Pagina 1 van 2
carburateur >edit< nu met foto; setje op MP juist?
Geplaatst: 12.09.2011 - 21:13
door patrick2wd
Ik wil weten welke carburateur ik op mijn B20 heb zitten.
kan ik dat dmv mijn serienummer ergens terugvinden?
zal toch wel?
is er een andere manier om deze te CSI'n?
vast dank,
Patrick
Geplaatst: 12.09.2011 - 21:16
door Msuidgeest
Plaats eens een foto? Genoeg kenners hier die dan herkennen wat er op zit geschroefd als carburateur.
Re: carburateur
Geplaatst: 12.09.2011 - 21:46
door admiral
patrick2wd schreef:Ik wil weten welke carburateur ik op mijn B20 heb zitten.
kan ik dat dmv mijn serienummer ergens terugvinden?
zal toch wel?
is er een andere manier om deze te CSI'n?
vast dank,
Patrick
Staat als het goed is op de carb zelf. En idd plaats een foto dan weten we genoeg.
Geplaatst: 13.09.2011 - 20:57
door patrick2wd
ga ik vd week keer doen..
Geplaatst: 14.09.2011 - 12:04
door whitehorsekart
Patrick, je moet bedenken dat weinig auto's van die leeftijd nog origineel zijn.
Je kunt de productiegegevens opvragen bij Volvocars in Zweden via email:
ubergwal apenstaartje volvocars.com, met vermelding van je chassisnummer, graag in het engels (of zweeds!) Dan weet je in ieder geval hoe hij oorspronkelijk geweest is! (Tenminste, als het een in Zweden gemaakte auto is, anders heeft Ulla niet veel gegevens)
De carburateur is een SU of een Stromberg, zeer waarschijnlijk de laatste.
Geplaatst: 23.09.2011 - 09:59
door patrick2wd
bij deze dan een foto,
graag uw commentaar..
en eens kijken wat ik daaraan kan doen.
vast dank,

Geplaatst: 23.09.2011 - 10:37
door jos245
Zo te zien is het een SU carburateur.
Geplaatst: 23.09.2011 - 11:03
door whitehorsekart
Zeker, en zonder twijfel. Bij mijn weten niet meer geleverd op de latere B20, hooguit als dubbele carburateur-uitvoering. Weet je zeker dat er een B20 in staat?
Wat wil je verder weten?
Geplaatst: 23.09.2011 - 12:06
door Grijze144
De B20A met SU HS6 werd dacht ik geleverd op de Scandinavische markt. Maar buiten dat is inmiddels elke combinatie mogelijk.
Geplaatst: 23.09.2011 - 16:59
door biadman
100% zeker een SU.
Geplaatst: 23.09.2011 - 17:59
door patrick2wd
weten we dat ook weer,
mijn 142 is een "europa" model, typenaam staat op de achterkant.
lijkt mij (??) dat dit een EU auto is, heeft ook origineel NL kenteken.
auto is van 1970, wellicht daarom?
ga ik eens verder kijken waarom er geen benzine doorheen gaat..
daar wel weer graag tips voor, iets met de naald die versleten is? mogelijk?
wederom, uw tips en advies zijn welkom!
Geplaatst: 23.09.2011 - 18:08
door whitehorsekart
Europa was naar mijn weten een instapmodel, dus een beetje uitgekleed, en als hij van 1970 is, heb je m.i. de verkeerde grille, maar lekker laten zitten, want ik vind het de mooiste!
Geen benzine kan van alles zijn, doet de pomp het wel? Verdere verdachten: de vlotternaald die de benzinetoevoer moet afsluiten in de vlotterkamer, vastzittende gasschuif (niet waarschijnlijk, want dan zou hij op LPG ook niet lopen!)
Als de naald versleten is krijgt hij veel teveel benzine: dus niet lopen.
Geplaatst: 23.09.2011 - 18:55
door patrick2wd
whitehorsekart schreef:Verdere verdachten: de vlotternaald die de benzinetoevoer moet afsluiten in de vlotterkamer,
dit lijkt mij het meest voor de hand..
afbeelding klopt (nog) niet met deze foto (avatar) omdat ik mijn afbeelding nog niet heb verkleint naar 180 pix...

Geplaatst: 23.09.2011 - 20:03
door Trucker
whitehorsekart schreef:Europa was naar mijn weten een instapmodel, dus een beetje uitgekleed, en als hij van 1970 is, heb je m.i. de verkeerde grille, maar lekker laten zitten, want ik vind het de mooiste!
Geen benzine kan van alles zijn, doet de pomp het wel? Verdere verdachten: de vlotternaald die de benzinetoevoer moet afsluiten in de vlotterkamer, vastzittende gasschuif (niet waarschijnlijk, want dan zou hij op LPG ook niet lopen!)
Als de naald versleten is krijgt hij veel teveel benzine: dus niet lopen.
Als de auto voor 90% op LPG loopt is de vlotternaald wel aannemelijk
omdat deze dan de hele tijd in een droog bakje rammelt
Of alle kanaaltjes zitten verstop met opgedroogde benzine (die er voor moeten zorgen dat er benzine in de vlotter kamer komt)
Geplaatst: 24.09.2011 - 00:37
door Ramon&Ramon
als je de vlotternaald er uit neemt,kijk dan naar de zitting waar de naald in gaat,als deze ovaal is,is hij dus versleten..
Geplaatst: 26.09.2011 - 09:29
door Grijze144
Sommige LPG installaties hebben een benzineafsluiter die behalve elektrisch ook nog met de hand te bedienen is. Er zit dan een klein hendeltje aan. Of de afsluiter zit vast.
Haal de benzineslang van de ingaande kant vd afsluiter en zet die direct op de carb, dan zal je hoogstwaarschijnlijk benzine in de vlotterkamer krijgen.
Geplaatst: 26.09.2011 - 17:56
door B-lennium
de benzine afsluiter zit bij jouw op de steun boven de dynamo gemonteerd, het is idd aan te raden om te controleren of er benzine door de afsluiter stroomt.
denk er om dat het een tijdje kan duren voordat de motor op benzine kan lopen.
de vlotterkamer moet eerst vol, start de motor op gas? dan kun je een tijdje in de middenstand van de gas/benzine schakelaar draaien, op het moment dat de motor raar gaat lopen of uit wil dan is het tijd om de schakelaar op benzine te zetten. (op de middenstand loopt het blok om gas EN benzine, vandaar het rare lopen)
Hieronder staat het juiste!, Ik heb altijd (en nog) in injectie auto's gereden met gas, te weinig ervaring met carb auto's.
Succes!
Geplaatst: 26.09.2011 - 19:13
door whitehorsekart
Je kunt toch gewoon meteen doorschakelen van LPG naar benzine hoor. En de middenstand was en is altijd geen van beide brandstoffen... Als hij op benzine heeft gelopen moet je eerst doorrijden in de middenstand en zogauw hij inhoudt doorschakelen naar LPG. Dit is omdat eerst de vlotterkamer leeg moet, anders rijdt hij inderdaad op twee brandstoffen en dan loopt-ie heel slecht, als hij al blijft lopen.
Geplaatst: 26.09.2011 - 20:13
door B-lennium
Whitehorsekart je hebt gelijk, van lpg naar benzine duurt wel eventjes gok ik, die kamer moet eerst vol (er van uitgaande dat hij leeg is).
Geplaatst: 26.09.2011 - 20:37
door whitehorsekart
Ja, maar als je een beetje toeren houdt, gaat dat tijdens het rijden prima hoor. Zelfs stilstaand kun je hem zonder opnieuw starten overzetten naar benzine hoor. Zogauw hij begint in te houden, zet je hem over.