Laatst reed ik met de ramen open en hoorde ik op een klinkerweg gerammel ergens onder de auto. Dit gebeurde ook toen ik over een drempel reed. Zelf denk ik aan een warmte schild die eventueel los kan zitten.
Bij een toerental tussen de 1500 en 2000 toeren hoor ik ook iets vreemds aan het uitlaad geluid. Is er iemand die daar iets van weet.
Krakend geluid onder de auto
- Oceanracer
- Geartronic member
Zou zomaar het flexdeel van je uitlaat kunnen zijn. Beetje ijzerdraad er doorheen vlechten en flink opspannen wil nog wel eens soelaas bieden.
Gekraak bij het uitveren op een drempel kan worden veroorzaakt door versleten isolatoren onderaan de veerwikkel die daardoor bij beweging in de veerschotel lawaai produceren. Deze kosten € 3,00 per stuk en zijn eenvoudig zelf te vervangen.
Gekraak bij het uitveren op een drempel kan worden veroorzaakt door versleten isolatoren onderaan de veerwikkel die daardoor bij beweging in de veerschotel lawaai produceren. Deze kosten € 3,00 per stuk en zijn eenvoudig zelf te vervangen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Grootje
- 3rd Gear member
Oceanracer: Dat van het flexdeel heb ik al eens vaker gehoord dat zou het idd kunnen zijn. Die 3 euro is niet veel om het te verhelpen.
945i: bedankt ik neem het op in m'n lijstje.
Aangezien de auto waarschijnlijk weg gaat wil ik er niet te veel meer aan uitgeven.
945i: bedankt ik neem het op in m'n lijstje.
Aangezien de auto waarschijnlijk weg gaat wil ik er niet te veel meer aan uitgeven.
- Oceanracer
- Geartronic member
In dat geval, kun je ook de auto even opkrikken, gewoon met de bijgeleverde krik, zodat de veer aan de voorkant goed uitveert en de huidige isolator (indien nog aanwezig) even omkeren. Die aan de andere kant net zo en klaar. Kost je hooguit 15 minuten, inclusief het pakken en opbergen van je krik.
Ook dat ijzerdraadfestijn kun je zelf. Voorwielen op wat stoeltegels rijden en onder de auto kruipen. Dan even op het flexstuk slaan om te horen of het geluid daar vandaan komt. Zo ja, dan wat ijzerdraad er doorheen vlechten en aantrekken met een combinatietang. Kost ook niks en als het niet help, gewoon nog een keertje proberen.
Ook dat ijzerdraadfestijn kun je zelf. Voorwielen op wat stoeltegels rijden en onder de auto kruipen. Dan even op het flexstuk slaan om te horen of het geluid daar vandaan komt. Zo ja, dan wat ijzerdraad er doorheen vlechten en aantrekken met een combinatietang. Kost ook niks en als het niet help, gewoon nog een keertje proberen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue