen en ik klik het pookje weer naar 'D', vervolgens duurde het echt even langer dan volgens mij goed is voor dat ik weer aandrijving had. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb verder helemaal geen enkel probleem, geen meldingen etc. De auto en automaat hebben nu 197k gereden.
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Ik zal morgen eens kijken of ie bij mij dat ook doet.
Wordt vervolgd.
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Brambo67 schreef:Ik heb een vraag over de werking van de TF 80SC Geartronic. Het viel me laatst op dat ik bij een koude motor even geen tractie had. Ik reed op een verkeerslicht af dat op rood sprong. Ik laat vervolgens rustig mijn auto uitrollen in 'N' en rol zo naar het verkeerslicht. Die gaat direct weer op groen en ik klik het pookje weer naar 'D', vervolgens duurde het echt even langer dan volgens mij goed is voor dat ik weer aandrijving had. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb verder helemaal geen enkel probleem, geen meldingen etc. De auto en automaat hebben nu 197k gereden.

Waarom laat je hem uitrollen in N?
Als je hem daarna in D zet duurt het inderdaad even voor hij weer oppakt,je schakelt namelijk de aandrijving electronisch,s uit,het is ook niet de bedoeling dat je hem uit laat rollen in N,daar is een automaatbak niet voor bedoeld,de oliedruk in de bak valt ook deels weg in zijn N.
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Ramon&Ramon schreef:Waarom laat je hem uitrollen in N?
Als je hem daarna in D zet duurt het inderdaad even voor hij weer oppakt,je schakelt namelijk de aandrijving electronisch,s uit,het is ook niet de bedoeling dat je hem uit laat rollen in N,daar is een automaatbak niet voor bedoeld,de oliedruk in de bak valt ook deels weg in zijn N.
Tja, gewoonte denk ik, geen specifieke reden. Ik doe het ook niet altijd. Jouw verklaring klinkt heel plausibel. Ik kan me alleen niet herinneren dat het bij mijn vorige, nieuwe, TF 80SC bak ook zo was. Verder doet ie het trouwens prima, voor zover je het gedrag van deze bak als prima kunt karakteriseren uiteraard maar dat is weer een heel andere discussie.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8518
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik zet em alleen in N als ik echt kang moet wachten, maar bij een stoplicht laat ik em gewoon in D staan met de voet op de rem
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”