k&n luchtfilter plaatsen in een volvo 850 estate

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
volvonuts
2nd Gear member

Beste lezers,

Ik wil al een tijdje een open lucht filter plaatsen in mijn oude gas/ benzine wagen.

Ik heb hem er al eens in de oude luchtfilterbak gemonteerd en trof hier twee sensoren of iets aan. waarvan ik absoluut niet weet waar ze voor dienen.

Ik geef ook toe dat het niet origineel is maar ik hou nou eenmaal van wagens met een beetje body.

Zo zal ook de eind demoer er een keer aan moeten geloven.

Maar ik zou graag willen weten of ik het filter huis moet laten zitten, en of ik de sensoren moet monteren die ik nu in mijn filterhuis heb.

En ook of er mensen zijn die er ervaring mee hebben om op een gas/benzine wagen een k&n luchtfilter te hebben zitten.

Vertel het mij zodat ik niet mijn trouwe 5 pitter naar de knoppen rijd, hij mag noog veel goeie ritten maken.

veel groeten van een mede volvo gek
toppertje
6th Gear member

mischien is dit wat voor jou?http://link.marktplaats.nl/466716880
geen glans zonder wrijving
elianmars
5th Gear member

Ik dacht ooit gehoord te hebben dat het voor een wagen, die op gas rijdt, niet goed is om een open luchtfilter te monteren.

Europeantuning heeft open luchtfilters voor de 850/x70, maar die zijn voor de turbomotoren.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

elianmars schreef:Ik dacht ooit gehoord te hebben dat het voor een wagen, die op gas rijdt, niet goed is om een open luchtfilter te monteren.
klopt dit beinvloed het mengsel negatief, waardoor het blok minder (kan) gaan lopen..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
volvonuts
2nd Gear member

okay, ik heb deze ervaring ook op gedaan. Dus ik zal hem er weer heel snel uit halen. ik had hem zelfs aan gepast zodat de senoren er netjes in zaten.

Maar de wagen ging inderdaad pingelen op gas, terwijl hij op benzine gewoon netjes bleef draaien.

Nou dacht ik eerst dat het een kwestie van afstelling zou zijn om het mengsel gas en lucht beter te krijen. maar ik begrijp dta ook dit niet de weg is.

Dus dan moet ik maar terug naar het gesloten systeem, al ben ik dan wel mijn mooie brom kwijt.

Maar ik blijf positief en hoop de wagen toch npg wat sportiever te krijgen.

In ieder geval wel vast bedankt voor de positieve berichten en ik zal er weer hard aan werken om hem netjes te laten zoals hij dus was.

Vriendelijke groeten van een volvo gek ;)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”