Gee remolie cq ontluchten

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
essel
Starter

Ik heb zojuist mijn linker remklauw weer gangbaar gemaakt (uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet). Echter nu probeer ik eea weer te ontluchten, maar dat lukt niet echt. Ik krijg gewoon geen olie bij de klauw.
Ik heb vervolgende remslang los genomen en er doorzichtige slang op aangesloten. Om vervolgens aan deze slang te zuigen (vacuüm), zodat er remolie vanuit het reservoir naar de slang zou moeten stromen. Dus niet!!

Wat kan dit zijn ?? Of wat zou ik moeten doen?
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Remolie?
Zuigen?

Gaatje in je hoofd? Echt nooit meer doen! Erg slecht voor de gezondheid.

Dat ontluchten moet je met 2 man doen: eentje gaat dan op de rem staan terwijl jij de ontluchtventiel open hebt gezet. Dan dicht doen en rem los laten. Enkele keren herhalen en je hebt remolie bij je zuiger.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
essel
Starter

Tja niet mijn de mond, maar handpompje (zuigzijde). Het principe van ontluchten is mij wel duidelijk. Maar om dat er geen olie kwam heb ik getracht het middels de methode van onderdruk te proberen.

Zou het kunnen zijn dat de hoofdrem cilinder niet correct meer werkt ??
Of door dat er lucht zit in van de andere leidingen.
Ramon&Ramon
7th Gear member

zit de ontluchtingsnippel niet verstopt of het gaatje waar de nippel in zit,ik vrees van wel..
essel
Starter

Nee deze is niet verstopt, ik heb op dit moment de klauw los genomen, en verwacht olie uit de remslang
945i
8th Gear member

Een remslang kan van binnen dicht zitten (een soort imploderen), je zal niet de eerste zijn en ook niet de laatste waarbij dat gebeurt.

Ik zou er nieuwe remslangen opzetten.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ramon&Ramon
7th Gear member

op de hoofdremcilinder zitten twee ventielen met leidingen erop,een van die ventielen doet dan moeilijk,je moet echt even flink met de rem pompen met de nippel dicht,pedaal vast houden en dan de nippel opendraaien.
Anders even iemand erbij halen met verstand van zaken.
Succes..
wpee
5th Gear member

Op de hoofdremcilinder onder de motorkap zit een potje met remolie.... zit er nog iets in? Je moet wel zorgen dat het "vol" blijft als je pompt.

Zal niet de eerste keer leeggelopen zijn............
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
essel
Starter

Probleem is opgelost. Er was wat lucht in de hoofdremcilinder gekomen. Ik heb een Easybleed ontluchtingssetje aangeschaft (had ik veel eerder moeten doen) waarmee ik de zaak heb ontlucht.
945i
8th Gear member

Tja, op tijd bijvullen inderdaad. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gast

essel schreef:Probleem is opgelost. Er was wat lucht in de hoofdremcilinder gekomen. Ik heb een Easybleed ontluchtingssetje aangeschaft (had ik veel eerder moeten doen) waarmee ik de zaak heb ontlucht.
Die easybleed setjes zijn er gemakkelijk. Kost praktisch niets en heel eenvoudig. Dop op maat maken voor je reservoir (met bijgeleverde rubber ringen), reservoir vullen met vloeistof, potje vullen met vloeistof, de boel onder druk zetten (even letten op de juiste spanning) en ontluchten maar. ½ uurtje werk, en je kunt het alleen doen.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”