Ergens topic over stotterende s70 geplaatst. Lijkt op brandstof toevoer bij mij, sinds gisteren is de stationair regelaar stuk. Zonder regelaar start de auto en rijdt de auto, met start de auto niet en is stationair sowieso uitvallen. Met beetje gas open uiteraard wel starten en blijven lopen als de regelaar is aangesloten.
Geprobeerd regelaar gangbaar te krijgen, met wat WD40 (ook nieuwe besteld), weer aangesloten: stotteren is nu weg, maar toerental is stationair nu 1400 - 1500 rpm.
Accu losgehaald. 10 minuten gewacht en daarna aangesloten en 10 minuten laten draaien en wat gereden.
Blijft nu op 1500 rpm (warm) draaien.
Moet ik afstellen nu of wachten op de nieuwe regelaar?
stationair regelaar
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48
zegt ie wel klak klak klak als je`m paar keer heen en weer schud?
lijkt erop dat de klep blijft hangen in een open positie..
lijkt erop dat de klep blijft hangen in een open positie..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 19:45
- Locatie: alkmaar
ja, klak klak doet ie.
toerental gaat trouwens nu tussen 350 - 1500 en blijft dan rond de 800 hangen. Lijkt alsof inregelen bijna klaar is.
Ik wacht wel op een andere,regelaar en laat dit gewoon zitten, het rijdt iig zo. Ben anders bang dat ik afstel dingen ga doen die ik beter met een goede regelaar kan doen
stotteren is weer terug,dus een nieuwe is niet zo slecht idee :twisted:
toerental gaat trouwens nu tussen 350 - 1500 en blijft dan rond de 800 hangen. Lijkt alsof inregelen bijna klaar is.
Ik wacht wel op een andere,regelaar en laat dit gewoon zitten, het rijdt iig zo. Ben anders bang dat ik afstel dingen ga doen die ik beter met een goede regelaar kan doen

stotteren is weer terug,dus een nieuwe is niet zo slecht idee :twisted:
Marco Sombroek
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 19:45
- Locatie: alkmaar
10 minuten van de accu af en daarna gestart. Inregelen zo gepiept, 800rpm en stabiel warm en koud. Prima dus.
Stotteren blijft, is toch vuile tank en filter vrees ik. Staat ergens anders een topic over.
Stotteren blijft, is toch vuile tank en filter vrees ik. Staat ergens anders een topic over.
Marco Sombroek
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Stotteren kunnen ook de bougiekabels zijn.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km