Draagarmen vervangen voor...

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Beste Volvo liefhebbers,

Ik heb te horen gekregen van een echte kenner dat mijn draagarmen voor moeten worden vervangen omdat m'n rubbers he-le-maal op zijn. Ik denk dat het antwoord al weet maar toch wil ik nog graag bevestiging ook van jullie kant. Het beste is toch om de draagarmen dan helemaal te vervangen toch (dus niet alleen de rubbers van bestaande armen te vervangen)?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Beter is om ze compleet te vervangen,is net zo duur als nieuwe rubbers monteren.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Inderdaad. Voor een paar maanden geleden een draagarm vervangen bij de auto van mijn broer, en als je dan bezig bent kun je beter in 1x de hele draagarm doen.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Kan het zijn dat m'n auto hevige schokken krijgt bij het abrupt gas geven doordat deze rubbers compleet weg zijn?
Stel ik rij in z'n 2 en moet opeens gas geven voel ik een vrij hevige schok. Kan dat zijn omdat die rubbers dus compleet weg zijn?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Beweegt de versnellingspook ook heftig als je abrupt gas geef? Een paar cm speling is normaal, maar mag niet te veel zijn. En laat iemand gas geven terwijl jij aan de zijkant naar de beweging van het motorblok kijkt. Het blok mag iets kantelen maar ook niet overdreven. Beweegt het teveel dan zou het een motorsteuin kunnen zijn die het heeft begeven.
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Iroll schreef:Beweegt de versnellingspook ook heftig als je abrupt gas geef? Een paar cm speling is normaal, maar mag niet te veel zijn. En laat iemand gas geven terwijl jij aan de zijkant naar de beweging van het motorblok kijkt. Het blok mag iets kantelen maar ook niet overdreven. Beweegt het teveel dan zou het een motorsteuin kunnen zijn die het heeft begeven.
Als ik de auto stationair laat lopen trilt het motorblok wel vrij hevig inderdaad. Of de versnellingspook heftig reageert weet ik even niet, wel weet ik dat de pook (vrij veel) speling heeft als ie in z'n vrij staat of in z'n versnelling. Is het duur om zo'n motorsteun te vervangen? Zal het absoluut niet zelf kunnen namelijk...
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Motorsteunen zijn dit jaar flink in prijs verlaagd. Kostte eerst €150 nu rond de €80 bij de dealer. Eronder zetten zal iets van een uurtje kosten voor een monteur schat ik.
Maar het is maar een suggestie, er kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn. Blijft lastig om af te gaan op een schriftelijke omschrijving van een probleem.
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Ik herinner me nu dat als er gas gegeven wordt dat het blok dan wel gewoon netjes op z'n plaats blijft. Bij stationair draaien trilt het blok wel hevig...
Wat zijn de stappen die verder na moet lopen om achter dit probleem te komen?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Hoeveel toeren draait ie stationair? Moet 850-900 tpm zijn. Als de motor te laag stationair draait dan zal die ook trillen.
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Te laag sowieso niet, denk 1000 als ie prima op temperatuur is? Soms wel 900 kan ik me vaag herinneren, heb er al even 'n tijdje niet meer in gereden aangezien m'n auto nu bij mijn ouders in Den Bosch staat terwijl ik in Rotterdam zit. Moet nu droog staan namelijk...
Kan misschien van het weekend wel even 'n filmpje maken, misschien dat dat helpt?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Laat maar komen, misschien verduidelijkt het de boel.
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Deze foto's werden mij nog toegstuurd, kunnen jullie hier wat mee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Niemand? Of zijn de foto's te onduidelijk?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

die zijn dus versleten!
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Betekend dat dan ook (automatisch) dat die schokken bij het schakelen (en schokken van de motor?) hierdoor komt?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Nee, dat lijkt me niet. Versleten draagarmrubbers kunnen trillen v.h stuur bij afremmen, niet rechtuitrijden en vaag stuurgedrag veroorzaken. En is apk afkeur.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”