Goede accuoplader voor Volvo Batterij

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ik ben op zoek naar een goede, en prijselijke accuoplader voor de accu van de Volvo S&V70.
Ik had een nieuwe batterij gekocht voor de V70, maar door dat de wagen aan de kant staat, en ik de polen vergeten afhalen ben, is de accu volledig leeggelopen, het starten met startkabels ging niet via de S70, waatschijnlijk omdat de accu te leeg is, zelfs geen reserve capaciteit of niks.
Er bestaan dus van die opladers dat je kan aansluiten aan je polen van je batterij, maar weet niet goed welke ik moet kiezen, er zijn er zoveel.
ik had zo een accubooster van Black & Decker, maar dat werkt niks voor mn Volvo's.
Alvast bedankt,
Stijn
945i
8th Gear member

Koop een druppellader, kan je altijd laten zitten.
Zorgt dat de accu nooit kan leeglopen.

Afbeelding

Zo'n ding kost tussen de 40 en 50€.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Bijna elke acculader is toch geschikt? De enige voorwaarde is dat er 12 volt uitkomt ...
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
945i
8th Gear member

Druppellader is beter als de auto lange tijd stilstaat.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Maar wil Stijn zijn auto nu starten of alleen maar opzij zetten met een volle accu? Dat maak ik nog nergens uit op.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
945i
8th Gear member

Tja, als die accu zo leeg is dat geen stroom meer tot zich neemt, dan weggooien (netjes afvoeren) dat ding en weer een nieuwe halen, dan start hij weer.
Als je hem dan weer voor langere tijd aan de kant zet, een druppellader.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,
Ik wil eerst mn S70 terug aan de praat krijgen, iemand dat ik ken heeft zn lader voor paar dagen bij mij gelaten, en daar kan je ook 24V batterijen met opladen en voor camioms, toevallig ook een Volvorijder, maar ok, de batterij die 6 maand geleden bij volvodealer is gekocht zal dan door het volledig laten leeglopen, defect zijn, want de S70 start nog niet, ik heb dan nu mn oude orginele batterij aan de lader gehangen, die hangt er nu 4u aan, en straks nog eens proberen, voor de batterijwissel ging alles ok, maar mn vader zegt dat het aan mn startbogies kan liggen of mss dat mn alternator door het gedoe met startkabels is kapot gegaan.
ik heb ook al proberen starten met mn pa zn S80 2007 gisteren, toen sloeg mn motor aan, maar toen ik de kabels afhaalde, ging hij terug uit
ik heb gisteren ook de condens uit mn brandstof filter gelaten, maar dat kan er toch niks met te maken hebben? als we nu de S70 willen starten komt er ook veel rook uit, hij zal dus verzopen zitten ook al, ik wil in de toekomst zelfs zo een lader aanschaffe, maar nu is de prioriteit om mijn S70 terug de baan op te krijgen.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

P.S. Probleem is verplaatst naar andere topic.
Iroll
6th Gear member

Koop een automatische druppellader. Die gaat automatisch over op druppel laden als de accu vol is. Neem een aut. druppellader die maximaal op 10% vult van de accucapaciteit om overbelasting van de accu te voorkomen. Dus bijv. voor een 60Ah accu een 6Ah lader. Dan is je accu dus in 10uur weer helemaal vol van helemaal leeg. Vaak kan je verschillende ladings amperes kiezen dmv een keuzeknop op de lader.
Neem geen snellader, die belast de accu te zwaar door het hoge laad amperage waardoor de levensduur v.d. accu veel korter wordt.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”