Welke V70 zal ik nemen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
waver
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 30.09.2011 - 11:20

Dag mensen. Mijn primera uit 98 gaat er uit. Niet omdat er problemen zijn maar omdat ik uitgekeken ben om deze auto. Mijn volgende auto moet een V70 zijn. Liefst op gas. Nu heb ik twee aanbiedingen.
een mooie 2.5 bi-fuel uit 97 met 355000 op de teller of een 2.4 met later ingebouwde installatie met 390000 op de teller. Beide auto's zijn prima verzorgd en onderhouden. Prijs is onder de 2500euro. Ik ben info aan het verzamelen om mijn keus te onderbouwen. Mijn vrouw moet namelijk ook nog overtuigd worden ;-).
Tips en adviezen zijn welkom.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Met die kilometerstanden zijn ze minstens €1000.- te duur.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik zou zeker niet voor de 2.4 gaan als je gas wilt. Die kunnen daar niet zo goed tegen. |De 2.5 is onverwoestbaar icm gas.
Inderdaad iets aan de dure kant, maar als je garantie krijgt enzo is het wel ok. Hangt uiteraard helemaal van de staat van de auto af.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
waver
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 30.09.2011 - 11:20

correctie de 380000 is ook een 2,5
Waver V70 classic 2.5 20V '97, Vialle LPI, 481.000km V70 D5 2003, 440000km Volvo v50 T5 2004, 361000km
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

De 380000 is weer een andere?
Doe eens wat linkjes voor de duidelijkheid?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ach, als je van een gokje houdt......voor 1000 euro en een welgemeend "tot nooit weerziens" kun je dat gerust doen. Zeker als je zelf in staat bent om wat onderhoud en reparaties te doen is het zeker mogelijk om nog een aantal jaren veel rijplezier te beleven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
waver
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 30.09.2011 - 11:20

Thanx. Ik ga voor de 2.5 bi-fuel. Daar kan ik nog heel wat jaartjes plezier van hebben.
Waver V70 classic 2.5 20V '97, Vialle LPI, 481.000km V70 D5 2003, 440000km Volvo v50 T5 2004, 361000km
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

Lijkt me ook de beste keuze... (ook het geluid trouwens)
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een orginele bi-fuel uit 1997 ,waren die er toen al?,volgens mij kwamen die later!
Gebruikersavatar
waver
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 30.09.2011 - 11:20

Is af importeur voorzien van een vialle lpi gasinstallatie.

Heb hem intussen twee week in bezit. Wat een fijne auto is dit.
Mijn vrouw moet er nog erg aan wennen. Sturen gaat niet bepaald superlicht maar verder dik en dik tevreden.
Hopelijk heb ik er nog jaren plezier van. Lachen zeg een volle tank voor minder dan 35 euro
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Leg een tijdje de 75€ die je per tank minder kwijt bent t.o.v benzine, apart, kan best eens handig uitkomen..

Pompjes van Vialle hebben nog weleens de neiging kapot te gaan, ben je zo 800€ verder.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Peter1977
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 01.09.2009 - 13:26
Locatie: Leusden

Ramon&Ramon schreef:Een orginele bi-fuel uit 1997 ,waren die er toen al?,volgens mij kwamen die later!
Volgens mij heb je helemaal gelijk! En in die officiële Volvo Bi-Fuel modellen zit een Koltec Necam gasverdamperinstallatie. Heb er zelf 1 namelijk :wink:

Maar waver,uiteraard veel plezier gewenst met je Volvo :)
Volvo S70 Bi-Fuel 2.4 AUT 1999
Volvo V50 Elite 2.4 2005
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Originele bi-fuels stammen al uit 1995 in de 850.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Zelfs op aardgas ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
puntenrijbewijs
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 17.11.2011 - 19:41

Ik lees hier dat er verschil zit tussen de 2.4 en 2.5 terwijl ik ook vaak gelezen heb dat 2.5 onzin is en dat het 2.4 is.

Hoe zit het nu precies
Gebruikersavatar
waver
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 30.09.2011 - 11:20

de 2.5 heeft 2435cc tot 1999 daarna heeft hij 2521cc
de 2.4 heeft ook 2435 cc dus waarom de ene 2.5 en de andere 2.4 heet weet ik ook niet. Afdeling marketing van Volvo maar eens vragen denk ik.
Waver V70 classic 2.5 20V '97, Vialle LPI, 481.000km V70 D5 2003, 440000km Volvo v50 T5 2004, 361000km
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De een heeft hydraulische klepstoters tot model jaar 1999 en de latere niet..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

945i schreef:Originele bi-fuels stammen al uit 1995 in de 850.
Op Biogas weliswaar

http://www.autowereld.com/techniek/deta ... tikel=2190
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”