LMM of Luchtmassameter kapot.?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
RuudPW
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.09.2011 - 15:51

Bij inhalen of flink gas geven laat mijn V70 2.5 diesel uit 1997 een enorm rookgordijn achter. Het verkeer achter mij verdwijnt echt in een donkergrijze wolk. Bij rustig rijden is hier niets van te zien. Het is het ergst als de turbo erbij komt bij +/- 3000 toeren. Op het forum gelezen dat dit best de LMM zou kunnen zijn. Is dit een goeie conclusie die ik trek.?
Voordat ik een nieuwe ga aanschaffen wil ik weten of deze echt stuk is. Hoe kan ik dit controleren.??
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

uit laten lezen bij de dealer,al geeft de LMM niet altijd een fout melding.
ook kun je hem even omwisselen met iemand die geen problemen heeft.

ennuh,de turbo komt wel ietsjes eerder in dan bij 3000tpm.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

EGR dichtzetten scheelt een hele hoop kwa rook ontwikkeling. Verder een keer laten afstellen bij een diesel specialist.

Wordt het wel minder na een aantal maal flink gas geven ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
RuudPW
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.09.2011 - 15:51

Inderdaad, na een keer flink gas geven is het veel en veel minder.!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”