Pagina 1 van 1

Geartronic vraag TF 80SC

Geplaatst: 11.09.2011 - 18:38
door Brambo67
Ik heb een vraag over de werking van de TF 80SC Geartronic. Het viel me laatst op dat ik bij een koude motor even geen tractie had. Ik reed op een verkeerslicht af dat op rood sprong. Ik laat vervolgens rustig mijn auto uitrollen in 'N' en rol zo naar het verkeerslicht. Die gaat direct weer op groen en ik klik het pookje weer naar 'D', vervolgens duurde het echt even langer dan volgens mij goed is voor dat ik weer aandrijving had. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb verder helemaal geen enkel probleem, geen meldingen etc. De auto en automaat hebben nu 197k gereden.

Geplaatst: 13.09.2011 - 00:07
door Voorn
Ik zal morgen eens kijken of ie bij mij dat ook doet.
Wordt vervolgd.

Re: Geartronic vraag TF 80SC

Geplaatst: 13.09.2011 - 00:33
door Ramon&Ramon
Brambo67 schreef:Ik heb een vraag over de werking van de TF 80SC Geartronic. Het viel me laatst op dat ik bij een koude motor even geen tractie had. Ik reed op een verkeerslicht af dat op rood sprong. Ik laat vervolgens rustig mijn auto uitrollen in 'N' en rol zo naar het verkeerslicht. Die gaat direct weer op groen en ik klik het pookje weer naar 'D', vervolgens duurde het echt even langer dan volgens mij goed is voor dat ik weer aandrijving had. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb verder helemaal geen enkel probleem, geen meldingen etc. De auto en automaat hebben nu 197k gereden.

Waarom laat je hem uitrollen in N?
Als je hem daarna in D zet duurt het inderdaad even voor hij weer oppakt,je schakelt namelijk de aandrijving electronisch,s uit,het is ook niet de bedoeling dat je hem uit laat rollen in N,daar is een automaatbak niet voor bedoeld,de oliedruk in de bak valt ook deels weg in zijn N.

Re: Geartronic vraag TF 80SC

Geplaatst: 13.09.2011 - 09:11
door Brambo67
Ramon&Ramon schreef:Waarom laat je hem uitrollen in N?
Als je hem daarna in D zet duurt het inderdaad even voor hij weer oppakt,je schakelt namelijk de aandrijving electronisch,s uit,het is ook niet de bedoeling dat je hem uit laat rollen in N,daar is een automaatbak niet voor bedoeld,de oliedruk in de bak valt ook deels weg in zijn N.
Tja, gewoonte denk ik, geen specifieke reden. Ik doe het ook niet altijd. Jouw verklaring klinkt heel plausibel. Ik kan me alleen niet herinneren dat het bij mijn vorige, nieuwe, TF 80SC bak ook zo was. Verder doet ie het trouwens prima, voor zover je het gedrag van deze bak als prima kunt karakteriseren uiteraard maar dat is weer een heel andere discussie.

Geplaatst: 13.09.2011 - 10:43
door BlackcurrantV70
Ik zet em alleen in N als ik echt kang moet wachten, maar bij een stoplicht laat ik em gewoon in D staan met de voet op de rem